Paryż 2016. Koncepcyjna rajdówka Citroena

(mm/ip)
Citroen C3 WRC Koncept posiada elementy stylistyczne typowe dla seryjnej wersji: dwupoziomowy układ świateł, dwukolorowe nadwozie i barwne akcenty w takim kolorze, co dach.Fot. Citroen
Citroen C3 WRC Koncept posiada elementy stylistyczne typowe dla seryjnej wersji: dwupoziomowy układ świateł, dwukolorowe nadwozie i barwne akcenty w takim kolorze, co dach.Fot. Citroen
Udostępnij:
Citroën Racing przygotowuje wielki powrót do Mistrzostw Świata FIA w Rajdach Samochodowych. Międzynarodowe targi w Paryżu są okazją do światowej premiery samochodu koncepcyjnego C3 WRC.

Po zdobyciu trzeciego już tytułu mistrza świata kierowców, Citroën jest na dobrej drodze do wywalczenia kolejnego tytułu mistrza świata konstruktorów w FIA WTCC z modelem C-Elysée. Citroën wzmacnia ofensywę produktową wprowadzając na rynek nowy model C3 i przygotowuje się do powrotu do jednej z najważniejszych imprez sportowych - mistrzostw FIA WRC. To dyscyplina dobrze znana zespołowi, który zdobył osiem tytułów mistrza świata konstruktorów i ma na koncie rekordową liczbę 96. zwycięstw.

 

Bardzo zbliżony do ostatecznego kształtu przyszłego modelu wyścigowego, samochód koncepcyjny C3 WRC jest odzwierciedleniem zamierzeń stylistycznych centrum stylu Citroëna. Nie odsłania jednak jeszcze wszystkich sekretów finalnej wersji. Opracowany na bazie nowego C3 sportowy prototyp zachowuje jego zaokrąglone formy nadwozia i świeżość linii.  Posiada elementy stylistyczne typowe dla seryjnej wersji: dwupoziomowy układ świateł, dwukolorowe nadwozie i barwne akcenty w takim kolorze, co dach. Wersja koncepcyjna wyróżnia się szerszym o 55 mm nadwoziem, co zapewnia jej lepsze parametry aerodynamiczne, podobnie jak przedni zderzak ze spojlerem.

Zewnętrzna stylistyka samochodu koncepcyjnego C3 WRC została dostosowana do wymagań wyścigów samochodowych, a ciemne zderzaki podkreślają zarys przednich świateł. Wyraźnym akcentem jest logo marki przechodzące w podwójną, chromowaną listwę sięgającą do świateł dziennych z diodami LED. Styliści starannie zadbali też o estetykę. Na dachu pojawiają się żółte pasy, a na lusterkach bocznych zastosowano karbonowe obudowy podkreślające wyścigowy charakter samochodu z elementami w kolorze żółtym odpowiadającym jednej z barw lakieru oferowanego w nowym Citroënie C3.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie