Peugeot 206 CC

Aureliusz Mikos
Żaden inny samochód nie daje tak ekscytującego poczucia wolności jak kabriolet. Jeszcze lepiej, gdy podczas brzydkiej pogody kabriolet zamienia się w coupe. Obydwie te cechy łączy w sobie Peugeot 206 CC.
Peugeot 206 CC

W krajach o surowszym klimacie, na przykład w Polsce, przyjemność korzystania z kabrioletu ograniczona jest zaledwie do kilku miesięcy w roku. Co zatem zrobić, aby samochód był równie atrakcyjny i przydatny na co dzień, gdy na dworze deszcz i mróz? Stworzyć dwa w jednym, czyli kabriolet, który potrafi zamienić się w coupe.
Pomysł lat 30.
Koncepcja chowanego sztywnego dachu nie jest wcale pomysłem ostatnich lat. Już w 1935 roku Peugeot skonstruował coupe, które można było bardzo łatwo przekształcić w kabriolet. Model nazywał się 402 Eclipse i był produkowany do 1938 roku. W sumie powstało 680 egzemplarzy z silnikami 2,0 lub 2,2 litrowymi, które osiągały moc 55 lub 63 KM.
Sięgneli ponownie
Właśnie do tego pomysłu Francuzi sięgneli ponownie. Najpierw pojawił się model studyjny o nazwie 20Ş i od razu wzbudził entuzjazm na wielu wystawach samochodowych. Seryjna wersja Peugeota 206 Cabrio weszła do sprzedaży wiosną 2000 roku. O design zadbała francuska firma Heuliez. Układ jezdny i silnik oraz wnętrze przejęto z tradycyjnej "dwieścieszóstki", nadwozie zaopatrzono w konieczne usztywnienia. Składany dwuczęściowy sztywny dach chowa się po naciśnięciu guzika w ciągu 16 sekund w bagażniku. Przełącznik do otwierania dachu znajduje się pomiędzy fotelami. Bagażnik po schowaniu dachu gwałtownie się kurczy z 410 do 175 l. Gdy jedziemy więc cabrioletem do bagażnika możemy schować jedną i to niewielką walizkę. Za przednimi fotelami znajdują się dwa siedzenia, ale należy je traktować raczej jako awaryjne, ponieważ swoimi gabarytami i ilością miejsca na nogi pasują tylko dla niewielkich osób i do przewozu na niedługich odcinkach.

Peugeot 206 CC

Silnik i osiągi
Model, który otrzymaliśmy do jazdy wyposażony był w szesnastozaworowy silnik benzynowy 1.6. Moc 110 KM uzyskiwana przy 5800 obr./min pozwala na bardzo dynamiczną, wręcz sportową jazdę. Auto przyspiesza żwawo, jednak swoje walory ukazuje dopiero po przekroczeniu 4000 obr./min. Dzięki niewielkiej masie 1140 kg przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosi jedynie 11,2 sekundy. Prędkość maksymalna 185 km/h na polskich drogach i tak jest nie do osiągnięcia. Zużycie paliwa podczas naszej jazdy wyniosło poniżej 6,0l/100 km poza miastem i 8,5l/100 km w mieście.
Wyposażenie i koszty
W wersji 1,6 w standardzie znajdziemy: wspomaganie układu kierowniczego, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, immobilizer, ABS, elekrycznie regulowane lusterka i szyby, centralny zamek, sportowe fotele. Peugeot 206 CC w najtańszej wersji z silnikiem 1,6 kosztuje 69 500 zł. Kto wyda taką sumę na, co by tu nie mówić, raczej rozrywkowy samochód?
Od początku 2001 roku w Polsce sprzedano 52 sztuki tego modelu.

Pojemność silnika (cm3)1587
Moc maks. (KM-obr./min)110/5800
Pojemność bagażnika (l)410/175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,2
Prędkość maksymalna (km/h)185
Cena (zł)69 500

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie