Peugeot 206 CC z nowym silnikiem

Ryszard Polit
Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.
Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.
Auto z blaszanym dachem chowanym do bagażnika to genialny wynalazek. Peugeot wylansował model 206 CC - od lata dostępny z dieslem 1,6 l/110 KM.

Samochód z blaszanym dachem chowanym do bagażnika to genialny wynalazek - jest odkrytym kabrioletem lub zamkniętym coupe. Peugeot wykorzystał ten pomysł i w 2000 r. lansował model 206 CC. Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.
  

Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.
Fot. R. Polit: Peugeot 206 CC to dwa samochody w jednym – coupe lub kabriolet.

 

Po drogach świata jeździ już blisko 300 tys. Peugeotów 206 CC. W Polsce w 2004 r. sprzedano 98 sztuk - całkiem niezły wynik. Obecnie pojazd ten jest oferowany z benzynowymi silnikami o pojemności 1,6 l o mocy 110 KM lub 2 l /136 KM. Latem dołączy do nich diesel o pojemności 1,6 l osiągający moc 110 KM wyposażony w filtr cząstek stałych.

 

Charakterystyka

 

Model CC wykorzystuje płytę podłogową i inne podzespoły hatchbacka 206. Ponieważ chowany dach zmniejsza sztywność nadwozia, zostało ono specjalnie

Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.
Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.

wzmocnione. Peugeot 206 CC to pojazd 2+2. Z przodu są wygodne 2 fotele, a na tylnej kanapie miejsca jest znacznie mniej - tutaj wygodnie mogą podróżować dzieci. Największą atrakcja to możliwość przekształcania nadwozia. Procedura składania lub rozkładania dachu trwa ok. 20 sekund. Gdy dach jest schowany w bagażniku, jego objętość wynosi 150 l. Po podniesieniu dachu bagażnik zwiększa się do 320 l.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pojazd napędzany nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l o mocy 110 KM ma lepszą dynamikę niż z silnikiem benzynowym 1,6 l/110 KM. Diesel Peugeota to nowoczesna jednostka napędowa wykonana z aluminium i zasilana układem common rail

Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.
Fot. R. Polit: Latem gama silników zostanie rozszerzona o diesla 1,6 l/110 KM.

najnowszej generacji. Dzięki temu wyróżnia się wysoką kulturą pracy i umiarkowanym poziomem hałasu. Silnik doładowany jest turbosprężarką z chłodnicą powietrza i ma możliwość chwilowego zwiększenia momentu obrotowego o 8,3%. W układzie wylotowym zainstalowano filtr cząstek stałych, co pozwala na spełnienie normy Euro 4. Największą zaletą tego diesla jest małe zużycie paliwa, które średnio wynosi 4,9 l na 100 km. Pojazd dość dobrze zachowuje się na drodze.

 

Peugeot 206 CC z silnikiem wysokoprężnym znajdzie się w sprzedaży latem tego roku. Jego cena nie jest jeszcze znana. Obecnie najtańszy model z silnikiem benzynowym 1,6 l kosztuje 73 200 zł.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3)

1560

Moc (KM)

110/4000

Maksymalny moment obrotowy

240/1750

Przyspieszenie (s)

10,5

Prędkość maksymalna (km/h)

186

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

4,2/6,1

Długość x szerokość x wysokość (cm)

384 x 167 x 137

Pojemność bagażnika (l)

320/150

 

Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit
Fot. R. Polit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty