Panda Natural Power

(ip)
Fiat Panda Natural Power, Fot: Fiat
Fiat Panda Natural Power, Fot: Fiat
W Paryżu debiutuje Fiat Panda TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, nowa wersja charakteryzująca się minimalnym wpływem na środowisko, która dzięki zasilaniu metanem łączy w jednym produkcie korzyści ekologiczne i ekonomiczne z dynamiką i przyjemnością prowadzenia, jakie zapewnia silnik Turbo TwinAir.

Dostępna w konfiguracjach z 4 lub 5 miejscami oraz z wyposażeniami Pop, Easy i Lounge, jak również w nowej Trekking, Fiat

Fiat Panda Natural Power, Fot: Fiat
Fiat Panda Natural Power, Fot: Fiat

Panda Natural Power zwiększa gamę modelu.  Razem z Pandą Easy Power (LPG/benzyna), nowa wersja na metan potwierdza się jako inteligentne rozwiązanie przede wszystkim w okresie, kiedy cena benzyny i oleju napędowego stale rośnie.

Fiat Panda jest pierwszym samochodem na świecie wyposażonym w mały silnik dwucylindrowy turbodoładowany, zasilany metanem/benzyną. Silnik 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, zapewnia redukcję emisji CO2 (86 g/km) oraz zmniejsza zużycie paliwa (3,1 kg/100 km w cyklu mieszanym homologowanym), obydwie te wartości występują przy zasilaniu na metan. Podkreślić należy, że dane dotyczące emisji stanowią absolutny rekord wśród samochodów z Grupy Fiata i jest to jeden z najniższych wyników występujących na całym rynku.W stosunku do wersji benzynowej nowej Pandy, zbiornik paliwa pozostał prawie niezmieniony osiągając pojemność 35 litrów.

Tak jak wszystkie samochody Fiata zasilane metanem lub GPL, nowa Panda Natural Power posiada oryginalną instalację (OEM), wyprodukowaną w fabryce, z gwarancją tejże marki i sprzedawaną przez normalną sieć sprzedaży. W ten sposób klient może być pewien przestrzegania norm dotyczących bezpieczeństwa, najwyższej jakości i niezawodności, jak również mniejszych kosztów eksploatacji oraz zastosowania najbardziej zaawansowanych technologii w tym zakresie.

W stosunku do wersji benzynowej, TwinAir bi-fuel dysponuje specjalnymi elementami przeznaczonymi do układu zasilania, wśród których znajdują się: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem i gniazda zaworowe o specjalnej geometrii wykonane z materiału o niskim zużyciu.

Układy zasilania na metan i benzynę są niezależne od siebie. Zazwyczaj samochód zasilany bywa metanem i jedynie uruchamiany jest przy użyciu benzyny, przechodząc od razu po tym automatycznie do drugiego układu. Korzystanie z benzyny jest wymagane tylko wtedy, gdy gaz w butli jest na wyczerpaniu, jednakże zawsze możliwe jest przejście z metanu na benzynę i na odwrót w dowolnym momencie, poprzez wciśnięcie przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Ponadto, umiejscowienie pod półką dwóch zbiorników na metan - ważących około 12 Kg i odpowiadającym pojemności 72 litry przy ciśnieniu 200 bar - pozwala zachować prawie niezmienioną pojemność użyteczną bagażnika (200 litrów).

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty