Opel Omega

(war)
Omega jest najdroższym modelem z całej gamy aut Opla, ale jednocześnie znajduje się wśród najtańszych aut klasy średniej - wyższej.

Nie znajdziemy tego samochodu w czołówce trwałych aut, dlatego kupując omegę z drugiej ręki, należy zwrócić uwagę na stan mechanizmów, w tym układu kierowniczego i wydechowego.


Opel Omega

Dziewięcioletni opel omega na pruszczańskiej giełdzie
kosztował 23 tys. zł - za tę kwotę można podróżować
w komfortowych warunkach.
Fot. Wawrzyniec Rozenberg

Na dobrym poziomie są natomiast jednostki napędowe i zawieszenie dziewięcioletnich samochodów. Wnętrze jest komfortowe, a to za sprawą przestronności i wygodnych siedzeń. Wykończenie jest solidne. Trudno cokolwiek zarzucić też układowi jezdnemu - omega prowadzi się pewnie.

Na giełdzie samochodowej w Pruszczu możemy znaleźć zarówno omegi kupione w Polsce, jak i sprowadzone z zagranicy. Nie wszystkie są w dobrym stanie technicznym i nie zawsze przebiegi są wiarygodnie udokumentowane. Należy uważać, aby nie kupić pojazdu po poważnym wypadku. Pojemność bagażnika - 530 l sprawia, że nawet liczniejsza rodzina nie staje przed problemem załadunku bagaży.

- Moją dziewięcioletnią omegę zakupioną w Niemczech z silnikiem Diesla o poj. 2.5 litra wyceniłem na 23 tys. zł - mówi Jan Nowak z Grudziądza. Mam ją od dwóch lat i nie było z nią żadnych problemów. Nie wymagała napraw, zawsze na czas wykonywałem przeglądy. Przebieg 270 tys. km nie jest duży na tę klasę. Silnik o mocy 130 KM sprawia, że omega jest dynamiczna i wyprzedzanie jest bezpieczne.

Zalety i wady

  • Wygodne wnętrze
  • Duży bagażnik
  • Bogate wyposażenie
  • Dobre warunki jezdne
  • Wysokie koszty utrzymania
  • Duża utrata wartości z każdym rokiem
  • Mały popyt na wtórnym rynku
    Leszek Kliem, szef serwisu Motor Centrum w Gdańsku
    - Przed kupnem dziewięcioletniej omegi polecam przegląd samochodu w autoryzowanej stacji. Wiele tych aut sprowadzono z zagranicy, a ich stan techniczny może potem rozczarować. W prawidłowo eksploatowanym samochodzie kierowca nie powinien mieć kłopotów z silnikiem Diesla, wypróbowanym we wcześniejszych modelach BMW. Wytrzymuje on ponad 500 tys. km. Podobnie przeniesienie napędu. Karoseria może mieć ślady korozji, ale tylko w miejscach naprawianych po wypadkach. Natomiast mogą być zużyte tuleje przednich wahaczy. Taką usterkę trzeba usunąć jak najszybciej, bo w następnej kolejności zaczną się psuć elementy zawieszenia i układu kierowniczego. Poza tym, należy regularnie sprawdzać i utrzymywać poziomy płynów. Zalecam przeglądy w odpowiednio wyposażonych warsztatach raz w roku, przed zimą, a najlepiej też wiosną. To na pewno przedłuży żywotność auta.

    Dane techniczne
    Wymiary (mm) 4788 x 1786 x 1455
    Rozstaw osi (mm) 2730
    Rozstaw kół (mm) 1514 przód, 1526 tył
    Masa własna (kg) 1525
    Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2065
    Silnik rzędowy umieszczony wzdłużnie, 6 cylindrów
    Pojemność (cm sześc.) 2497
    Moc (KM) 130
    Stopień sprężenia 22
    Hamulce tarczowe, ABS
    Rozpędzanie 0 -100 km/godz. (sek) 12
    Prędkość maksymalna (km/h) 200
    Zużycie paliwa przy 100 km/godz. (l) 7,4
    Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) 11,4
    Ceny części (w zł)
    Zderzak przedni1141
    Reflektor 900
    Piasta przedniego koła 660
    Łańcuszek rozrządu 148
    Klocki hamulcowe komplet przód 339
    Komplet tarcz hamulców przód 249
    Filtr oleju 46
    Filtr powietrza 56
    Amortyzator przód 451
  • emisja bez ograniczeń wiekowych
    Wideo

    Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty