Paryż 2016. Elektryczny Opel Ampera-e

(mm) TVN/x-news
Opel Ampera-eW odróżnieniu od Genewy, która prezentuje motoryzacyjne nowości co roku, impreza nad Sekwaną odbywa się co dwa lata, na przemian z targami we Frankfurcie nad Menem. Warto przypomnieć, że paryska wystawa jest organizowana od 1898 roku. Fot. Ryszard M. Perczak
Opel Ampera-eW odróżnieniu od Genewy, która prezentuje motoryzacyjne nowości co roku, impreza nad Sekwaną odbywa się co dwa lata, na przemian z targami we Frankfurcie nad Menem. Warto przypomnieć, że paryska wystawa jest organizowana od 1898 roku. Fot. Ryszard M. Perczak
Salon samochodowy w Paryżu jest miejscem debiutu kilku aut elektrycznych. Jednym z nich jest Opel Ampera-e.

Ampera-e to samochód o długości 4,17 m. Komfortowo może w nim podróżować pięć osób, a pojemność bagażnika, wynosi 381 litrów.

Zgodnie z „nowym europejskim cyklem jazdy” (NEDC) — aktualnym standardem umożliwiającym porównanie zasięgu różnych pojazdów — nowy samochód elektryczny z Rüsselsheim jest w stanie przejechać bez ładowania dystans znacznie przekraczający  barierę 400 kilometrów. Dla porównania BMW i3 w wersji wyposażonej w opcjonalny duży akumulator 33 kWh, może pokonać 300 kilometrów zgodnie ze standardem NEDC, Nissan Leaf ma zasięg 250 kilometrów, Renault Zoe — 240 kilometrów, natomiast VW e-Golf 190 kilometrów.

Warto zaznaczyć, że maksymalny zasięg w codziennych warunkach może się oczywiście różnić od wartości uzyskanych zgodnie ze standardem NEDC. W praktyce zależy on od wielu różnych czynników, takich jak rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, styl jazdy lub dodatkowe obciążenie. Ampera-e może jednak bez trudu pokonać ponad 300 kilometrów nawet w przeciętnych warunkach pogodowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie