Nowa odmiana będzie dostępna w dwóch długościach, jako kombi, van oraz podwozie z podwójną kabiną. Vivaro Sport charakteryzuje się wzornictwem i wyposażeniem, które rzadko bywa standardem w pojazdach tej klasy. Wybranym kolorom nadwozia towarzyszą srebrne lub czarne ozdobne pasy, które biegną wzdłuż boków pojazdu oraz maski i dachu, dynamizując sylwetkę Vivaro. 17‑calowe aluminiowe obręcze kół — opcjonalnie także w czarnym kolorze — podkreślają sportową estetykę. Pod wspólnymi kloszami umieszczono przednie reflektory i diodowe światła do jazdy dziennej. Samochód jest również wyposażony w światła przeciwmgielne.
Przyciemniane szyby z boku i z tyłu chronią pasażerów wersji kombi przed promieniami słońca i wścibskimi spojrzeniami. Standardowa klimatyzacja zapewnia komfortową temperaturę we wnętrzu. Opcjonalne skórzane obicia tapicerki i welurowe dywaniki z kontrastującymi przeszyciami dodają luksusu w kabinie.
Źródłem pokładowej rozrywki dla kierowcy i pasażerów Vivaro Sport jest system multimedialny IntelliLink Navi 50. Obsługuje on takie funkcje, jak strumieniowa transmisja dźwięku przez Bluetooth oraz automatyczne rozpoznawanie muzyki z urządzeń podłączonych przez port USB, a także sterowanie głosowe kompatybilnymi urządzeniami Apple przez Siri. Wkrótce klienci będą mogli zamówić opcjonalny nowy system IntelliLink Navi 80, który debiutuje na IAA. Dzięki bezpłatnej łączności z Internetem (do 2021 roku) przekazuje on cominutowe komunikaty o sytuacji na drogach, informacje o zatorach ulicznych, podawane z dokładnością do 100 metrów, oraz sugestie alternatywnej trasy. Tempomat z ogranicznikiem prędkości zwiększa wygodę jazdy za kierownicą, a asystent parkowania z czujnikami ultradźwiękowymi z tyłu pojazdu pozwala uniknąć uszkodzeń na parkingu.