„Stworzenie Civica dziesiątej generacji było najbardziej ambitnym zadaniem, jakiego podjął się zespół Hondy"- powiedział Mitsuru Kariya, główny inżynier i lider globalnych projektów. „Oprócz zakrojonych na szeroką skalę prac badawczo-rozwojowych, proces ten wymagał wdrożenia wielu operacji sprzedażowych i marketingowych na całym świecie, od Ameryki Północnej i Japonii, poprzez Europe, po Amerykę Południową i Azję.”
Nadwozie Hondy Civic sedan jest szersze, dłuższe i niższe od modelu poprzedniej generacji, co pozwoliło uwypuklić sportowe cechy nowej konstrukcji. Nowy Civic ma też krótsze zwisy zwracające uwagę na dobre właściwości aerodynamiczne samochodu. Uzupełnieniem całości jest agresywny przedni pas nadwozia, z którym komponują się wydatne nadkola oraz wyprofilowane wloty powietrza z przodu i z tyłu.
Dzięki zastosowaniu szerszej i dłuższej płyty podłogowej, Civic sedan jest jednym z najprzestronniejszych aut w segmencie. Całkowicie przeprojektowane wnętrze tego modelu wyróżnia się prostym designem, nowymi rozwiązaniami technicznymi, wysokogatunkowymi materiałami wykończeniowymi, a także niżej umieszczonymi fotelami. Ponadto, nowy Civic sedan oferuje obszerny przedział pasażerski, pojemny bagażnik oraz praktyczne rozwiązania konstrukcyjne. Opracowany przez Hondę system informacji, rozrywki i łączności Honda CONNECT drugiej generacji zapewnia integrację z Apple CarPlay i Android Auto.
W nowej Hondzie Civic sedan debiutuje silnik benzynowy VTEC TURBO, który został opracowany pod kątem wydajności i wysokich osiągów.
Pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego oraz układów wspomagających kierowcę Honda Sensing zastosowany we wszystkich wersjach Hondy Civic sedan sprawia, że model ten jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swojej klasie.
Nadwozie i podwozie
Czterodrzwiowy, pięciomiejscowy sedan z jednobryłową konstrukcją nadwozia. Silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Do wyboru dwie przekładnie. Napęd na przednie koła.
Specyfikacja techniczna
Silnik
1,5-litra VTEC TURBO 4-cylindrowy, benzynowy | ||
| 6 man. | CVT |
Typ | 4 zawory na cylinder | |
Poj. skokowa (cm3) | 1498 | |
Moc | 182 KM (134 kW) przy 5500 obr./min. | 182 KM (134 kW) przy 6000 obr./min. |
Moment obr. | 240 Nm przy 1900 - 5000 obr./min. | 220 Nm przy 1700 - 5500 obr./min. |
Skrzynia biegów
1,5-litra VTEC (benzynowy) | |
Manualna | 6 biegów |
CVT | Bezstopniowa z 7 symulowanymi „biegami” |
Zawieszenie i amortyzatory
Z przodu | Kolumny MacPhersona |
Z tyłu | Wielowahaczowe |
Wymiary (mm)
Nadwozie | (mm) |
Długość całkowita | 4630 |
Szerokość całkowita | 1800 |
Wysokość całkowita | 1416 |
Pojemności (w litrach)
Bagażnik | 519 (siedzenia w standardowej pozycji) |
Masy (kg)
Silnik | 1,5-litra VTEC TURBO 6 man. | 1,5-litra VTEC TURBO CVT |
Masa własna (zbiornik paliwa wypełniony w 100%) | 1279 – 1321 | 1307 – 1348 |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?