Opolskie drogi. Remontujemy, nie budujemy

redakcja.nto
Opolskie drogi. Remontujemy, nie budujemy
Opolskie drogi. Remontujemy, nie budujemy
Około 300 milionów zł pochłonęły tegoroczne budowy i przebudowy dróg wojewódzkich i krajowych na Opolszczyźnie. Największa inwestycja to obwodnica Grodkowa, która kosztowała 45 mln zł.
Opolskie drogi. Remontujemy, nie budujemy
Opolskie drogi. Remontujemy, nie budujemy

Mimo tylu pieniędzy, w tym roku w naszym województwie do użytku oddano tylko jedną nową drogę o znaczeniu wojewódzkim bądź krajowym. To 6-kilometrowy odcinek obwodnicy Grodkowa.

- Dzięki niej odciążyliśmy centrum miasta z ruchu tranzytowego na Nysę i Prudnik - mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich, który wybudował obwodnicę. - Prace trwały rok i kosztowały 45 mln zł.

Reszta robót wykonywanych na drogach Opolszczyzny przez ZDW to remonty już istniejących traktów. Największe to: rozbudowa 11-kilometrowego odcinka drogi nr 414 Smolarnia - Krobusz. Koszt to ponad 33 mln zł. Robotnicy m.in. wzmocnili podbudowę jezdni, położyli nową nawierzchnię, wybudowali chodniki, ścieżkę rowerową, zatoki autobusowe, przebudowali skrzyżowania. 25 mln zł kosztowała rozbudowa drogi nr 401 na odcinku Grodków - Pakosławice. Tam m.in. powstała waga dla ciężarówek, wyremontowano most, wybudowano chodniki, położono nowy asfalt.

- W tym roku rozpoczniemy jeszcze rozbudowę drogi nr 414 na odcinku Przysiecz - Dzików oraz nr 401 Grodków -  Pakosławice - mówi Arkadiusz Branicki. - Zakończenie robót w przyszłym roku.
Sporo się też działo na drogach krajowych Opolszczyzny, jednak, co może martwić, opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie wybudował żadnego nowego traktu.

- Mimo wszystko udało się wyremontować lub przebudować 8 procent całej sieci naszych dróg, a to dużo - ocenia Ireneusz Dyła, naczelnik wydziału planowania opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W tym roku GDDKiA wyremontowała ponad 58 km dróg krajowych za ponad 153 mln zł. Najważniejsze z nich to: przebudowa pięciokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 45 pomiędzy Boguszycami a Winowem. Koszt prac to 11 mln zł. Za ponad 20 mln zł przebudowany został też 6-kilometrowy odcinek drogi nr 46 na odcinku Dębska Kuźnia - Schodnia. Natomiast 30 mln  kosztowała przebudowa DK 45 od węzła autostradowego Dąbrówka do Boguszyc. Kilka dni temu zakończyła się też przebudowa ulicy Toszeckiej w Strzelcach Opolskich oraz budowa ronda na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 94 i 88, które są alternatywą dla autostrady.

A jaki będzie przyszły rok na drogach Opolszczyzny? Tego jeszcze dokładnie nie wiadomo. Zarówno Zarząd Dróg Wojewódzkich, jak i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowują swoje budżety. Ale nie należy się spodziewać, by powstawały w regionie nowe drogi.

- Rozpoczniemy jedynie budowę obwodnicy Głubczyc - mówi Arkadiusz Branicki z ZDW w Opolu.
 I to tyle, bo GDDKiA, takich planów nie ma.

- Projektujemy obwodnicę Kędzierzyna-Koźla, Nysy i Niemodlina - mówi Ireneusz Dyła z GDDKiA. - Jednak finansowanie tych inwestycji jest w planach na lata 2014 - 2020, podobnie jak budowa obwodnic Myśliny i Bąkowa, których projekty już mamy.

Kilka nowych dróg budują też gminy. Np. w drugim kwartale przyszłego roku ma zostać otwarta obwodnica Kluczborka. Koszt prac to 10 mln zł. Z kolei gmina Głubczyce buduje obwodnicę Zubrzyc i drogę w  stronę Lewic. Koszt 3 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty