Długa, wygięta przednia szyba zachodzi w najnowszej Astrze GTC na dach i sięga aż do środkowego słupka. Szyba ma 1,5 m długości, średnio 1,16 m szerokości i 6 mm grubości. Wykonana jest z bezodpryskowego, laminowanego szkła. Jej niespotykany kształt ma zapewniać kierowcy i pasażerowi siedzącemu z przodu taką widoczność, jaką ma pilot samolotu. Przed nadmiernym nagrzewaniem się wnętrza i
oślepianiem kierowcy chroni antysłoneczna warstwa Solar-Protect. Dodatkowym zabezpieczeniem jest system składający się z dwóch osłon.
Producent podaje, że sztywność 3-drzwiowego nadwozia pojazdu z tą szybą nie zmniejszyła się, co jest pewnym osiągnięciem technicznym. Jeszcze większym rarytasem jest opanowanie technologii gięcia tak dużej powierzchni szyby.
Panoramiczna szyba jest jednym z elementów wyposażenia dodatkowego. Po raz pierwszy zaprezentowano ją w samochodzie studyjnym "GTC Genève" pokazanym wiosną 2003 r. na salonie samochodowym w Genewie.
Opel Astra GTC produkowany będzie od przyszłego roku w zakładach w Antwerpii, w Belgii.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?