Opel Insignia. Nowy silnik w ofercie

Mariusz Michalak
Fot. Opel
Fot. Opel
Firma Opel, która przyjęła już ponad 155 000 zamówień na Insignię, wprowadza w swoim flagowym modelu najnowszą wersję turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zestawionego z sześciobiegową przekładnią manualną lub sześciobiegowym automatem.

Klienci mogą już zamawiać Insignię Grand Sport, Sports Tourer lub Country Tourer z silnikiem 1.6 Direct Injection Turbo (zużycie paliwa w wersji Grand Sport: 8,4–8,0 l/100 km w cyklu miejskim, 5,6–5,3 l/100 km poza miastem, 6,6–6,3 l/100 km przy emisji CO2 153–145 g/km w cyklu mieszanym; zużycie paliwa w wersji Sports Tourer: 8,6–8,3 l/100 km w cyklu miejskim, 5,6–5,3 l/100 km poza miastem, 6,7–6,6 l/100 km przy emisji CO2 154–151 g/km w cyklu mieszanym). Egzemplarze z automatyczną skrzynią biegów oferują dodatkowy komfort dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu FlexRide. Zużycie paliwa w Insignii Country Tourer 1.6 Direct Injection Turbo wynosi 8,6 l/100 km w cyklu miejskim, 5,6 l/100 km poza miastem oraz 6,7 l/100 km przy emisji CO2 156 g/km w cyklu mieszanym.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Czterocylindrowa jednostka rozwija moc maksymalną 200 KM przy 5500 obr./min i 280 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1650 do 4500 obr./min. W Insignii z sześciobiegową przekładnią manualną lub automatyczną i napędem na przednie koła silnik 1.6 Direct Injection Turbo pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy.

W celu ograniczenia emisji cząstek stałych benzynowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa został wyposażony w filtr cząstek stałych (GPF). Dzięki temu Insignia 1.6 Direct Injection Turbo spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d‑TEMP, która uwzględnia emisję w rzeczywistym ruchu mierzoną na drogach publicznych i wchodzi w życie od września 2019 roku dla wszystkich nowo rejestrowanych pojazdów.

Wraz z wprowadzeniem silnika 1.6 Direct Injection Turbo we flagowym Oplu w ofercie pojawią się także systemy multimedialne nowej generacji Multimedia i Multimedia Navi Pro. Klienci opcjonalnie otrzymują duży kolorowy ekran dotykowy o przekątnej do 8 cali, a także przejrzysty zestaw wskaźników, któremu może towarzyszyć opcjonalny wyświetlacz przezierny (head‑up) dostępny wraz z systemem Multimedia Navi Pro.

Ceny modelu z nowym silnikiem w Polsce zaczynają się od 119 100 zł za Insignię Grand Sport 1.6 Direct Injection Turbo z sześciobiegową przekładnią manualną.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty