Peugeot 205

(lm)
Popularny, miejski model francuskiej produkcji zniknął z salonów sprzedaży już ponad dziesięć lat temu. Jednak zarówno na drogach, jak i na giełdach nie brakuje peugeotów 205.

Popularny, miejski model francuskiej produkcji zniknął z salonów sprzedaży już ponad dziesięć lat temu. Jednak zarówno na drogach, jak i na giełdach nie brakuje peugeotów 205. Samochody z początkowego okresu produkcji - czyli z pierwszej połowy lat 80. - cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Kierowcy szukają aut młodszych, najlepiej wyprodukowanych po 1990 roku. Za taki pojazd trzeba zapłacić ok. 7-9 tys. zł.


Peugeot 205

Popularna "205" występuje w wersji 3
i 5-drzwiowej. Można trafić również na kabriolet.

Na polskim rynku oferta 205 jest dość bogata. Sporo jest egzemplarzy kupionych w Polsce, ale są to głównie najprostsze wersje. Decydując się na auto z importu indywidualnego, można trafić na prawdziwe perełki, jak np. wersja Roland Garros, czy GTI z silnikiem o mocy 130 KM. Są to ciekawe propozycje, charakteryzujące się atrakcyjna ceną, bogatym wyposażeniem i imponującymi osiągami. Przy zakupie trzeba jednak być ostrożnym - najmocniejsze wersje często bywają tylko powierzchownie naprawione po wypadkach, a do tego posiadają mocno zużyte silniki i podwozia.
Najczęściej na giełdach można natknąć się na małego peugeota z silnikiem benzynowym o pojemności 1,0 l i mocy 45 KM oraz dieslem 1.7 (59 KM). Obie jednostki charakteryzują się niskim zużyciem paliwa oraz wysoką trwałością. Co ciekawe, silniki benzynowe często bez remontu przejeżdżają dłuższy dystans niż motory wysokoprężne.
Niestety, na naszych drogach trzeba liczyć się z przyspieszonym zużyciem zawieszenia francuskiego samochodu. W pierwszej kolejności posłuszeństwa mogą odmówić tuleje metalowo-gumowe przednich wahaczy. W przypadku uszkodzenia sworznia przedniego wahacza, wymienić trzeba cały wahacz - producent nie dopuszcza innej możliwości. W tylnym zawieszeniu zastosowano belkę na drążkach skrętnych - z uwagi na dość lekką konstrukcję auta jest ona stosunkowo trwała.
Grzegorz Fizia, kierownik serwisu w ASO Peugeota w Katowicach:
Peugeoty 205 wyrobiły sobie opinię samochodów trwałych i bezproblemowych w obsłudze. Co istotne, nie ma kłopotów z dostępnością części zamiennych - na rynku można znaleźć zarówno oryginalne elementy, jak i zamienniki. Ceny części nie należą przy tym do wygórowanych. Zmartwień właścicielom małych peugeotów nie przysparza również rdza - w przypadku bezwypadkowych egzemplarzy, nawet w kilkunastoletnich autach nie pojawiają się poważniejsze ogniska korozji.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty