Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI. Test kombi z segmentu D

Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 EliteDuże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych. Fot. Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 EliteDuże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych. Fot. Robert Kulczyk – Info-Ekspert
Opel Insignia to prawdopodobnie ostatni model niemieckiej marki korzystający w pełni z rozwiązań i technologii General Motors. Po przejęciu przez francuski koncern PSA można się spodziewać, że w następnych modelach znajdziemy wiele rozwiązań opracowanych w zakładach Peugeota lub Citroena.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 EliteDuże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 Elite

Duże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych.

Fot. Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Produkowany w niemieckim Rüsselsheim samochód osobowy klasy średniej (segment D) to już jego druga generacja, która swoją premierę miała w trakcie targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2017 roku. Zbudowany został na płycie podłogowej GM E2XX, którą dzieli z oferowanym na rynku amerykańskim Chevroletem Malibu IV generacji. Na rynku polskim pojazd oferowany jest w dwóch odmianach nadwozi: 5 drzwiowy liftback oraz kombi. Prezentowany model to obszerne, blisko 5 metrowe kombi wyposażone w sporej wielkości bagażnik, które przez swoją funkcjonalność staje się znakomitym autem rodzinnym. Gama jednostek napędowych obejmuje trzy silniki benzynowe 1.5 140 KM, 1.5 165 KM i 1.6 200 KM oraz cztery silniki diesla 1.6 110 KM, 1.6 136 KM, 2.0 170 KM oraz 2.0 210 KM. Różnorodność oferty wynika też z ilości wersji kompletacji wyposażenia. Jest ich trzy: Enjoy, Innovation oraz Elite. Producent w swojej ofercie posiada też odmianę uterenowioną Country Tourer. Dynamiczna sylwetka, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne oraz bogaty zakres kompletacji wyposażenia pozwalają stawać testowanemu autu w szranki z dość silną konkurencją, którą reprezentują między innymi takie pojazdy jak: Ford Mondeo, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb czy też Volkswagen Passat.

Wygląd zewnętrzny

Długość 4986 mm i szerokość 1863 mm powodują, że nadwozie nowej Insigni Tourer jest jednym z największych w swoim segmencie. W porównaniu ze swoim poprzednikiem sylwetka wyróżnia się smukłymi liniami oraz wyrazistymi przetłoczeniami, co bezpośrednio przełożyło się na wrażenie lekkości. Cechy te dodatkowo podkreślają pełen temperamentu charakter auta. Lekko opadająca linia dachu wraz z dużych rozmiarów spoilerem oraz zwężające się ku tyłowi powierzchnie szyb bocznych powodują, że wygląd auta jest bardzo dynamiczny. Elegancji dodają mu takie elementy jak duże aluminiowe tarcze kół, listwa chromowana nad szybami, biegnąca aż do kloszy lamp tylnych, przyciemniane szyby czy też wykończone wstawkami chromowanymi klamki drzwi. Przód auta to długa pokrywa komory silnika, duża krata wlotu powietrza oraz szeroko rozstawione smukłe reflektory przednie matrycowe LED IntelliLux ze zintegrowanymi światłami jazdy dziennej LED, które pełnią jednocześnie funkcję kierunkowskazów, zmieniając ich barwę światła na pomarańczową. Wąskie światła tylne, zachodzące na poszycia boczne, wykonane w technologii LED, chromowane wstawki, masywny zderzak oraz pokrywa bagażnika z dużą szybą to elementy cechujące tylną część bryły nadwozia. Dobrze dobrane proporcje, stonowany ponadczasowy design powodują, że auto prezentuje się bardzo zgrabnie a do jego wyglądu nie powinniśmy mieć żadnych zastrzeżeń.

Wnętrze samochodu

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 EliteDuże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 Elite

Duże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych.

Fot. Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Powiększenie rozmiarów zewnętrznych auta w bezpośredni sposób przełożyło się na ilość miejsca we wnętrzu. Kabina jest bardzo obszerna, dodatkowo wizualnie powiększa go zastosowanie w testowanym pojeździe dużego okna dachowego, które powoduje bardzo dobre jego doświetlenie. Fotele przednie spełniają najwyższe standardy, w łatwy sposób możemy je dostosować do sylwetki. Ich profil zapewnia dobre trzymanie na boki podczas pokonywania zakrętów. Siedzi się w nich bardzo wygodnie, nawet przy dłuższych podróżach nie będziemy odczuwać zmęczenia. Podobny komfort panuje w tylnej części. Miejsca jest pod dostatkiem, nikt nie powinien z tego powodu odczuwać jakiegokolwiek dyskomfortu. Tapicerka ze skóry, skórzane wstawki, elementy wykończeniowe z czarnego błyszczącego plastiku oraz w kolorze aluminium, wraz z dyskretnym podświetleniem ledowym, nadają wnętrzu elegancji i niepowtarzalnego charakteru.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Tuż za bardzo estetyczną, pokrytą skórą perforowaną, wielofunkcyjną kierownicą umieszczony został panel zegarów. Nie jest on jednak tak czytelny jak w poprzedniej generacji auta. Zbyt duża ilość informacji powoduje, że trudno się skupić na tym, co w danym momencie najistotniejsze. Znajdziemy tam wskaźniki poziomu temperatury cieczy chłodzącej, temperatury oleju, wskaźnik napięcia, poziomu paliwa, obrotomierz, prędkościomierz oraz wyświetlacz komputera pokładowego. W prezentowanym samochodzie dodatkowo występuje wyświetlacz projekcyjny, który na szybie czołowej wyświetla podstawowe informacje dotyczące na przykład prędkości pojazdu czy też z systemu nawigacji. Ten element w znaczny sposób poprawia bezpieczeństwo jazdy, kierowca ma wszelkie niezbędne informacje na wysokości wzroku bez potrzeby odrywania go od drogi. W środkowej części deski rozdzielczej dominuje 8 calowy, kolorowy ekran dotykowy. Obsługuje on nawigację, system audio, Bluetooth, telefon oraz pokazuje obraz ze standardowej kamery cofania i także z panoramicznej kamery cofania 360 stopni (opcja). Na połączeniu konsoli centralnej z deską rozdzielczą znalazł się panel sterowania dwustrefowej klimatyzacji automatycznej.

Ergonomia we wnętrzu jest na dobrym poziomie, wszelkiego rodzaju pokrętła czy też przełączniki kierowca ma praktycznie pod ręką. Nową Insignię Sports Tourer śmiało możemy nazwać pojazdem wielozadaniowym a co za tym idzie bardzo praktycznym. Decydują o tym różnego rodzaju schowki oraz głęboki i foremny bagażnik. Zaletami jego są płaska podłoga, łatwy dostęp, niski próg załadunkowy oraz możliwość konfiguracji przestrzeni ładunkowej poprzez składanie tylnej kanapy w konfiguracji 40/20/40. Standardowa pojemność bagażnika to 560 litrów, a maksymalna, jaką możemy uzyskać to aż 1665 litrów, tak więc bez problemów przewieziemy w nim znacznych rozmiarów ładunek. Dobrze dobrane materiały, solidny montaż, ciekawy jednocześnie stonowany design, łatwa obsługa, funkcjonalność oraz komfort na przyzwoitym poziomie to atuty wnętrza nowego modelu Opla.

Silnik i właściwości jezdne

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 EliteDuże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 Elite

Duże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych.

Fot. Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Prezentowany egzemplarz napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 1956 ccm. Silnik charakteryzuje się maksymalną mocą 170KM osiąganą przy 3750 obr./min oraz momentem 400Nm, którym dysponuje w zakresie prędkości obrotowej od 1750 do 2500 obr./min. Nie należy on do jednostek najcichszych niekiedy słyszalny jest typowy dźwięk dla diesli tzw. klekot. Właściwości jednostki, wraz z obniżoną masą własną auta w porównaniu z poprzednikiem, gwarantują bardzo wysoką dynamikę. Pojazd do prędkości 100km/h rozpędza się w czasie 9,2 sekundy i potrafi osiągnąć maksymalną prędkość 220 km/h. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem 8 biegowej automatycznej skrzyni biegów. Działa ona poprawnie, czasami jednak odczuwalna jest zwłoka przy zmianie przełożeń, dlatego jeżeli chcemy jechać dynamicznie proponuję skorzystać z sekwencyjnej zmiany biegów za pośrednictwem łopatek umieszczonych przy kole kierownicy. Układ kierowniczy precyzyjnie i dość szybko reaguje na polecenia kierowcy, a charakterystyka jazdy po łuku drogi zbliżona jest do neutralnej. Zawieszenie składa się z przodu z kolumn McPherson, a z tyłu z układu wielowahaczowego. Zostało zestrojone tak, aby dać jak największe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego komfortu. Tłumienie nierówności drogi jest na dobrym poziomie, do wnętrza nie dostają się prawie żadne odgłosy pracy układu zawieszenia. Insignią jeździ się przyjemnie i pewnie, auto na drodze wyjątkowo stabilnie trzyma się zadanego kierunku jazdy.

Podsumowanie

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 EliteDuże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 Elite

Duże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych.

Fot. Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Duże kombi, jakim jest Insignia Sports Tourer, jest nie tylko bardzo funkcjonalne ale także znakomicie sprawdzi się jako auto rodzinne. Druga generacja modelu w odmianie Sports Tourer dostępna jest już od kwoty 105 000 złotych. Cena ta dotyczy pojazdu napędzanego silnikiem benzynowym 1.5 Turbo 140KM w wersji wyposażenia Enjoy. Prezentowany pojazd to już jednak zdecydowanie większy koszt zakupu, przekraczający kwotę 170 000 złotych. Atutami modelu są: ponadczasowa stylistyka, dynamiczne jednostki napędowe, dobrze zestrojona charakterystyka zawieszenia, przestronne wnętrze, znakomite fotele oraz bardzo bogaty zakres kompletacji wyposażenia standardowego. Oczywiście pojazd niepozbawiony jest pewnych niedociągnięć jak choćby głośny silnik czy też reagująca nieco z opóźnieniem automatyczna skrzynia biegów. Auto naszpikowane zostało różnego rodzaju systemami bezpieczeństwa i wspomagającymi kierowcę. Już w standardzie znajdziemy między innymi: wskaźnik odległości do pojazdu poprzedzającego z systemem ostrzegania przed kolizją, system wykrywania pieszych, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy też układ utrzymania pasa ruchu. Nowe kombi Opla cechuje solidność wykonania i z powodzeniem może on współzawodniczyć na rynku z konkurencją.

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI AT8 Elite i wybrani konkurenci:

Marka/model

Opel Insignia Elite

VW Passat Highline

Mazda 6 SkyEnergy

Cena (zł)

150 700

153 490

148 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

kombi

kombi

kombi

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4986/1863/1500

4766/1832/1456

4805/1840/1475

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

bd

bd

bd

Rozstaw osi (mm)

2829

2791

2750

Masa własna (kg)

1741

1654

1638

Pojemność bagażnika (l)

560

650

522

Pojemność zbiornika paliwa (l)

62

66

62

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

diesel

diesel

diesel

Pojemność (cm3)

1956

1968

2191

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/8

automatyczna/7

automatyczna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

170/3750

150/3500

150/4500

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

400/1750 - 2500

340/1750 - 3000

380/ 1800 - 2600

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,2

8,9

10,8

Prędkość maksymalna (km/h)

220

216

202

Średnie spalanie (l/100 km)

5,7

4,4

5,1

Emisja CO2 (g/km)

150

114

134

       

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty