Opel rozpoczyna przyjmowanie zamówień na nowy model Insignia GSi. Flagowa wersja Insignii, dostępna jako limuzyna lub kombi, jest wyposażona w 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 230 KM, nową dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. Jak informuje producent, zaawansowany system napędu na wszystkie koła steruje rozkładem momentu obrotowego w ciągu milisekund, dzięki czemu samochód posłusznie reaguje na polecenia kierowcy, zachowując optymalną przyczepność w każdych warunkach, nawet na śniegu i lodzie.
W nowym Oplu Insignii zastosowano najnowocześniejszy układ napędu na wszystkie koła Twinster z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego. Moment obrotowy może być przekazywany na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu. Podczas pokonywania zakrętów większy moment obrotowy przekazywany jest na zewnętrzne tylne koło. Inżynierowie dopracowali konstrukcję systemu — nowa Insignia GSi skręca z jeszcze większą precyzją i jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy. Inżynierowie udoskonalili również sposób, w jaki nowa Insignia GSi rusza z miejsca na mokrych lub śliskich drogach.
W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Ponadto FlexRide zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: Standard, Tour, Sport oraz Competition (dostępny wyłącznie w GSi). Dwukrotne naciśnięcie przełącznika „ESP off” pozwala, szczególnie doświadczonym kierowcom, całkowicie zrezygnować ze wsparcia ESP. Nową dziewięciobiegową automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy.
Insignia GSi została też wyposażona w elektrohydrauliczny układ wspomagania hamulców. Zintegrowany system eBoost jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami (brake by wire), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Ciśnienie w układzie rośnie szybciej, a charakterystyka pedału jest spójna w każdych warunkach. Dzięki automatycznemu zwiększaniu ciśnienia układ hamulcowy pracuje prawie bezgłośnie, zwłaszcza podczas jazdy z aktywnym tempomatem (Adaptive Cruise Control) i w ruchu ulicznym wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania.
Zobacz także: Tak prezentuje się Golf nowej generacji
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?