Opel, Skoda. VW. Kto zaprezentuje nowości we Frankfurcie, a kto zrezygnował?

Mariusz Michalak
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Już jutro dniem prasowym zaczyna się salon samochodowy we Frankfurcie. To jedna z największych imprez tego typu w Europie i na świecie, gdzie producenci aut pokazują swoje nowości.

Historia tych targów sięga 1897 roku, gdy w berlińskim hotelu Bristol odbyła się niewielka wystawa samochodów. Przyciągnęła ona czterech producentów, którzy pokazali łącznie osiem aut. W kolejnych latach impreza zyskiwała na popularności, choć z uwagi na wojnę światową i kryzys gospodarczy była organizowania nieregularnie.

Po drugiej wojnie światowej Berlin stracił mandat na organizację samochodowej wystawy. Początkowo przeniesiono ja do Hanoweru, a od 1951 roku - do Frankfurtu. Kolejne edycje przyciągały coraz więcej gości, nierzadko nawet milion. W 1965 roku na wystawie pojawili się producenci aut z Japonii,

W przeciwieństwie do Genewy, która gości motoryzacyjne nowości co roku, targi we Frankfurcie obywają się co dwa lata, na przemian z salonem samochodowym w Paryżu. Tradycyjnie na targach zobaczymy zarówno nowe jak i zmodernizowane modele samochodów oraz niezwykle szeroką ofertę producentów rożnego rodzaju motoryzacyjnych komponentów i części zamiennych.

Zgodnie z zapowiedziami producenci przedstawią kilkadziesiąt światowych i europejskich premier oraz zaprezentują wizje pojazdów, którymi będziemy podróżować za kilka, a nawet kilkanaście lat. Jak co roku zapewne nie obędzie się bez niespodzianek.

Tegoroczny salon samochodowy zapowiada się pod znakiem nieobecności wielkich producentów z branży motoryzacyjnej. We Frankfurcie nie zobaczymy Fiata, Alfy Romeo oraz Jeepa. Z organizacji stoiska podczas imprezy zrezygnował również Nissan oraz Infiniti. Wielkimi nieobecnymi we Frankfurcie są także Mitsubishi oraz Volvo. Nie pojawi się również Peugeot oraz DS. Pokazuje to, że producenci decydują się na ominięcie części największych wystaw motoryzacyjnych, Szczególnie nie jest to opłacalne kiedy marka nie przewiduje głośnych premier.

Kto zatem pojawi się na imprezie we Frankfurcie? Czołową nowością Opla prezentowaną we Frankfurcie będzie model Grandland X, a druga z zaplanowanych światowych premier to Insignia GSi. Na stoisku Skody odwiedzający zapoznają się z nowym SUV-em marki – Karoq, a gwiazdą wystawy Volkswagena ma być nowy crossover nazwany T-Roc.

Kia pokaże nowego przedstawiciela segmentu B – model Stonic, Hyundai zaprezentuje nowe wersje i30, natomiast Mercedes pickupa. Nie zabraknie także propozycji dla bardziej wymagających kierowców. We Frankfurcie zadebiutuje Ferrari Portofino, czyli następca modelu California. Pojawi się również nowa odmiana modelu Phantom od Rolls-Royce’a. Salon samochodowy będzie również miejscem debiutu nowej generacji Porsche Cayenne. Nie sposób wymienić wszystkich nowości, ale wspomnimy tylko, że z nowymi modelami pojawi się również Audi, BMW i Honda.

Zobacz także: Ford Ka+ w naszym teście

Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?

Tegoroczny salon samochodowy we Frankfurcie rozpocznie się 12 września. Pierwsze dni przeznaczone są dla przedstawicieli mediów oraz są dniami handlowymi. Zwiedzający będą mogli odwiedzać targi od 16 do 24 września w godzinach od 9 do 19. Bilety można kupić zarówno w kasach jak i poprzez stronę internetową. Podczas weekendu cena wejściówki dla jednej osoby to 16 euro, w pozostałe dni 14 euro. Przewidziano m.in. zniżki dla studentów i specjalne bilety popołudniowe.

Redakcja Motofakty.pl również będzie obecna we Frankfurcie. Szczegółowo o prezentowanych autach będzie można przeczytać od jutra w dziale premiery. Wystarczy kliknąć

tutaj.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty