Opel Tigra Twin Top kontra Peugeot 206 CC

Zdzisław Podbielski
Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.
Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.
Udostępnij:
Na naszym rynku są dostępne różnego rodzaju samochody, nawet unikatowe, do których zaliczamy Opla Tigrę Twin Top i Peugeota 206 CC.

Na kupno modelu francuskiego trzeba złożyć zamówienie i trochę poczekać, podobnie jak na Tigrę, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy mieć wymarzoną kompletację.

Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.
Fot. Opel: Opel Tigra Twin Top ma nowoczesną linię nadwozia, które mieści 2 osoby.

 

Zwolennikami i nabywcami takich aut są przede wszystkim młodzi ludzie, którzy chcą się wyróżnić. W obecnej postaci konstrukcyjnej Tigra pojawiła się w ubiegłym roku, natomiast Peugeot 206 CC debiutował w 2001 r.

 


Fot. Peugeot: Peugeot 206 CC jest odmianą coupe-cabriolet jednego z najpopularniejszych hatchbacków w Europie. W wersji CC może nim podróżować 2 osoby
Fot. Peugeot: Peugeot 206 CC jest odmianą coupe-cabriolet jednego z najpopularniejszych hatchbacków w Europie. W wersji CC może nim podróżować 2 osoby dorosłe i 2 dzieci na tylnej kanapie.


Nadwozie

 

Oba pojazdy są przedstawicielami rozwiązania nadwozia, które w krótkim czasie można zmienić z coupe w kabriolet lub odwrotnie. Na zamianę nadwozia w przypadku francuskiego samochodu potrzeba 25 sekund, a w Tigrze - tylko 18 sek. Odbywa się to bez najmniejszego wysiłku i jest proste: należy zaciągnąć hamulec postojowy, włączyć zapłon, zwolnić dwie blokady dachu umieszczone przy słupkach przednich i nacisnąć przycisk. Resztę wykonają elektrycznie sterowane hydrauliczne siłowniki.

Fot. Opel: Tigra oferowana jest z benzynowymi silnikami 1,4 l/90 KM i 1,8 l/125 KM.
Fot. Opel: Tigra oferowana jest z benzynowymi silnikami 1,4 l/90 KM i 1,8 l/125 KM.

 

W Peugeocie i w Oplu dach chowa się w bagażniku i wówczas musimy się liczyć ze znacznym zmniejszeniem objętości przestrzeni bagażowej. W Tigrze przestrzeń bagażowa zmniejsza się z 440 l do 250 l, ale jeszcze pozostaje nam 70 litrowy schowek za fotelami, bo samochód ten jest tylko 2-osobowy. Pod względem liczby miejsc Peugeot 206 CC ma przewagę, gdyż za przednimi fotelami jest ławeczka dla dwojga dzieci lub osoby dorosłej siedzącej poprzecznie.

Fot. Peugeot: Peugeot sprzedawany jest z silnikami benzynowymi 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Latem dołączy diesel – 1,6 HDI/110 KM.
Fot. Peugeot: Peugeot sprzedawany jest z silnikami benzynowymi 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Latem dołączy diesel – 1,6 HDI/110 KM.

Oba samochody mają wzmocnienia chroniące jadących w razie przewrócenia się kabrioletu.

Nadwozia obu aut zbudowano z wykorzystaniem płyt podłogowych wcześniej istniejących pojazdów bazowych: Tigrę na płycie Corsy, a 206 CC na płycie hatchbacka 206. Warto dodać, że w wersji coupe oba nadwozia są bardzo szczelne - przydatne na wszystkie pory roku.

 

Silniki

 

Na polskim rynku oba pojazdy oferowane są z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru. W przypadku Opla Tigry są to jednostki o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 90 KM lub 1,8 l/125 KM. Obie pochodzą z rodziny Ecotec, mają po dwa wałki rozrządu umieszczone w głowicy

Fot. Opel: Tablica przyrządów Tigry pochodzi z Corsy.
Fot. Opel: Tablica przyrządów Tigry pochodzi z Corsy.

wykonanej ze stopów lekkich. Wałki sterują 4-zaworami przy każdym z 4 cylindrów.

Nowoczesne są również dwa silniki stosowane do napędu Peugeota 206 CC: 1,6 l/109 KM i 2,0 l/136 KM. Oba mają po dwa wałki rozrządu sterujące 16 zaworami przy 4-cylindrach. Głowice obu silników wykonano ze stopów lekkich, z

Fot. Peugeot: Deska rozdzielcza Peugeota podobna do tej z hatchbacka 206.
Fot. Peugeot: Deska rozdzielcza Peugeota podobna do tej z hatchbacka 206.

podobnego materiału w silniku 2-litrowym odlano też blok cylindrów. Silniki 206 CC mają większą pojemność skokową, wyższą moc i rozwijają większy moment obrotowy.

 

Wrażenia z jazdy

 

Pomimo wykorzystania podwozia z bazowych modeli Corsa i 206 hatchback w wersjach coupe-kabriolet poczyniono zmiany

Fot. Opel: W wersji coupe Tigra ma bagażnik o pojemności aż 440 l.
Fot. Opel: W wersji coupe Tigra ma bagażnik o pojemności aż 440 l.

w zawieszeniu kół. Zmieniono charakterystykę zawieszenia na bardziej twardą i zmniejszono prześwit. Dynamika jest lepsza w Peugeocie, ze względu na lepszy dobór silników. Tigra i 206 CC mają niewielkie wymiary zewnętrzne i dość małą średnicę zawracania: Tigra - 10,6 m, 206 CC - 10,8 m. Oba auta są zwrotne i łatwo nimi manewrować.

Fot. Peugeot: Składanie lub wyjmowanie dachu w Peugeocie trwa nieco dłużej niż w Tigrze.
Fot. Peugeot: Składanie lub wyjmowanie dachu w Peugeocie trwa nieco dłużej niż w Tigrze.

Jazda po schowaniu dachu do bagażnika dostarcza wielu przyjemności. 

 

Podsumowanie

 

Tigra wygląda bardziej agresywnie, a jej nadwozie ma ostre linie, natomiast w 206 CC jest więcej łagodnych, zaokrąglonych kształtów. Wnętrza obu pojazdów opracowano w stylu sportowym. Świadczą o tym metalowe pedały, kształt foteli, kolorystyka deski rozdzielczej i tapicerki. O wyborze samochodu może decydować sympatia do marki, wygląd zewnętrzny nadwozia i cena porównywalnego wyposażenia.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

Samochód

Opel Tigra 1.4

Peugeot 206 CC 1.6

Przestronność wnętrza

 

+

Silnik

 

+

Poziom hałasu (odczuwalnego)

Remis

Hamulce

Remis

Dynamika

 

+

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

+

 

 

Wybrane dane techniczne

 

Samochód

Opel Tigra 1.4

Peugeot 206 CC 1.6

Rodzaj silnika

benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3
)

1364

1587

Moc maksymalna (KM-obr/min)

90-5600

109-5750

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

125-4000

147-4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,4

11,2

Prędkość maksymalna (km/h)

180

185

Długość/szerokość/wysokość (cm)

392/169/136

384/167/137

Rozstaw osi (cm)

249

244

Pojemność bagażnika (dm3
)

440/250

320/150

Pojemność zbiornika paliwa (dm3
)

45

50

Zużycie paliwa trasa/miasto (dm3
/100 km)

5,0/8,1

5,7/9,5

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena brutto (zł)

68 950

73 200

 

Wybrane wyposażenie podstawowe

 

Samochód

Opel Tigra 1.4

Peugeot 206 CC 1.6

Poduszki powietrzne

2

2

Układ przeciwblokujący hamowanie (ABS)

s

s

Dynamiczna kontrola stateczności (ESP)

o

o

Wspomaganie układu kierowniczego

s

s

Centralny zamek

s

s

Elektrycznie sterowane szyby

s

s

Klimatyzacja

o

o

Radioodtwarzacz

o

s

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie opcyjne (za dopłatą)

Fot. Opel: Składanie dachu Tigry trwa tylko 18 sekund.
Fot. Opel: Składanie dachu Tigry trwa tylko 18 sekund.
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel: W Tigrze wykorzystano płytę podłogową Corsy.
Fot. Opel: W Tigrze wykorzystano płytę podłogową Corsy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie