Parlement Europejski. Parlamentarzyści testują auto na wodór

Mariusz Michalak
Toyota MiraiToyota aktywnie zajmuje się popularyzacją technologii wodorowych na europejskich rynkach, czego kolejnym przykładem jest udostępnienie do testów Parlamentowi Europejskiemu Toyoty Mirai. Akcja trwa od 2 do 16 marca. Parlamentarzyści mają okazję wypróbować wodorową Toyotę w Brukseli i okolicach. Ponadto samochód jest udostępniany członkom PE w podróż do Strasbourga i z powrotem. Parlament Europejski testuje Toyotę Mirai, aby wesprzeć popularyzację bezemisyjnych samochodów.Fot. Toyota
Toyota MiraiToyota aktywnie zajmuje się popularyzacją technologii wodorowych na europejskich rynkach, czego kolejnym przykładem jest udostępnienie do testów Parlamentowi Europejskiemu Toyoty Mirai. Akcja trwa od 2 do 16 marca. Parlamentarzyści mają okazję wypróbować wodorową Toyotę w Brukseli i okolicach. Ponadto samochód jest udostępniany członkom PE w podróż do Strasbourga i z powrotem. Parlament Europejski testuje Toyotę Mirai, aby wesprzeć popularyzację bezemisyjnych samochodów.Fot. Toyota
Udostępnij:
W pierwszej połowie marca we flocie Parlamentu Europejskiego pojawił się wodorowy sedan Toyota Mirai. Samochód elektryczny, zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi jest testowany w okolicach Brukseli oraz na trasie między Brukselą a Strasbourgiem;

Toyota aktywnie zajmuje się popularyzacją technologii wodorowych na europejskich rynkach, czego kolejnym przykładem jest udostępnienie do testów Parlamentowi Europejskiemu Toyoty Mirai. Akcja trwa od 2 do 16 marca. Parlamentarzyści mają okazję wypróbować wodorową Toyotę w Brukseli i okolicach. Ponadto samochód jest udostępniany członkom PE w podróż do Strasbourga i z powrotem. Parlament Europejski testuje Toyotę Mirai, aby wesprzeć popularyzację bezemisyjnych samochodów.

W ostatnim czasie zainteresowanie wodorem rośnie, wraz z pojawianiem się coraz większej liczby dowodów, że te technologie mają ogromny potencjał, by realnie przyczynić się do redukcji emisji CO2 w transporcie – w szczególności w sektorach, w których samochody elektryczne na baterie nie do końca spełniają oczekiwania. Auta zasilane ogniwami paliwowymi doskonale sprawdzają się przy intensywnym użytkowaniu oraz na dużych dystansach, a przy tym emitują tylko wodę.

Samochód wykorzystywany przez Parlament Europejski jest tankowany na stacji wodorowej firmy Air Liquid, zbudowanej na terenie Toyota Technical Centre w Zaventem pod Brukselą. Podczas jazdy do Strasbourga auto korzysta z sieci stacji tankowania wodoru H2Mobility Germany.

„To dla nas bardzo ważne, aby jak najwięcej ludzi miało doświadczenia z technologią wodorową. Dlatego jesteśmy dumni, że mogliśmy dołączyć Toyotę Mirai do floty Parlamentu Europejskiego” – powiedział Didier Stevens, Senior Manager ds. współpracy europejskiej i rządowej Toyota Motor Europe.

To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie