Peugeot 206 CC z nowym silnikiem

Ryszard Polit
Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.
Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.
Auto z blaszanym dachem chowanym do bagażnika to genialny wynalazek. Peugeot wylansował model 206 CC - od lata dostępny z dieslem 1,6 l/110 KM.

Samochód z blaszanym dachem chowanym do bagażnika to genialny wynalazek - jest odkrytym kabrioletem lub zamkniętym coupe. Peugeot wykorzystał ten pomysł i w 2000 r. lansował model 206 CC. Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.
  

Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.
Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.

 

Po drogach świata jeździ już blisko 300 tys. Peugeotów 206 CC. W Polsce w 2004 r. sprzedano 98 sztuk - całkiem niezły wynik. Obecnie pojazd ten jest oferowany z benzynowymi silnikami o pojemności 1,6 l o mocy 110 KM lub 2 l /136 KM. Latem dołączy do nich diesel o pojemności 1,6 l osiągający moc 110 KM wyposażony w filtr cząstek stałych.

 

Charakterystyka

 

Model CC wykorzystuje płytę podłogową i inne podzespoły hatchbacka 206. Ponieważ chowany dach zmniejsza sztywność nadwozia, zostało ono specjalnie

Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.
Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.

wzmocnione. Peugeot 206 CC to pojazd 2+2. Z przodu są wygodne 2 fotele, a na tylnej kanapie miejsca jest znacznie mniej - tutaj wygodnie mogą podróżować dzieci. Największą atrakcja to możliwość przekształcania nadwozia. Procedura składania lub rozkładania dachu trwa ok. 20 sekund. Gdy dach jest schowany w bagażniku, jego objętość wynosi 150 l. Po podniesieniu dachu bagażnik zwiększa się do 320 l.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pojazd napędzany nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l o mocy 110 KM ma lepszą dynamikę niż z silnikiem benzynowym 1,6 l/110 KM. Diesel Peugeota to nowoczesna jednostka napędowa wykonana z aluminium i zasilana układem common rail

Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.
Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.

najnowszej generacji. Dzięki temu wyróżnia się wysoką kulturą pracy i umiarkowanym poziomem hałasu. Silnik doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza i ma możliwość chwilowego zwiększenia momentu obrotowego o 8,3%. W układzie wylotowym zainstalowano filtr cząstek stałych, co pozwala na spełnienie normy Euro 4. Największą zaletą tego diesla jest małe zużycie paliwa, które średnio wynosi 4,9 l na 100 km. Pojazd dość dobrze zachowuje się na drodze.

 

Peugeot 206 CC z silnikiem wysokoprężnym znajdzie się w sprzedaży latem tego roku. Jego cena nie jest jeszcze znana. Obecnie najtańszy model z silnikiem benzynowym 1,6 l kosztuje 73 200 zł.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3)

1560

Moc (KM)

110/4000

Maksymalny moment obrotowy

240/1750

Przyspieszenie (s)

10,5

Prędkość maksymalna (km/h)

186

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

4,2/6,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

384 x 167 x 137

Pojemność bagażnika (l)

320/150

 

Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie