Peugeot 206 CC

Witold Blady
Udostępnij:
Tytuł to wprawdzie nazwa najsłynniejszego turnieju tenisowego we Francji, ale i do kabrioleta rodem znad Sekwany pasuje idealnie.

Na okazję do złożenia dachu trzeba wprawdzie dziś poczekać do wiosny, ale nie znaczy to, że Peugeot 206 CC nie nadaje się do jazdy jesienią czy nawet zimą. Jak to możliwe?

Peugeot 206 CC

Rozwiązanie jest bardzo proste - mały kabriolet Peugeota ma, w odróżnieniu od większości konkurentów, składany sztywny dach. Podobne rozwiązanie zastosował Mercedes w modelach SLK i SL, a także Lexus w SC430. Wprawdzie cierpi na tym pojemność bagażnika, ale tak naprawdę w aucie ze składanym dachem ma ona drugorzędne znaczenie. Istotniejsze, że nasze auto może nam służyć przez cały rok, a gdy zostawimy je na ulicy jest znacznie mniej narażone na ataki wandali niż auta z dachem z materiału. Mechanizm składania dachu ma więcej lat, niż może się wydawać, jest dziełem francuskiego dentysty, Georgesa Paulin i powstał w latach 30. XX wieku.
Cała operacja - zmiany coupe w kabrioleta lub odwrotnie - trwa nieco ponad 20 sekund i wymaga jedynie odpięcia dwóch zatrzasków i wciśnięcia guzika. Czyli bez problemu zdążymy przeprowadzić taką metamorfozę czekając na skrzyżowaniu na zmianę świateł.
Dach w obu wersjach jest składany elektrycznie, do standardowego wyposażenia odmiany 2.0 należą także dwie poduszki gazowe, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, aluminiowe felgi, radioodtwarzacz z CD, elektrycznie opuszczane szyby, centralne ryglowanie zamków, halogeny, regulacja wysokości fotela kierowcy i elektrycznie sterowane lusterka. Na - wyjątkowo krótkiej - liście opcji znalazły się skórzana tapicerka, boczne airbagi, klimatyzacja i lakier metalizowany. Wszystkie te dodatki znalazły się także w testowym egzemplarzu.
Frajda, jaką daje jazda 206 CC ze złożonym dachem, jest ogromna. Nie trzeba przy tym jeździć szybko - prędkość do 100 km/h zupełnie wystarczy. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra - choć nieco przeszkadzają masywne przednie słupki. W kabrioletach problemem jest widoczność przez tylną szybę przy zamkniętym dachu. W 206 CC tylna szyba jest ze szkła, a dzięki jej sporym rozmiarom na widoczność do tyłu nie można narzekać.
Wnętrze
Z przodu pasażerowie nie mogą narzekać na brak miejsca, nieco problemów mogą mieć jedynie przy wsiadaniu - przednia szyba jest bardzo mocno pochylona i łatwo nabić sobie o jej krawędź guza. Z tyłu miejsca jest bardzo mało, zmieszczą się tam raczej tylko dzieci, dorośli pasażerowie mogą tam podróżować naprawdę na krótkich trasach. Jak przystało na auto o sportowym zacięciu, zegary mają białe tło, a gałka zmiany biegów jest wykonana z aluminium. Niezbyt wygodnie - między fotelami - umieszczono przyciski sterujące elektrycznie opuszczanymi szybami. Nie można niestety opuścić osobno tylnych, trójkątnych szybek.
Nadwozie
206 CC ma piękną linię nie tylko ze złożonym dachem, ale także w wersji coupe. Auto przypomina hatchbacka właściwie tylko z przodu, cała reszta jest wyraźnie inna, od mocno pochylonej przedniej szyby, przez drzwi bez ramek aż po klapę bagażnika. Po złożeniu dachu pojemność bagażnika znacznie się zmniejsza, zamiast 320 mieści on wtedy tylko 150 l bagażu. Na szczęście na miniaturowych relingach na tylnej klapie można zainstalować dodatkowy bagażnik. Model z silnikiem 2.0 można odróżnić z zewnątrz nie tylko po aluminiowych, 16-calowych felgach, ale także chromowanej, owalnej końcówce tłumika.
Silnik
Do wyboru są dwie wersje silnikowe: słabsza, o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM i mocniejsza, dwulitrowa, rozwijająca moc 138 KM. Już tańsza wersja ma niezłe osiągi, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 11,2 sek i może rozpędzić się do 193 km/h. Dwulitrowy Peugeot 206 CC ma prędkość maksymalną 204 km/h, za to sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu 9,3 sek. Mieliśmy okazję wypróbować tę drugą odmianę. Auto jest dynamiczne, choć oczywiście sporo mu brakuje do osiągów modeli S16 czy GT. Nic w tym dziwnego, CC jest cięższe od S16 o 100 kg. Zużycie paliwa podczas testu wyniosło średnio około 9-10 l/100 km. Jak na szybką jazdę, głównie bez dachu, niezły wynik.
Podsumowanie
Peugeot 206 CC to jeden z ładniejszych i tańszych kabrioletów na naszym rynku. Łączy zalety kabrioleta i coupe, co w naszym kraju, gdzie sezon na kabriolety jest bardzo krótki, jest ogromną zaletą. Ma przy tym doskonałe osiągi, na poziomie małego GTI.
Peugeot 206 CC a konkurencja

ModelPeugeot 206 CCFiat BarchettaRenault Megane Cabrio
SilnikR4R4R4
Liczba zaworów161616
Liczba miejsc424
Napędprzedniprzedniprzedni
Pojemność skokowa (cm sześc.)199717471598
Moc maksymalna (KM)138131110
Maks. moment obrotowy (Nm)190158148
Skrzynia biegówM/5M/5M/5
Hamulce przednie/tylneT/TT/TT/B
Średnica zawracania (m)10,810,511,2
Objętość bagażnika (dm sześc.)150/320165280
Długość (mm)383539154030
Szerokość (mm)167016401700
Wysokość (mm)137012701370
Rozstaw osi (mm)244022752470
Masa własna (kg)115010601125
Ładowność410200435
Prędkość maksymalna (km/h)204200200
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)9,38,910,1
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto11,211,610,1
Poza miastem6,26,55,6
Średnie88,46,9

T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe
Wyposażenie

Model206 CCBarchettaMegane
Cena75 60077 20082 000
ABSSSS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneOOS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szyby przód/tyłS/SS/NS/S
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioSOO
KlimatyzacjaOOO
Aluminiowe felgiSSO

S - standard, O - opcja, N - niedostępne
Przeczytaj też: Peugeot 206 CC

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Mega

Mega Zestaw Narzędzi 144Elem. 58144

343,33 zł176,95 zł-48%
miejsce #2

Bosch

Bosch Zestaw Narzędzi X-line All In One 111 2607017394

380,95 zł245,70 zł-36%
miejsce #3

Fieldmann

Fieldmann Zestaw narzędzi 138 Szt. (FDG 5013-138R)

204,00 zł175,69 zł-14%
miejsce #4

Makita

Makita Zestaw narzędzi P-90532

659,00 zł635,79 zł
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie