Opel Omega 3.2 V6 Executive

Aureliusz Mikos
Omega z pewnością nie należy do najnowszych konstrukcji, ale nadal pozostaje flagową limuzyną Opla.

Może być zarówno autem reprezentacyjnym, jak i rodzinnym. Jeździliśmy modelem wyposażonym w silnik 3,2 l o mocy 218 KM z automatyczną skrzynią biegów.

Opel Omega 3.2 V6 Executive

Druga generacja Omegi ukazała się na rynku w 1993 roku. Pod koniec 1999 roku auto poddano znaczącej modernizacji. Zmianie uległa pokrywa komory silnikowej, krata wlotu powietrza, reflektory, pokrywa komory bagażnika, a tylne światła umieszczono za przeźroczystą szybą. Zmieniono także wnętrze i unowocześniono wiele elementów konstrukcyjnych. W sumie wymieniono 3 tys. części. W przyszłym roku ma się pojawić nowy model, prawdopodobnie będzie się inaczej nazywał.
Wnętrze
Nie ma miękkich linii i zaokrągleń. Wysokiej jakości materiały pasują do klasy wyższej, podobnie jak duża przestronność wnętrza. Na pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu czeka mnóstwo miejsca. Pojemność bagażnika  wynosząca 530 l sprawia, że nawet liczniejsza rodzina nie staje przed problemem załadunku, a niska krawędź załadunku i wysoko otwierająca się klapa bagażnika dopełniają całości. W ogóle komfort jest dość mocną strona Omegi. Siedzenia są wygodne i dobrze wyprofilowane. Hałas wewnątrz przy 130km/h wynosi 69 dB, czyli tyle samo co w Volvo S80 2,9 i Audi A6 4,2. W seryjnym wyposażeniu Omegi Executive jest właściwie wszystko co człowiek wymyślił razem z ksenonowym oświetleniem i spryskiwaczami reflektorów.
Silnik
Omega jest jednym z nielicznych samochodów, które pozostały wierne napędowi na tylne koła. Sześciocylindrowy silnik Omegi to stosunkowo nowa konstrukcja. Osiąga moc 218 KM i rozpędza auto do 100km/h w 8,3 s. Bez trudu pozwala rozwinąć 240 km/h. To osiągi prawie sportowe. Samochód ze 100km/h hamuje na 38,3 metrach, co jest wynikiem dobrym, ale nie najlepszym. Na przykład Volvo S80 i Audi A6 potrzebują tylko 37,2 m. Zużycie paliwa podczas naszych jazd wyniosło 12,5 l/100km, ale przy dynamicznej jeździe może być większe.
Wrażenia z jazdy
W opisywanej wersji Omega wyposażona jest w 17 calowe koła, które poprawiają i tak dobre zachowanie auta na drodze. Pojazd sprawdza się nie tylko w podróży, ale i w mieście. Dzięki doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach oraz lekko pracującej kierownicy mierząca 4,79 m limuzyna daje się zaparkować nawet na stosunkowo niewielkim kawałku miejsca. Auto na zakrętach zachowuje się bez zastrzeżeń, w trasie natomiast "płynie". Przyspieszenie jest wystarczające, ale jeśli komuś będzie za mało, to może przycisnąć przycisk "s" znajdujący się na lewarku automatycznej skrzyni biegów i osiągi się poprawią.

Opel Omega 3.2 V6 Executive

Koszty
Standard to skórzana tapicerka, drewniane elementy w desce rozdzielczej i automatyczna skrzynia biegów. W wyposażeniu  znajdziemy także: wspomaganie kierownicy, ABS, ESP, układ kontroli trakcji, podgrzewane fotele, poduszkę powietrzną kierowcy, pasażera i boczne, regulowane elektrycznie lusterka i szyby, klimatyzację, radio ze zmieniarką CD i komputer. Cena Omegi 3,2 V6 Executive wynosi 162 250 zł. Na przeglądy należy jeździć co 30 tys. km, gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna - 10 lat.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie