Opel Vectra

Piotr Myszor
W styczniu 2002 roku ruszy produkcja nowej vectry, oplowskiej limuzyny klasy średniej.

Auto ma otworzyć nowy rozdział w historii Opla. Ma być pierwszą zapowiedzią stylistyki firmy na najbliższe lata.

Opel Vectra

Według zapowiedzi projektując nową, trzecią już vectrę, myślano przede wszystkim o pojemności wnętrza, komforcie podróżowania i wygodzie prowadzenia samochodu. Na razie nie sposób nawet teoretycznie tego ocenić, bo Opel pokazał tylko sylwetkę auta, wnętrze zostawiając na pierwszy pokaz samochodu. Debiut przewidziano na Salon Samochodowy w Genewie, w marcu przyszłego roku. Auto ma tuż po nim trafić do sprzedaży.
Najpierw będzie tylko w wersji sedan, ale w ciągu następnych dwu lat Opel chce rozszerzyć gamę o kolejne nadwozia, a także silniki i skrzynie biegów.
Sylwetka jest zdecydowanie różna od obecnej. Nowa vectra jest większa i zdaje się masywniejsza. Auto jest wyższe o 5,2 cm. Rozstaw osi wzrósł o 6 cm, kół przednich o 5,2 cm, a tylnych o 4,5 cm. Te niewielkie zmiany pozwoliły jednak zwiększyć i lepiej zaplanować przestrzeń wewnątrz auta.
Patrząc na tył auta można odnaleźć podobieństwo z astrą II. Bryła samochodu przypomina skrzyżowanie astry II z ostatnimi, kanciastymi i przysadzistymi prototypami amerykańskich aut General Motors. Ma mniej sportowy, a bardziej "limuzynowy" charakter, niż obecna vectra.
Bardzo ciekawy jest podział klapy bagażnika i tylnych świateł na wyraźne, równoległe pasy, wspólne dla klapy i kloszy lamp. Będzie to zdecydowany wyróżnik tego modelu.
Szkoda natomiast, że z przodu i z profilu auto nie różni się wyraźnie od volkswagena passata i forda mondeo. Maska auta nie jest już tak niepowtarzalna i charakterystyczna, jak maska obecnej vectry.

Opel Vectra

Nowością vectry będzie Interaktywny System Jezdny, nowy rodzaj podwozia. Podstawą tego systemu jest wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, sterowane elektronicznie hydrauliczne wspomaganie kierownicy oraz zastosowanie aluminium do wykonania nieresorowanych elementów. Będą przez to lżejsze, i ich ruch w mniejszym stopniu będzie oddziaływał na zachowanie całego auta. Samochód będzie też wyposażony w nowej generacji układ elektronicznej stabilizacji jazdy ESP plus.
Dobrze wyprofilowane nadwozie i nowoczesne rozwiązania wygłuszające mają wyraźnie zmniejszyć poziom hałasu wewnątrz auta. W standardzie znalazło się m. in. 6 poduszek powietrznych i aktywne zagłówki. Nowa vectra będzie miała także: nową klimatyzację z czujnikami zanieczyszczeń powietrza, wycieraczki uruchamiane za pomocą czujnika deszczu i asystenta parkowania - urządzenie pomagające "bezkolizyjnie" cofać.
W gamie silników znajdą się benzynowe jednostki o mocy od 122 KM do 147 KM oraz wysokoprężne o mocach do 100 KM do 125 KM. Nowością w tym modelu będzie także pięciobiegowa automatyczna skrzynia z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie