Insignia GSi debiutuje w nowym roku z nowym 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 169 kW (230 KM) i nową 9‑biegową automatyczną przekładnią, a także elektryczno-hydraulicznym układem wspomagania hamulców, mechatronicznym zawieszeniem FlexRide oraz napędem na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego.
Opel Insignia GSi. Gama silników
Wcześniej w modelu montowano silniki benzynowe i wysokoprężne należące do trzech różnych rodzin. Teraz wszystkie trzy- i czterocylindrowe jednostki należą do tej samej nowej generacji. Silnik benzynowy 1.4 o mocy 107 kW (145 KM) oraz diesel 1.5 o mocy 90 kW (122 KM) stanowią podstawę oferty (zob. dane o zużyciu paliwa w tabeli).
Trzycylindrowy silnik, stosowany również w nowej Astrze, jest nawet o 50 kilogramów lżejszy od swojego odpowiednika w poprzednim modelu. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w czterocylindrowy silnik diesla 2.0 (ta jednostka będzie wprowadzona nieco później w bieżącym roku) lub w silniki benzynowe 2.0 o mocy 147 kW (200 KM) oraz 169 kW (230 KM) w przypadku wersji GSi. Dwulitrowe silniki benzynowe będą pierwszymi jednostkami napędowymi w Oplu z funkcją odłączania cylindrów. Gdy zapotrzebowanie na moc jest mniejsze, układ sterowania rozrządem odłącza dwa cylindry, a silnik zużywa wówczas mniej paliwa.
Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną, szczególnie oszczędną przekładnię bezstopniową oraz 8‑ lub 9‑biegowe automaty. Nowa Insignia charakteryzuje się jeszcze lepszymi parametrami aerodynamicznymi dzięki pełnej aktywnej żaluzji przedniego wlotu powietrza. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe nawet o 18 procent, a najniższa emisja CO2 to zaledwie około 100 g/km.
Opel Insignia GSi. Nowe reflektory
Dostępne są także najnowocześniejsze systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, w tym w nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED. Teraz składają się one łącznie z 168 segmentów LED — po 84 z każdej strony. Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze.
Opel Insignia GSi. Systemy wspomagające kierowcę
Jak przystało na model flagowy, Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem. W Insignii z automatyczną skrzynią biegów system wykorzystujący radar może całkowicie zahamować samochód i wznowić jazdę zgodnie z tempem poruszania się pojazdu poprzedzającego w korku ulicznym.
Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi nawigacji opartej na połączeniu z Internetem, takie jak m.in. bieżące informacje o utrudnieniach na drodze oraz „Navigation online”, czyli rozwiązanie pozwalające szybciej wykryć i ominąć miejsca, w których ruch jest spowolniony. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów. W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych samochód wyposażony w moduł e‑Call automatycznie nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi. Pomoc można także błyskawicznie wezwać, naciskając czerwony przycisk.
Nowa generacja turbodoładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych
Limuzyna | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Moc (kW/KM) przy obr./min | 107/145 przy 5000 | 147/200 przy 4500 | 169/230 przy 5000 | 90/122 przy 3250 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 236 przy 1500–3500 | 350 przy 1500–4000 | 350 przy 1500–4000 | 300 przy 1750–2500 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | MT6 | AT9 | AT9 | MT6 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km) | ||||
| 6,2–6,1 4,6–4,3 5,2–5,0 120–115 | 8,7 5,1–4,8 6,4–6,2 149–144 | 8,9 5,8 6,9 161 | 4,8–4,6 3,5–3,3 4,0–3,8 105–100 |
Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2 (l/100 km) | ||||
| 6,2–5,8 144–135 | 7,6–7,3 176–171 | 8,5–8,3 198–193 | 4,9–4,6 130–121 |
Sports Tourer | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Moc (kW/KM) przy obr./min | 107/145 przy 5000 | 147/200 przy 4500 | 169/230 przy 5000 | 90/122 przy 3250 |
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) | 236 przy 1500–3500 | 350 przy 1500–4000 | 350 przy 1500–4000 | 300 przy 1750–2500 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | MT6 | AT9 | AT9 | MT6 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km) | ||||
| 6,2–6,1 4,7–4,4 5,3–5,0 122–117 | 8,7 5,2–4,9 6,5–6,3 151–146 | 8,9 5,9 7,0 163 | 4,9–4,8 3,7–3,5 4,2–4,0 111–105 |
Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2 (l/100 km) | ||||
| 7,7–7,4 147–138 | 11,4–11,3 179–175 | 12,2–12,0 205–199 | 6,2–6,0 135–127 |
Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?