Peugeot 206 2.0 HDi

Zdzisław Podbielski
Udostępnij:
Peugeot 206 zachwyca urodą nadwozia, a przez wbudowanie nowych wersji silników zyskał na sprawności.

Peugeot 206, gdy trafił do sprzedaży, zachwycał urodą nadwozia. Nie stracił swojego uroku, mimo już ponad trzyletniej obecności, a przez wbudowanie nowych wersji silników zyskał na sprawności.

Peugeot 206 2.0 HDi

Jak wygląd zewnętrzny, tak i wnętrze jest estetyczne, w dobrym stylu. Siedzący z przodu czują się jak w samochodzie o klasę wyżej. Mają dużo miejsca i przed sobą dużą, szeroką deskę rozdzielczą, jakby odsuwającą jadących od szyby przedniej. Można mieć tylko zastrzeżenia do faktury, a nawet jakości tworzyw sztucznych, z których wykonano deskę rozdzielczą.
Pasażerowie siedzący z tyłu mają już mniej miejsca, po prostu jak w segmencie B. W wersji z pojedynczymi drzwiami bocznymi musimy liczyć się z utrudnionym wejściem na tylne siedzenia i stamtąd wydostanie się. Pomagają w tym przesuwane do przodu fotele przednie i pochylane ich oparcia.
Wyposażenie i cena
Peugeot 206 napędzany silnikiem 2.0 HDi oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia: XR Presence i XT. W pierwszej z nich otrzymujemy m.in. dwie przednie poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek drzwi z pilotem, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, regulację ustawienia kierownicy i regulację wysokości fotela kierowcy oraz komputer pokładowy. W XT mamy dodatkowo ABS, elektryczną regulację lusterek zewnętrznych, lampy przeciwmgłowe i obręcze kół ze stopów lekkich. Oferowane jest tzw. opcyjne wyposażenie, np. za 4875 zł. otrzymujemy automatyczną klimatyzację i atermiczną szybę przednią.
Samochód z wyposażeniem XR Presence, w odmianie 3-drzwiowej kosztuje 48 790 zł, w 5-drzwiowej o 1300 zł drożej. Za pojazd z wyposażeniem XT, występującym tylko w odmianie 5-drzwiowej, zapłacimy 53 900 zł.

Peugeot 206 2.0 HDi

Silnik
Zaledwie po roku od wprowadzenia na rynek, model 206 w końcu 1999 r. otrzymał kolejny silnik do wyboru, tym razem bardzo nowoczesną jednostkę wysokoprężną. Ma ona pojemność niespełna 2 litry i bezpośredni wtrysk paliwa metodą common-rail. Jest to silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem, czyli wyposażony w turbosprężarkę, bez systemu schładzania powietrza doładowującego (intercooler).
Metoda z magistralą common-rail i pompą wysokiego ciśnienia (1350 barów) oraz dokładne sterowanie każdego z wtryskiwaczy i specjalny kształt komory spalania, pozwalają uzyskać optymalną jakość procesu spalania, wysoką sprawność, a także dużą wartość momentu obrotowego w dużym zakresie prędkości obrotowej wału korbowego.
Jazda
Wyżej wymienione walory peugeotowskiego silnika 2.0 HDi sprawiają, że napędzany nim model 206 wykazuje się bardzo dobrą dynamiką, niewielką hałaśliwością i niewielkim zużyciem paliwa.
Na biegach I i II samochód nieco leniwie przyspiesza, a jego silnik jest dość głośny. Sytuacja zmienia się od III biegu, wtedy samochód nabiera wigoru, a silnik pracuje ciszej. Największą chyba zaletą jest ekonomika eksploatacji, wynikająca z małego zużycia paliwa. Na suchej nawierzchni, przy plusowych temperaturach otoczenia, na przebiegu 570 km diesel dwieście szóstki spalił 29 litrów benzyny, czyli 5,1 l/100 km i to podczas dynamicznej jazdy z dwiema osobami. Wynik bardzo dobry.
Peugeot 206 HDi będzie przydatny wszystkim tym, którzy dużo jeżdżą, często w mieście - mały pojazd sprawnie porusza się w ruchu miejskim i jego silnik zadowala się małą ilością paliwa. Poza tym jedziemy wygodnie, bo zawieszenie dobrano dobrze - zdołano w dużym zakresie połączyć wygodę jazdy ze stabilnością w ruchu.
Dane techniczne

Pojemność silnika (cm3
)
1997
Moc maks. (KM-obr./min)90/4000
Moment obr. (Nm-obr./min)215/1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,6
Prędkość maks. (km/h)180
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)4,5-5,0
Pojemność bagażnika (l)245/1130
Cena (zł)48 790 - 53 900

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie