Wielu kierowców zastanawia się, czy opony całoroczne (zwane także wielosezonowymi) to faktycznie dobry wybór i alternatywa dla opon zimowych. Niemieckie Towarzystwo Nadzoru Technicznego GTÜ wraz z ACE Auto Club Europa i austriackim ARBÖ poddały testom osiem opon całorocznych w rozmiarze 205/60 R16 testowi wytrzymałości. Z wyjątkiem jednego produktu wszystkie testowane opony mogą stanowić alternatywę dla opon zimowych.
Opony zimą testowano na lodzie i śniegu na północy Finlandii w temperaturach około -15 stopni Celsjusza, a latem na mokrych i suchych drogach w Austrii (temp. 22–26 stopni C). Jako pojazdy testowe służyły cztery auta Citroën Berlingo (zbudowany w 2018/19). Opony, które testowano zostały zakupione w grudniu 2018 r.
Wyraźnym zwycięzcą testu, z oceną „wysoce zalecane”, okazała się opona Continental AllSeasonContact. Jak poinformowano, najlepiej radzi sobie z podziałami między różnymi warunkami klimatycznymi i porami roku, nawet jeśli nieco osłabia przyczepność na śniegu. Jej zachowanie podczas jazdy i hamowania jest na poziomie zarówno typowych opon letnich, jak i zimowych.
Natomiast werdykt "zalecane" otrzymały opony: Fulda Multicontrol, Goodyear Vector 4Seasons G2, Nokian Weatherproof, Hankook Kinergy 4S 2, Michelin Crossclimate +, Bridgestone Weather Control.
Tylko w przypadku Nexen Nblue 4Season werdykt jest „warunkowo godny polecenia”.
Towarzystwo Nadzoru Technicznego GTÜ to niemiecka organizacja zrzeszająca niezależnych diagnostów i ekspertów motoryzacyjnych.
To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?