Opel Signum 2

Piotr Myszor
Wyposażenie samochodów staje się coraz bogatsze. Opel signum 2 jest jednak chyba pierwszym, który ma pokładowy ekspres do kawy.
Opel Signum 2

Pierwszy prototyp nazwany signum przedstawiono w 1997 roku, a potem jego linia okazała się pierwszą odsłoną kształtów astry II. Pokazany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie opel signum 2 także jest wskazywany jako pierwsza odsłona wyglądu przyszłych modeli Opla. Najszybciej odnowiona powinna być omega, więc pewnie w tym samochodzie znajdziemy wkrótce cechy signum. Szkoda, że zapewne nie te, które są najciekawsze w prototypie, jak choćby przeszklony dach.

Opel Signum 2

W linii zewnętrznej elegancja ma połączyć dynamizm coupe z praktycznością kombi. Moim zdaniem wyszedł nieco przerysowany, pięciodrzwiowy hatchback, który z tyłu kojarzy się z "japończykami". Na szczęście linie nie są na tyle przerysowane, żeby raziły. Na pewno funkcjonalność jest podstawową cechą wnętrza.
Kiedy kierowca i przedni pasażer otwierają drzwi, fotele obracają się w ich kierunku. Cofnięta kolumna kierownicy dodatkowo ułatwia wejście kierowcy. Kiedy wszystkie drzwi auta są zamknięte, siedzenie kierowcy obrócone do przodu, lewarek zmiany biegów ustawiony w pozycji parkowania a silnik uruchomiony, kierownica wysuwa się i daszek nad tablicą rozdzielczą unosi się, pokazując zegary, a raczej monitory.
W przedniej części kabiny znajdziemy trzy ekrany: na desce rozdzielczej, na konsoli środkowej (także przykrywany) i przed przednim pasażerem.

Opel Signum 2

Z tyłu nie ma ekranów, są za to dwie pary wideo-okularów, umożliwiających oglądanie filmów z dwóch odtwarzaczy DVD. Ekran przed pasażerem to element komputera, który pozwala surfować w Internecie, pisać czy przygotowywać prezentacje. Jest on obsługiwany klawiaturą na podczerwień.
Kierownica przypomina raczej wolant niż tradycyjne koło. Nie obraca się jej dokoła, tylko wychyla w odpowiednią stronę, W zależności od prędkości koła reagują silniej lub słabiej. Dźwignię zmiany biegów zastąpiono pokrętłem. Nie ma także tradycyjnych kratek systemu wentylacyjnego, zastąpiły je szczeliny w podstawie przedniego panela i wnękach na nogi.

Opel Signum 2

Między przednimi fotelami i w bagażniku są szyny umożliwiające zamontowanie i przesuwanie pojemników, w których mogą mieścić się elementy przenośnego biura, zabawki dla dzieci czy przenośna chłodziarka na napoje. W jednym z nich umieszczono pokładowy... ekspres do kawy.
Prototypowy samochód jest napędzany prototypowym silnikiem, nazwanym Global XV8. To ośmiocylindrowa jednostka z lekkich stopów, wyposażona w bezpośredni wtrysk. Ma pojemność 4,3 l, moc 300 KM i maksymalny moment obrotowy sięgający 400 Nm. Kończy rozpędzanie signum 2 już przy prędkości 250 KM/h tylko ze względu na elektroniczny ogranicznik. Spala przy tym mniej niż 10 l na 100 km. Hamulce muszą sprostać takim możliwościom silnika. Na przedniej osi zamontowano więc lżejsze od stalowych, a przy tym bardziej wytrzymałe i odporne na wysoką temperaturę, tarcze z ceramiki i włókien węglowych.
Fot. Opel

od 16 lat
Wideo

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty