Opel Signum

(w)
Signum to model Opla, który ma zdobyć nowe grupy nabywców dla marki. Marketingowcy uważają, że model ten przysporzy Oplowi nawet 40 procent nowych klientów.

Pierwszy studialny model signum został zaprezentowany na salonie genewskim w 1997 roku. Signum2 pojawiło się cztery lata później na salonie frankfurckim. Oba modele przerodziły się w samochód produkcyjny signum, który teraz jest wprowadzany na polski rynek. Jak twierdzą styliści Opla, signum to całkowicie nowa interpretacja pojazdu typu sedan. Rzeczywiście, jest to samochód, który wyraźnie różni się od innych aut w swojej klasie.
Jak przystało na samochód tej klasy, kierowca i pasażer siedzący obok niego oraz pasażerowie tylnych siedzeń, mają do dyspozycji dużo komfortowego miejsca. Tylne siedzenia można przesuwać o 130 milimetrów (taki "patent" jako pierwsi zastosowali Francuzi w renault twingo), co - zależnie do potrzeb - pozwala uzyskać przestrzeń na nogi lub na bagaż. Można też regulować kąt pochylenia oparć niemal od pionowego do komfortowego, odchylonego o 30 stopni. Siedzenie środkowe można złożyć, przekształcając je was23jkpodłokietnik z dwoma uchwytami na kubki. Składając wszystkie trzy siedzenia kanapy tylnej, zyskuje się płaską podłogę i przestrzeń ładunkową o pojemności 1.410 litrów.
Pasażerowie tylnej kanapy mogą mieć do dyspozycji "asystenta podróży", który umieszczony między siedzeniami, dysponuje dwoma składanymi lotniczymi stolikami, podręczną chłodziarką, pojemnikiem na odpadki, dwoma uchwytami na puszki lub kubki, gniazdkiem elektrycznym 12V, miejscem na odtwarzacz DVD i - opcjonalnie - modułem sterowania, umożliwiającym separację programów audio dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń.
Przy długości 4.636 mm, signum jest tylko o 40 mm dłuższy od vectry sedan, podczas gdy liczący 2.830 mm rozstaw osi jest o całe 130 mm większy. Znaczny rozstaw osi zapowiada wysoki komfort jazdy i dobre prowadzenie. Dzięki zastosowaniu interaktywnego systemu jezdnego (IDS) signum spełnia najwyższe standardy zachowania się na drodze. Wyposażeniem standardowym samochodu jest system stabilizacji toru jazdy najnowszej generacji ESPPlus.
Do napędu signum przewidziano gamę siedmiu silników benzynowych i wysokoprężnych ecotec o mocy od 100 do 211 KM (patrz tabelka niżej). Rzadko który samochód ma tak bogaty wybór jednostek napędowych. Trzy z tych jednostek to konstrukcje nowe. Silnik Diesla o pojemności skokowej 3 litrów w technice common rail i układzie V6 jest pierwszym widlastym silnikiem sześciocylindrowym Opla z wtryskiem bezpośrednim.
Nowy jest też silnik benzynowy 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 175 KM. Trzecia nowa konstrukcja, direct ecotec 2.2, jest pierwszym benzynowym silnikiem Opla skonstruowanym w technice czterozaworowej o wtrysku bezpośrednim. Silnik ten zużywa około 6 procent paliwa mniej, rozwijając o 10 procent wyższy moment obrotowy i wyższą mniej więcej o 6 procent moc maksymalną od silnika z wtryskiem wielopunktowym o tej samej pojemności.
Nowe silniki - wysokoprężny V6 CDTI ECOTEC i benzynowy 2.0 ecotec turbo - współpracują z 6-stopniową skrzynią biegów nowej konstrukcji. Dla silnika ecotec 2.2 przewidziano w standardzie manualną skrzynię 5-stopniową. Inne silniki są także dostępne z 5-stopniowymi skrzyniami sekwencyjnymi z możliwością ręcznego wybierania przełożeń.
Spośród technicznych innowacji w signum zwrócić uwagę warto na ruchomy system oświetlenia łuku drogi oraz statyczne lampy oświetlenia skrętu na skrzyżowaniach.
Standardowe wyposażenie opla signum obejmuje szereg elementów poprawiających komfort i bezpieczeństwo, m.in. klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach przednich i tylnych, zdalnie sterowany zamek centralny, pełnowymiarowe poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, aktywne zagłówki dla foteli przednich oraz - po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej - także i dla skrajnych siedzeń tylnych.
Najtańszy opel signum (silnik 1.8 ecotec - 122 KM) kosztuje 89.500 zł. Za najdroższy (3.0CDTI ecotec - 177 KM) trzeba zapłacić aż 166.150 zł. Jak wynika z tej informacji, cena może się okazać nawiększym mankamentem nowego opla.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty