Oto Porsche Macan - połączenie sportu i luksusu. Zobacz zdjęcia

redakcja.regiomoto
Najnowszy model legendarnej niemieckiej marki to kompaktowy SUV, wyglądający dużo lepiej od przyciężkiego Cayenne. Porsche Macan zadebiutowało właśnie podczas salonu samochodowego w Los Angeles.
Porsche Macan
Porsche Macan

Samochód łączy dobre właściwości jezdne na asfalcie z napędem na obie osie i podwyższonym prześwitem oraz nadwoziem SUV-a ze sportowymi akcentami. Macan, mimo że jest SUV-em, prezentuje się atrakcyjnie. Nadwozie ma dobre proporcje, a przód z charakterystycznymi dla Porsche reflektorami i biegnący łukiem dach dodają mu urody.

Niemiecki SUV jest dostępny w trzech wersjach. Porsche Macan S ma pod maską trzylitrowy silnik benzynowy V6 biturbo o mocy 340 KM. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 5,4 s. i osiąga prędkość maksymalną 254 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym według producenta wynosi 9 l/100 km.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Porsche Macana

Porsche Macan
Porsche Macan

Porsche Macan S Diesel jest napędzane przez trzylitrowego turbodiesla V6 o mocy 258 KM. Samochód z tym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,3 s i jeździ z prędkością maksymalną 230 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi według producenta 6,3 l/100 km.

Najmocniejsza odmianą jest Porsche Macan Turbo. Samochód ma pod maską silnik benzynowy 3.6 V6 biturbo o mocy 400 KM. Pozwala to na rozpędzenia auta od 0 do 100 km/h w 4,8 s i jazdę z prędkością 266 km/h. Producent obiecuje, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 9,2 l/100 km.

Wszystkie wersje Macana są wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię automatyczną o siedmiu biegach PDK. Może być ona sterowana łopatkami przy kierownicy. Standardem jest też system napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) ze elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Standardowo napędzana jest tylna oś. Moment obrotowy wędruje na przód, gdy koła tylne koła zaczynają tracić przyczepność. Na przód może pójść nawet 100 proc. momentu obrotowego.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Porsche Macana

Porsche Macan
Porsche Macan

Zawieszenie Porsche Macan to konstrukcja wielowahaczowa na przedniej i tylnej osi. Standardem w Macanie Turbo (w pozostałych wersjach na zamówienie) są amortyzatory o zmiennej sile tłumienia (PASM). Działają one w trzech programach: „Comfort", „Sport" i „Sport Plus".

Do Porsche Macana można też zamówić zawieszenie pneumatyczne obejmujące system poziomowania, regulację wysokości i PASM. Na normalnym poziomie prześwit auta jest o 15 mm niższy niż w standardzie. Można go jednak podnieść aż do 23 cm.

Standardem w Macanie jest m.in. wysokiej klasy system audio i automatycznie sterowaną tylną klapę. Można zamówić m.in. system PTV, który współdziała z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego mostu i przyhamowuje wewnętrzne koło w zakrętach, by zmniejszyć podsterowność.

Porsche Macan jest produkowany w fabryce w Lipsku. Jego polskich cen jeszcze nie podano.

(DKO) 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie