Opel Vectra Caravan

Piotr Robakowski
Przed miesiącem na Salonie Samochodowym we Frankfurcie Opel pokazał Vectrę w wersji kombi.

Przed ponad rokiem w ofercie Opla pojawiła się nowa wersja modelu Vectra. Pojazd zaskoczył wówczas niepowtarzalną linią nadwozia - ostre linie i cięcia podkreślają sportowy charakter pojazdu. Kilka miesięcy później do czterodrzwiowej wersji nadwozia dołączył model pięciodrzwiowy - GTS, a później także wersja hatchback - nazywana Signum. **Historia i teraźniejszość
Prezentacja Vectry kombi zbiega się z pięćdziesiątą rocznicą wprowadzeniu do sprzedaży modelu kombi ze znakiem Opla. Wspomnieć należy chociażby o modelu Olympia Rekord CarVan w wersji kombi, czy rodzinnej wersji modelu Kadett. Na polskim rynku najbardziej znane są modele kombi Astry i Vectry - poprzedniej generacji. Aktualnie w ofercie tego producenta znajdziemy Astrę II kombi i za kilka tygodni także Vectrę kombi. Mimo wielu stylistycznych podobieństw nadwozia i wnętrza nowej wersji, Vectra kombi bazuje technologicznie na wydłużonej o 13 centymetrów płycie podłogowej, która zastosowana została już w modelu Signum. Dzięki temu konstruktorzy otrzymali przestronny przedział pasażerski i spory, bo liczący 530 litrów bagażnik. Jego pojemność można zwiększyć do 1850 litrów po złożeniu tylnej kanapy - przedział bagażowy ma wówczas 2.8 metra długości.
Nadwozie
Wydłużona płyta podłogowa zwiększyła wielkość przedziału pasażerskiego, ale wymusiła także zmiany konstrukcyjne w tylnej części nadwozia. Stąd od przodu Vectra kombi nie różni się niczym od pozostałych wersji nadwozia tego modelu. Zmiany widać wyraźnie na wysokości drugich drzwi - zmieniła się ich szerokość i układ szyb. Za słupkiem drzwiowym "C" styliści wyprostowali linię nadwozia, która wraz z szybą zbiega się z mocno wcinającymi się w bok auta światłami tylnymi. Dzięki temu prosta w formie linia nadwozia nabrała dynamizmu i charakteru.
Wnętrze
Tablica przyrządów znana z wersji sedan, GTS i Signum odznacza się ciekawą formą - podobnie jak nadwozie jest proste i pozbawione łuków, czy zaokrągleń. Podstawowa wersja wykończona czarnymi plastikami stwarza miłe dla oka wrażenie - miękkie i dopasowane elementy poprawiają nasze samopoczucie. Zmiany w płycie podłogowej pozwoliły wygospodarować dodatkowo kilka milimetrów na nogi pasażerów tylnej kanapy. Nawet osoby wysokie nie powinny narzekać na brak miejsca.
Wyposażenie
W standardzie znajdziemy zestaw czterech poduszek powietrznych i boczne kurtyny, jest także klimatyzacja, wspomaganie układu kierowniczego, system ABS i TC, elektryka wszystkich szyb, lusterek i centralny zamek. Bogata lista wyposażenia dodatkowego zaskakuje swoją ofertą - jest bowiem nie tylko radio ze zmieniarką CD, ale także system nawigacji satelitarnej, odtwarzacz DVD z umieszczonym w dachu ekranem. Klient może także zamówić tzw. asystenta podróży - pośrodku tylnej kanapy montujemy sporej wielkości podłokietnik, który posiada dwa stoliki, stojak na monitor, czy schowek na napoje i system kontroli trakcji ESP.
To co porusza**
Oferta silników napędzających rodzinną odmianę Vectry zaczyna się od benzynowe silnika o pojemności 1.8 litra i mocy 122 KM. Jest także silnik 2.0 Turbo dysponujący mocą 175 KM, jednostka 2.2 litra (155 KM) i sześciocylindrowy motor 3.2 litra o mocy 211 KM. Wśród silników wysokoprężnych obecne są trzy jednostki - 2.0 DTI - 100 KM, 2.2 DTI - 125 KM i 3.0 V6 CDTI - 177 KM. W planach jest także wprowadzenie silnika diesla o pojemności 1.9 litra i mocy od 120 do 150 KM. Wydłużony rozstaw osi poprawił komfort jazdy - lepiej tłumione są niewielkie nierówności. Pojazd jest także bardziej stabilny, a twarde zawieszenie wyeliminowało tak często spotykane w samochodach kombi nurkowanie podczas hamowania. Precyzyjny układ kierowniczy pozwala pewnie prowadzić samochód także przy wyższych prędkościach, a przecież większość silników rozpędza Vectrę kombi maksymalnie do ponad 200 km/h.
Najtańsza Vectra kombi z silnikiem 1.8 litra to wydatek 81.500 złotych, wersja z wysokoprężnym silnikiem 2.0 l (100 KM) jest droższa o 5.250 złotych.
Najdroższy w ofercie model to pojazd wyposażony silnik diesla 3.0 l V6 o mocy 177 KM - wyłożyć trzeba 157.800 złotych. Opel Vectra 3.2 V6 (211 KM) jest tańsza o prawie 19 tys. złotych.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie