Opel. Marka podsumowuje sprzedaż aut w lutym 2016

(ip)
Fot. Opel
Fot. Opel
Po udanym styczniu firma Opel w lutym kontynuowała wzrost w całej Europie. Według wstępnych danych zarejestrowanych zostało około 80 300 nowych pojazdów tej marki. Stanowi to wzrost o 15 procent, czyli mniej więcej o 10 500 egzemplarzy, w porównaniu do lutego 2015. Udział Opla w rynku zwiększył się o około 0,3 punktu procentowego — do 5,6 procent. Firma zanotowała zatem najlepsze wyniki sprzedaży w lutym i największy udział w rynku w tym miesiącu od 5 lat.
Fot. Opel
Fot. Opel

Łączny wynik Opla za pierwsze 2 miesiące 2016 roku również jest pozytywny. Sprzedaż zwiększyła się o około 18 000 egzemplarzy, czyli prawie o 13 procent. Marka osiągnęła zatem ponad dwukrotnie większe tempo wzrostu niż cały rynek. W tym okresie producentowi z Rüsselsheim udało się zwiększyć udział w rynku o ponad 0,3 punktu procentowego — do około 5,7 procent. Firma odnotowała najwyższą sprzedaż i największy udział w rynku za pierwsze 2 miesiące roku od 2011.

„Dzięki świeżej i atrakcyjnej gamie modeli odnotowaliśmy wzrost na 17 rynkach. Podstawą naszego sukcesu jest nowa Astra. Astra Sports Tourer, która będzie dostępna u dealerów od kwietnia, oraz nowa Mokka X zapewnią nam dalsze sukcesy po udanym początku roku” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel.

Bardzo dobre wyniki w lutym firma Opel zawdzięcza głównie popytowi na nową Astrę. Model, którego obecna generacja jest oferowana na większości europejskich rynków dopiero od listopada, w lutym znalazł ponad 18 000 nabywców. To wzrost o około jedną trzecią. W całej Europie firma Opel otrzymała już ponad 130 000 zamówień na europejski „Samochód Roku 2016”. Do jej sukcesów przyczyniła się również Corsa, której sprzedaż w lutym wzrosła mniej więcej o 12 procent — do 20 400 egzemplarzy.

Liczba nowych rejestracji samochodów marki Opel w Europie wzrosła w lutym w 17 krajach, w tym na największych zachodnioeuropejskich rynkach: w Niemczech (+ 27%), we Włoszech (+ 24%), we Francji (+ 23%) i w Hiszpanii (+ 23%). Ponadto marka ze znakiem „blitz” zwiększyła swój udział w 16 europejskich rynkach.

Na polskim rynku sprzedaż Opla w lutym wzrosła o ponad 15%. Liderem sprzedaży marki w pierwszych dwóch miesiącach roku jest również Opel Astra, który notuje rekordowe wzrosty. Od początku roku sprzedaż tego modelu na polskim rynku wzrosła aż o 46%.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie