Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów dostawczych (+8 proc.) i ciężarowych (+3 proc.).
– Już kolejny kwartał notujemy wzrost popularności opon klasy premium. W I kwartale 2019 roku dynamika ich sprzedaży wyniosła 8 procent. Jest to ważny trend, polscy kierowcy doceniają dobre, markowe ogumienie do swoich aut. Opony tej klasy gwarantują lepszą przyczepność, szczególnie na mokrej drodze, dłuższą żywotność, mniejszy hałas i zmniejszają zużycie paliwa. Inwestycja w ogumienie premium zwraca się więc bardzo szybko – pieniądze wydane na nowy komplet wracają do portfela ich nabywcy w trakcie użytkowania w postaci m.in. oszczędności na paliwie czy mniejszego prawdopodobieństwa kolizji drogowych, ze względu na krótszą drogę hamowania – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.
Zalety markowych opon zauważają również firmy transportowe – I kwartał 2019 roku przyniósł wzrost sprzedaży w segmencie opon ciężarowych o 3 proc. Jakość opon i ich stan techniczny ma wpływ na efektywność prowadzonej działalności gospodarczej oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Opona niskiej jakości dla osi sterującej wystarczy na około 120-150 tys. km, gdy opony markowe pozwolą na bezpieczne pokonanie ponad 220 tys. km.
– Dane za I kwartał 2019 roku potwierdzają stabilność rynku oraz to, że ewoluuje on zgodnie z wcześniej obserwowanymi trendami. Odnotowujemy dalszy wzrost sprzedaży opon całorocznych z homologacją zimową, które zwiększają bezpieczeństwo na naszych drogach – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.
Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?