Samochód z blaszanym dachem chowanym do bagażnika to genialny wynalazek - jest odkrytym kabrioletem lub zamkniętym coupe. Peugeot wykorzystał ten pomysł i w 2000 r. lansował model 206 CC. Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.

Po drogach świata jeździ już blisko 300 tys. Peugeotów 206 CC. W Polsce w 2004 r. sprzedano 98 sztuk - całkiem niezły wynik. Obecnie pojazd ten jest oferowany z benzynowymi silnikami o pojemności 1,6 l o mocy 110 KM lub 2 l /136 KM. Latem dołączy do nich diesel o pojemności 1,6 l osiągający moc 110 KM wyposażony w filtr cząstek stałych.
Charakterystyka
Model CC wykorzystuje płytę podłogową i inne podzespoły hatchbacka 206. Ponieważ chowany dach zmniejsza sztywność nadwozia, zostało ono specjalnie

wzmocnione. Peugeot 206 CC to pojazd 2+2. Z przodu są wygodne 2 fotele, a na tylnej kanapie miejsca jest znacznie mniej - tutaj wygodnie mogą podróżować dzieci. Największą atrakcja to możliwość przekształcania nadwozia. Procedura składania lub rozkładania dachu trwa ok. 20 sekund. Gdy dach jest schowany w bagażniku, jego objętość wynosi 150 l. Po podniesieniu dachu bagażnik zwiększa się do 320 l.
Wrażenia z jazdy
Pojazd napędzany nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l o mocy 110 KM ma lepszą dynamikę niż z silnikiem benzynowym 1,6 l/110 KM. Diesel Peugeota to nowoczesna jednostka napędowa wykonana z aluminium i zasilana układem common rail

najnowszej generacji. Dzięki temu wyróżnia się wysoką kulturą pracy i umiarkowanym poziomem hałasu. Silnik doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza i ma możliwość chwilowego zwiększenia momentu obrotowego o 8,3%. W układzie wylotowym zainstalowano filtr cząstek stałych, co pozwala na spełnienie normy Euro 4. Największą zaletą tego diesla jest małe zużycie paliwa, które średnio wynosi 4,9 l na 100 km. Pojazd dość dobrze zachowuje się na drodze.
Peugeot 206 CC z silnikiem wysokoprężnym znajdzie się w sprzedaży latem tego roku. Jego cena nie jest jeszcze znana. Obecnie najtańszy model z silnikiem benzynowym 1,6 l kosztuje 73 200 zł.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | diesel |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1560 |
Moc (KM) | 110/4000 |
Maksymalny moment obrotowy | 240/1750 |
Przyspieszenie (s) | 10,5 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 186 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 4,2/6,1 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 384 x 167 x 137 |
Pojemność bagażnika (l) | 320/150 |



.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?