Paryż 2018. Toyota Camry. Sedan powraca do Europy

Mariusz Michalak
Toyota Camry kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w styczniu, a w polskich salonach Camry zadebiutuje w maju przyszłego roku.Fot. Toyota
Toyota Camry kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w styczniu, a w polskich salonach Camry zadebiutuje w maju przyszłego roku.Fot. Toyota
Kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w styczniu, a w polskich salonach Camry zadebiutuje w maju przyszłego roku.

Nowa Toyota Camry to już 8. generacja modelu. Dziś Camry jest dostępna w ponad 100 krajach, a jej dotychczasowa łączna sprzedaż przekroczyła 19 milionów egzemplarzy.

Toyota Camry kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą
Toyota Camry

kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w styczniu, a w polskich salonach Camry zadebiutuje w maju przyszłego roku.

Fot. Toyota

Sylwetka Camry jest dynamiczna i muskularna. Ma wyrafinowany przód i atletyczny tył. Profil opisany na kołach dodaje stabilności i podkreśla nisko położony środek ciężkości. Projekt słupka C nawiązuje do stylistyki coupe, co sprawia, że średniej wielkości sedan przypomina liftbacka, a światło kabiny pasażerskiej zostało wydłużone.

Auto ma długość 4885 mm, szerokość 1840 mm i wysokość 1455 mm. Rozstaw osi wynosi 2825 mm, a bagażnik mieści 524 l. Camry jest o 56 mm dłuższa niż średnia segmentu D, ma większy rozstaw osi, ale jest niższa od średniej segmentu.

Wnętrze Toyoty Camry w pełni korzysta z atutów nowej platformy TNGA. Design deski rozdzielczej sprawia, że we wnętrzu została wyraźnie zaznaczona część dla kierowcy, którego otacza sportowy kokpit, i dla pasażera. Fotele pokryte są naturalną skórą w kolorze czarnym lub białym. 

Dużą uwagę poświęcono komfortowi pasażerów na tylnej kanapie. Mają oni do dyspozycji miejsce na nogi o długości aż 980 mm oraz wygodny podłokietnik. Baterie trakcyjne napędu hybrydowego zostały umieszczone pod tylną kanapą, dlatego bagażnik ma pojemność aż 524 l.

Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą korzystać z panelu sterowania w podłokietniku z możliwością elektrycznej regulacji kąta oparcia foteli, rolety przeciwsłonecznej, klimatyzacji trójstrefowej oraz multimediów, znane z aut klasy premium. To rozwiązanie niespotykane w innych samochodach segmentu D.

Toyota Camry kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą
Toyota Camry

kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w styczniu, a w polskich salonach Camry zadebiutuje w maju przyszłego roku.

Fot. Toyota

Toyota Camry wyróżnia się zestawem zintegrowanych wyświetlaczy informacyjnych nowej generacji, które współpracują ze sobą. Główną rolę odgrywa ekran dotykowy Toyota Touch 2 o przekątnej 7 lub 8 cali. Na tablicy rozdzielczej, między zegarami umieszczono 7-calowy ekran TFT. Uzupełnia je dostępny w najwyższej wersji wyposażenia 10,6-calowy kolorowy Head-up Display, z którego obraz wyświetlany jest bezpośrednio na szybę. Można przenieść na niego dane albo z wyświetlacza TFT, albo z ekranu dotykowego na konsoli centralnej. Co więcej, informacje z ekranu Toyota Touch 2 mogą pojawić się także na ekranie TFT.

Wraz z nową Camry debiutuje nowy system multimedialny MM17 oraz całkowicie nowy system nawigacji. Nowością jest także ładowarka indukcyjna dla urządzeń mobilnych z Wireless Power Consortium (WPC) i standardem „Qi”. Model wyróżnia ponadto klimatyzacja z jonizatorem powietrza nanoe, który likwiduje zapachy, grzyby, alergeny, bakterie i wirusy, a przy tym nawilża skórę.

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, oparty na współpracy kamery i radaru o wydłużonym zasięgu, jest oferowany w standardzie i zawiera najbardziej rozbudowaną wersję tego pakietu. Składają się na niego układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z hamowaniem awaryjnym i wykrywaniem pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy, aktywny tempomat, automatyczne światła drogowe, przełączające się na światła mijania i z powrotem, oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych.

Nowa Camry jest dostępna z napędem hybrydowym Toyota Hybrid System II, a jej debiut zwiększy gamę hybryd Toyoty w Europie do 8 modeli. Nowy napęd hybrydowy czwartej generacji łączy kompaktowe rozmiary, wyższą moc, niskie zużycie paliwa, niewielką emisję spalin i cichą pracę z większą mocą i prędkością obrotową silników elektrycznych, co wpływa na wydajność i dynamikę.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Toyota Camry kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą
Toyota Camry

kultowy sedan powraca do Europy po 14 latach przerwy. Model na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Pierwsze egzemplarze opuszczą fabrykę w styczniu, a w polskich salonach Camry zadebiutuje w maju przyszłego roku.

Fot. Toyota

Układ składa się z 2,5-litrowego, czterocylindrowego silnika benzynowego z nowej serii Dynamic Force Engine oraz silnika elektrycznego. Łącznie generują one moc 218 KM (160 kW) i rozpędzają auto do 100 km/h w 8,3 s. Auto wyróżnia się niskim średnim zużyciem paliwa od 4,2-4,3 l/100 km oraz emisją CO2 od 99-101 g/km wg NEDC. Hybrydowa Camry może jechać w trybie EV (elektrycznym) nawet do prędkości 125 km/h. (Parametry zostaną potwierdzone w grudniu po ostatecznej homologacji auta w Europie).Sterownik mocy hybrydowego układu napędowego wykorzystuje nowe elementy półprzewodnikowe, które umożliwiły zmniejszenie strat energii o ok. 10%. Jest także o 10% mniejszy i o 20% lżejszy, dzięki czemu możliwe było umieszczenie go nad przekładnią napędową.

Silnik elektryczny ma moc 120 KM (88 kW) i moment obrotowy 202 Nm. Zastosowano w nim cewki o zmienionej strukturze i mniejszej liczbie zwojów, a także nowy rodzaj stali magnetycznej. Umieszczenie silnika elektrycznego powyżej generatora pozwoliło zmniejszyć masę i wymiary jednostki napędowej – zespół przekładni jest o 30 mm krótszy od poprzedniego, w którym silnik i generator umieszczone były współosiowo. Planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, odznaczającą się o 20% mniejszymi stratami.

Nowy niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny Hyper-Prime o napięciu nominalnym 244,8 V i pojemności 6,5 Ah zawiera 204 ogniwa. Jest o 11% mniejszy, a także lżejszy od poprzedniego, co umożliwiło umieszczenie go pod tylnymi siedzeniami i zwiększenie pojemności bagażnika do 524 litrów.

Z okazji debiutu Camry na paryskich targach w polskich salonach Toyoty zostanie zorganizowana seria pokazów przedpremierowych. W akcji bierze udział 26 salonów marki w całym kraju. Pierwszy pokaz odbędzie się już w dniu premiery, 2 października w salonie Toyota Romanowski - Kraków, zaś tournée Camry po Polsce zakończy się 27 października w salonie Toyota Łódź.

Aby obejrzeć nową Camry na kilka miesięcy przed rozpoczęciem sprzedaży tego modelu, można zapisać się na wybrany pokaz przez internet. Na stronie toyota.pl znajduje się interaktywna mapa zintegrowana z planem spotkań.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty