W siedzibie MPK zaprezentowano parkomat, który w liczbie 209 egzemplarzy może stanąć na łódzkich ulicach.
Urządzenie jest produkcji niemiecko-szwajcarskiej. Zachwalano jego odporność na zniszczenie i włamanie - sejf ma ściany kilkucentymetrowej grubości i wielozastawkowy zamek. Parkomat jest przystosowany do zainstalowania kolektora energii słonecznej, jednak łódzkie urządzenia

nie byłyby zasilane w ten sposób. Kupujący bilet parkingowy kierowca mógłby odczytywać na wyświetlaczu informacje zarówno w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Niestety, musi mieć drobne, bo parkomat nie wydaje reszty.
- W przypadku parkomatów ulicznych to w ogóle niemożliwe - tłumaczy Stanisław Mazurczyk, szef PPU Zegpar (w konsorcjum z MPK). - Są to urządzenia zasilane przez akumulator, a nie podłączone do sieci i wydawanie reszty pochłaniałoby zbyt dużo energii.
Jeśli Zarząd Dróg i Transportu wybierze ofertę konsorcjum, MPK włoży w przedsięwzięcie 700 tys. zł, czyli 35 proc. kosztów zainstalowania parkomatów.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ
- Lista imion zakazanych w Polsce! Urzędnik nie pozwoli ci tak nazwać dziecka!