Opel Insignia. Jakie zmiany na 2020 rok?

Wojciech Frelichowski
Fot. Opel
Fot. Opel
Na początku 2020 roku Opel zaprezentuje model Insignia po zmianach stylistycznych oraz z nowym wyposażeniem. Auto otrzyma m.in. adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED.

Nowa edycja flagowego modelu niemieckiej marki zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (10–19 stycznia 2020 r.). Flagowy model Opla w odświeżonym wydaniu prezentuje się na drodze jeszcze dostojniej. Duża w tym zasługa ekstremalnie wąskich przednich świateł z pionierską technologią LED. Każdy z dwóch nowych adaptacyjnych reflektorów pikselowych IntelliLux LED® składa się z 84 diodowych segmentów.

Opel wyjaśnia, że reflektory reagują szybciej, z jeszcze większą precyzją, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy Insignii bez oślepiania kierowców pojazdów poprzedzających lub nadjeżdżających z przeciwka. Producent podkreśla, że nowa generacja reflektorów pikselowych IntelliLux LED® sprawia, że flagowy Opel jest unikatowym modelem w tym segmencie rynku.

Insignia w nowej odsłonie jest nasycona zaawansowaną technologią. Limuzyna Grand Sport oraz kombi Sports Tourer po raz pierwszy zostały wyposażone w cyfrową kamerę cofania. Zwiększa ona bezpieczeństwo, zwłaszcza w połączeniu z radarowymi czujnikami wykrywającymi ruch poprzeczny za samochodem i pojazdy zbliżające się do niego z boku.

Wśród licznych sprawdzonych rozwiązań wspomagających kierowcę jest też alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych oraz wyświetlacz projekcyjny (head‑up). Systemy multimedialne z kolorowymi ekranami dotykowymi zapewniają kierowcy i pasażerom Insignii sprawną łączność. Na liście opcji znalazł się system e‑Call oraz bezprzewodowa ładowarka indukcyjna do smartfonów w środkowej konsoli.

Nowy Opel Insignia będzie jeszcze oszczędniejszy dzięki lekkiej konstrukcji oraz zupełnie nowej gamie silników benzynowych i wysokoprężnych. Pierwsza generacja modelu wprowadzona w 2009 roku została wybrana „Europejskim Samochodem Roku”. W ciągu ostatnich blisko 10 lat fabrykę w macierzystym dla Opla Rüsselsheim opuściło prawie 1,2 miliona egzemplarzy Insignii obu generacji.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie