Samochód zadebiutował latem 1998 r. i do dzisiaj wyprodukowano około 4 mln egzemplarzy tego modelu. Na ten wynik złożyła się praca kilku fabryk: dwóch francuskich - Mulhouse i Poissy, angielskiej Ryton, argentyńskiej Buenos Aires i brazylijskiej Porto Real. Produkcja odbywa się też w Iranie i Chile. Wszędzie jest motywowana dużym popytem.
Nadwozie
Peugeot 206 wyróżnia się bardzo nowoczesną i dynamiczną sylwetką. Wiosną 2003 r. wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne: reflektory otrzymały gładkie szkła i podwójną optykę, wprowadzono inną, kratkową osłonę wlotu powietrza, a z tyłu logo umieszczono nad tablicą rejestracyjną. Wystrój wnętrza nawiązuje do szaty zewnętrznej. Jest estetyczny, a zwłaszcza deska rozdzielcza rozwiązaniami przypomina te, stosowane w pojazdach kwalifikowanych do wyższych segmentów.
Na przednich siedzeniach miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu - nieco mniej. Wśród pojazdów segmentu B bagażnik nie należy do największych, ale po złożeniu obu części siedzenia tylnego objętością znacznie przewyższa konkurentów, np. Skodę Fabię, VW Polo, Opla Corsę, a nawet Fiata Punto.
Nadwozie typu hatchback możemy wybierać z 3- lub 5-drzwiami. To 5-drzwiowe, nieco droższe (o około 1,5 tys. zł.) wytwarzane jest w większej liczbie egzemplarzy. Zaletą jest też dobre zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia.
Układ jezdny i napędowy
W zawieszenie kół z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu m.in. poprzeczne drążki skrętne. Elementy te mają bardzo dobrze dobraną charakterystykę. Na nierównych nawierzchniach trzeba jednak uważać, aby nie skrócić żywotności dość delikatnego zawieszenia.
Do 206 oferowany jest duży wybór silników: benzynowe od 1,1 do 2,0 l i wysokoprężne 1,4 i 2,0 l. Wiele z nich, np. benzynowe 1,1 l i 1,4 8V mają długi staż produkcyjny i znajdują zastosowanie również w samochodach partnerskiej firmy Citroën.
Wrażenia z jazdy
Kierowca odnosi wrażenie jakby prowadził samochód z wyższego segmentu. Może obrać wygodną pozycję, gdyż standardowe wyposażenie obejmuje regulację wysokości fotela i regulację pochylenia kąta kolumny kierownicy. Szkoda tylko, że w standardowym wyposażeniu najuboższej wersji XR nie ma wspomagania układu kierowniczego. Podczas jazdy na nierównej nawierzchni słychać pracę zawieszenia, ale wstrząsy są dobrze tłumione. Na zakrętach nadwozie przechyla się nieznacznie.
Silnik o mniejszej pojemności skokowej 1,1 l radzi sobie z pojazdem, ale przy pełnym obciążeniu dynamika jest zaledwie wystarczająca.
Podsumowanie
Peugeot 206 nawet w najuboższej kompletacji XR z silnikiem 1,1 l zasługuje na uwagę potencjalnych nabywców. Wadą jest, co prawda, słaba dynamika, ale zalet jest wiele. Powtórzmy choćby niektóre z nich: wygoda jazdy, estetyczna bryła nadwozia i funkcjonalne wnętrze. Nie bez znaczenia jest też tańszy serwis niż w przypadku konkurentów.