Perełki motoryzacji na VI Rajdzie Nocy Muzeów na Podkarpaciu (ZDJĘCIA)

Bartosz Gubernat
VI Rajd Nocy Muzeów w Rzeszowie
VI Rajd Nocy Muzeów w Rzeszowie
Aż 32 załogi wystartowały w VI Rajdzie Nocy Muzeów na Podkarpaciu. Na malowniczych trasach, będących w części odcinkami Rajdu Rzeszowskiego rywalizowali kierowcy z Polski, Słowacji i Ukrainy.
VI Rajd Nocy Muzeów w Rzeszowie
VI Rajd Nocy Muzeów w Rzeszowie

- To już szósta edycja naszego rajdu, ale mimo tego obsada zawsze jest bardzo ciekawa i różnorodna. To dowodzi, że chociaż zabytkowa motoryzacja jest kosztownym i czasochłonnym hobby, pasjonatów stale przybywa – ocenia Mirosław Kwaśniak, współorganizator zawodów.

Dwudniowe zawody kierowcy rozpoczęli w sobotę od trzygodzinnej wystawy przy pałacu Lubomirskich w Boguchwale. Później chętni zmierzyli się na super odcinku specjalnym, by o 19:00 przyjechać na rzeszowski Rynek, gdzie tradycyjnie rozegrano konkurs elegancji. Poza stanem samochodów jurorzy oceniali także ubiór, gadżety i zachowanie załóg. Dodatkowe punkty przyznawali za powiązanie ich stylem z epoką, z której pochodziło auto. Tą część wygrali Beata i Wiesław Lichota jadący Warszawą 200 z 1959 roku.

Największym zainteresowaniem cieszyły się w Rzeszowie maleńkie BMW Isetta 250 z 1959 roku, radziecka Wołga z 1974 roku, sportowe Skody, które przyjechały ze Słowacji oraz Warszawa 200 i Polski Fiat 125 1300.

Niedzielny, II etap rajdu wystartował w Boguchwale. Zabytki przejechały stąd przez Niechobrz, Niebylec, Odrzykoń i dojechały do Krosna. Po drodze kierowcy brali udział w próbach sprawnościowych, zadaniach turystycznych i pokonywali odcinki specjalne. Rajd zakończył się rozdaniem pucharów w Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie.

W kategorii pojazdów sprzed 1945 roku wygrali Janina i Romuald Szymańscy jadący Fiatem 500 Topolino z 1937 roku. To samochód, który powstawał w Warszawie przed II wojną światową. W klasyfikacji wyprzedzili Beatę i Henryka Berendt jadących Pontiacem Six Silver Streak z 1938 roku.

Wśród pojazdów produkowanych między 1945 a 1965 rokiem z trasą najlepiej poradził sobie SAAB 96 z 1962 roku prowadzony przez Bartłomieja Mikosza i Witosława Łatasia. Kategorię po 1965 roku wygrali Rafał Winiarski i Jakub Żołędowski na Fiacie 132.

Bartosz Gubernat
fot. Bartosz Gubernat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Makita

Makita DF0300

624,99 zł239,00 zł-62%
miejsce #2

Milwaukee

Milwaukee M12 BDD-201C 4933479439

795,93 zł403,55 zł-49%
miejsce #3

Bosch

Bosch IXO 5 Full 06039A8022

492,20 zł294,00 zł-40%
miejsce #4

Makita

Makita DDF453SYE

800,79 zł565,88 zł-29%
miejsce #5

DeWalt

Dewalt DCD778S2T

922,46 zł718,00 zł-22%
miejsce #6

Parkside

Parkside 748981622

319,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie