Wersja GTS przeznaczona jest przede wszystkim dla tych klientów, którzy cenią sobie sportowy wygląd i dynamiczną jazdę.

Zewnętrzna stylizacja Vectry GTS łączy w sobie mocny charakter z naturalną elegancją. Patrząc z boku można dostrzec nisko pochyloną linię szyby przedniej i opadający dach, rodem z samochodów coupe. W przedniej części uwadze nie mogą ujść sportowe aspiracje wersji GTS wyrażone w przyciemnionych reflektorach, dużym, przypominającym plaster miodu wlocie powietrza i okrągłych światłach przeciwmgielnych.
Sportowy charakter można także dostrzec w tylnej części pojazdu, gdzie widać owalne zakończenie rury wydechowej (podwójne w wersji z silnikiem 3.2 V6) i przyciemnione światła.
Silniki
W Vectrze GTS mamy do wyboru cztery silniki z rodziny ECOTEC. Czołową jednostką w tej grupie jest silnik V6 o mocy 211 KM i pojemności 3.2 litra, osiągający moment obrotowy 300 Nm przy 4000 obrotów na minutę.
Vectra GS 3.2 V6 rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 248 km/h. Pozostałe jednostki benzynowe to silnik o pojemności 1.8 litra 122 KM i 2.2 litra 147 KM. Wszystkie silniki spełniają wymagania surowej normy poziomu emisji spalin Euro4.
Przewidziano także jednostkę wysokoprężną 2.2 DTI 122 KM. Vectra z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 206 km i przyspiesza do 100 km/h w 10.8 sekundy, zużywa średnio 6.5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (test łączony MVEG).
Sportowa konfiguracja
Aby zapewnić bardziej sportową charakterystykę, nadwozie Vectry GTS obniżono o 20 milimetrów i zastosowano sportowe ustawienia zawieszenia.
Elektronicznie sterowane elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPS) jest bardziej wrażliwe na ruchy kierownicą. Podobnie jak w sedanie, w Vectrze GTS zastosowano z przodu kolumny McPhersona oraz tłoczoną ramę pomocniczą, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe, którego wiele elementów jest wykonanych z aluminium. System ABS zastosowany w Vectrze jest wyposażony w układ kontroli hamowania podczas pokonywania zakrętów (CBC), system wspomagania nagłego hamowania (EBD) oraz system kontroli trakcji TC plus. System ESP plus, najnowszy system stabilizacji jazdy, należy do standardowego wyposażenia.
Współczynnik oporu powietrza wynosi c = 0.28.
Wnętrze
Z dynamicznym charakterem i sportowymi osiągami idzie w parze ekskluzywne wykończenie wnętrza. Znajdziemy tam sportowe fotele (w welurowo-skórzanym obiciu w wersji GTS Elegance), trójramienną kierownicę o skórzanym obiciu, metalowe wykończenia deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz matowo chromowane obręcze wskaźników. Dostępne są także ksenonowe reflektory, system kontroli ciśnienia w oponach, układ wspomagania parkowania "Park Pilot" (z przodu i z tyłu), dodatkowe ogrzewanie i czujnik deszczowy.
Pełna galwanizacja nadwozia umożliwiała udzielenie 12-letniej gwarancji na jego perforację, a system przypominający o konieczności przeglądu - wydłużone okresy międzyprzeglądowe (do 24 miesięcy lub 30 000 km przebiegu dla pojazdów z silnikami benzynowymi lub 50 000 dla pojazdów z silnikiem diesla).
Dane techniczne
Silnik | 2,2 DTI | 3,2 V6 |
Moc maks. (KM-obr./min) | 125/4000 | 211/6200 |
Maks. moment obr. (Nm-obr./min) | 280/2750 | 300/4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,8 | 7,5 |
Prędkość maks. (km/h) | 206 | 248 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 6,5 | 10,1 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?