Opel Mokka-e zmienia nazwę. Od teraz ma też większy zasięg

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Podobnie jak we wszystkich elektrycznych modelach Opla, również w Mokce Electric akumulator o pojemności 54 kWh został praktycznie ulokowany w podwoziu.
Podobnie jak we wszystkich elektrycznych modelach Opla, również w Mokce Electric akumulator o pojemności 54 kWh został praktycznie ulokowany w podwoziu. Opel
Opel Mokka‑e zmienia nazwę na Opel Mokka Electric. W pełni elektryczny pojazd będzie teraz dostępny z większym i mocniejszym akumulatorem. Jak to przełoży się na zasięg?

Zasięg wzrósł do 406 kilometrów (według WLTP) – a więc o 20 procent w porównaniu z dotychczasowym – co pozwala nie tylko na codzienne użytkowanie samochodu w mieście, ale także na pokonywanie dalszych tras. Energia jest przechowywana w nowym akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh.

Podobnie jak we wszystkich elektrycznych modelach Opla, również w Mokce Electric akumulator o pojemności 54 kWh został praktycznie ulokowany w podwoziu. Dzięki temu nie zabiera miejsca w przedziale pasażerskim ani bagażowym oraz obniża środek ciężkości Mokki Electric.

Moc 115 kW/156 KW i maksymalny moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili uruchomienia silnika zapewniają zrywność i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10 sekund. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 150 km/h.

W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Mokki Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport. Dzięki systemowi hamowania rekuperacyjnego Mokka Electric może odzyskiwać energię w czasie zmniejszania prędkości lub hamowania. Silnik elektryczny zamienia wtedy pęd na elektryczność. Po włączeniu funkcji „B” intensywność rekuperacji i moment hamowania jeszcze się zwiększają. Ładowanie akumulatora 54 kWh do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Mokka Electric jest standardowo wyposażona w funkcję szybkiego ładowania. Oprócz ładowania prądem stałym użytkownik może korzystać także z trójfazowego gniazda prądu przemiennego. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW może pobierać prąd ze specjalnej naściennej stacji ładowania lub nawet ze zwykłego domowego gniazdka.

Obecnie marka oferuje już 12 zelektryfikowanych modeli, w tym całą gamę lekkich pojazdów użytkowych. Do 2024 r. każdy model producenta będzie dostępny w takiej wersji. Od 2028 r. Opel w Europie będzie marką wyłącznie elektryczną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty