Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Insignia GSi. Z nowymi silnikami i reflektorami. Co jeszcze się zmieniło?

Mariusz Michalak
Opel Insignia GSi Światowa premiera nowego Opla Insignii odbędzie się na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (9–19 stycznia). W Polsce zamówienia na samochód będą przyjmowane już od lutego.Fot. Opel
Opel Insignia GSi Światowa premiera nowego Opla Insignii odbędzie się na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (9–19 stycznia). W Polsce zamówienia na samochód będą przyjmowane już od lutego.Fot. Opel
Światowa premiera nowego Opla Insignii odbędzie się na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (9–19 stycznia). W Polsce zamówienia na samochód będą przyjmowane już od lutego.

Insignia GSi debiutuje w nowym roku z nowym 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 169 kW (230 KM) i nową 9‑biegową automatyczną przekładnią, a także elektryczno-hydraulicznym układem wspomagania hamulców, mechatronicznym zawieszeniem FlexRide oraz napędem na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego.

Opel Insignia GSi. Gama silników

Wcześniej w modelu montowano silniki benzynowe i wysokoprężne należące do trzech różnych rodzin. Teraz wszystkie trzy- i czterocylindrowe jednostki należą do tej samej nowej generacji. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 107 kW (145 KM) oraz diesel 1.5 o mocy 90 kW (122 KM) stanowią podstawę oferty (zob. dane o zużyciu paliwa w tabeli).

Trzycylindrowy silnik, stosowany również w nowej Astrze, jest nawet o 50 kilogramów lżejszy od swojego odpowiednika w poprzednim modelu. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w czterocylindrowy silnik diesla 2.0 (ta jednostka będzie wprowadzona nieco później w bieżącym roku) lub w silniki benzynowe 2.0 o mocy 147 kW (200 KM) oraz 169 kW (230 KM) w przypadku wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe będą pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa.

Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną, szczególnie oszczędną przekładnię bezstopniową oraz 8‑ lub 9‑biegowe automaty. Nowa Insignia charakteryzuje się jeszcze lepszymi parametrami aerodynamicznymi dzięki pełnej aktywnej żaluzji przedniego wlotu powietrza. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe nawet o 18 procent, a najniższa emisja CO2 to zaledwie około 100 g/km.

Opel Insignia GSi. Nowe reflektory

Dostępne są także najnowocześniejsze systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, w tym w nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED. Teraz składają się one łącznie z 168 segmentów LED — po 84 z każdej strony.  Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze.

Opel Insignia GSi. Systemy wspomagające kierowcę

Jak przystało na model flagowy, Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem. W Insignii z automatyczną skrzynią biegów system wykorzystujący radar może całkowicie zahamować samochód i wznowić jazdę zgodnie z tempem poruszania się pojazdu poprzedzającego w korku ulicznym.

Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi nawigacji opartej na połączeniu z Internetem, takie jak m.in. bieżące informacje o utrudnieniach na drodze oraz „Navigation online”, czyli rozwiązanie pozwalające szybciej wykryć i ominąć miejsca, w których ruch jest spowolniony. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.  W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych samochód wyposażony w moduł e‑Call automatycznie nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi. Pomoc można także błyskawicznie wezwać, naciskając czerwony przycisk.

Nowa generacja turbodoładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych

Limuzyna

1.4T

2.0T

GSi 2.0T

1.5D

Moc (kW/KM) przy obr./min

107/145 przy 5000

147/200 przy 4500

169/230 przy 5000

90/122 przy 3250

Moment obrotowy (Nm przy obr./min)

236 przy 1500–3500

350 przy 1500–4000

350 przy 1500–4000

300 przy 1750–2500

Norma emisji

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Przekładnia

MT6

AT9

AT9

MT6

Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)

  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiej.
  • Cykl mieszany
  • CO2 g/km
6,2–6,1

4,6–4,3

5,2–5,0

120–115

8,7

5,1–4,8

6,4–6,2

149–144

8,9

5,8

6,9

161

4,8–4,6

3,5–3,3

4,0–3,8

105–100

Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2 (l/100 km)

  • l/100 km
  • CO2 g/km
6,2–5,8

144–135

7,6–7,3

176–171

8,5–8,3

198–193

4,9–4,6

130–121

 

Sports Tourer

1.4T

2.0T

GSi 2.0T

1.5D

Moc (kW/KM) przy obr./min

107/145 przy 5000

147/200 przy 4500

169/230 przy 5000

90/122 przy 3250

Moment obrotowy (Nm przy obr./min)

236 przy 1500–3500

350 przy 1500–4000

350 przy 1500–4000

300 przy 1750–2500

Norma emisji

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Euro 6d

Przekładnia

MT6

AT9

AT9

MT6

Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)

  • Cykl miejski
  • Cykl pozamiej.
  • Cykl mieszany
  • CO2 g/km
6,2–6,1

4,7–4,4

5,3–5,0

122–117

8,7

5,2–4,9

6,5–6,3

151–146

8,9

5,9

7,0

163

4,9–4,8

3,7–3,5

4,2–4,0

111–105

Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2 (l/100 km)

  • l/100 km
  • CO2 g/km
7,7–7,4

147–138

11,4–11,3

179–175

12,2–12,0

205–199

6,2–6,0

135–127

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty