| |
Dane techniczne| | | |
Mały, dobry samochód

Pierwsze usterki samochodu ujawniają się dopiero po przebiegu 47 tys. km. Trzeba było wymienić linkę prędkościomierza i wyłącznik świateł awaryjnych, który zepsuł się drugi raz po przebiegu 90 tys. km. Oprócz tego wymieniano tylko klocki hamulcowe, pióra wycieraczek i kilka żarówek.
Jan Kula z żoną Renatą sprzedawali na pruszczańskiej giełdzie Opla Corsę z silnikiem 1,2 o mocy 45 KM. Właściciel wycenił trzyletnie auto na 21 tys. zł. Nowe kosztowało 30 tys. zł. Samochód miał lekkie wgniecenie nad lewym kołem i ten drobny defekt wpłynął na ustalenie ceny wywoławczej poniżej średniej.
Corsa w salonie
W salonach samochodowych dostępne są modele nowej Corsy. Wersja podstawowa z silnikem 1.0, nazwana Base, kosztuje 34 500 zł (3d), wersja Comfort 38 450 zł (3d) a Ellegance z sinikiem 1.4 16V - 51 800 zł (3d). Najtańsza, trzydrzwiowa wersja Base wyposażona jest w poduszkę kierowcy, immobiliser, wyświetlacz wielofunkcyjny, katalizator, napinacz pasów bezpieczeństwa i instalację radiową. Najdroższy model, Ellegance, oprócz wspomnianego wyposażenia, posiada przyciemniane szyby, listwy boczne, zderzaki w kolorze nadwozia, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka.
Do niższych wersji można dokupić ABS za 2100 zł, wspomaganie kierownicy - 2000 zł, klimatyzację - 4500 zł, elektryczne lusterka - 650 zł, elektrycznie podnoszone szyby - 950 zł, centralny zamek - 850 zł oraz poduszkę pasażera za 900 zł.
Zdaniem mechanika
Dobrą opinię o Oplach Corsa potwierdza kierownik stacji kontroli pojazdów w Pruszczu, Marek Zyskowski.
- Sprawdzając pojazdy różnych marek i roczników i wystawiając świadectwa kontroli technicznej mogę stwierdzić, że praktycznie wszystkie niemieckie samochody są doskonale zaprojektowane i solidnie wykonane. Również Corsa to trwały, dobrze zmontowany samochód, w którym awarie nie powinny występować zbyt często. Mają one dość twarde zawieszenia, które wytrzymują jazdę, nawet po nierównych, dziurawych jezdniach. Zaletą jest też swobodny dostęp do niezbyt drogich części, a naprawy są stosunkowo proste.
Dane techniczne
Wymiary | 3730 X 1610 X 1420 |
Rozstaw osi | 2440 |
Rozstaw kół | 1390 przód , 1390 tył |
Masa własna | od 855 do 895 |
Dopuszczalna masa całkowita | od 1330 do 1375 |
Objętość bagażnika | 260 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie, 3 cylindry (poj. 1,0) lub 4 cylindry (poj. 1,2 i 1,4) |
Pojemność i moc | 973 - 54 KM, 1199 - 65 KM, 1389 - 90 KM |
Stopień sprężenia | od 10,1 do 10,5 |
Skrzynie biegów | pięciobiegowe. Dostępna wersje z automatyczną |
Zawieszenie | kolumnowe, typu McPherson i oś podatna ze sprężyną śrubową. |
Układ kierowniczy | wspomaganie na zamówienie z dopłatą |
Hamulce | ABS dostępny za dopłatą |
Rozpędzanie 0-100 km/godz. | 18 (silnik 1,0), 14 (1,2) i 11 (1,4) |
Prędkość maksymalna | od 150 do 180 |
Zużycie paliwa przy 120 km/godz | od 4,6 do 5,7 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej | od 7,4 do 10,7 |
»
Zalety Opli Corsa
- Tania eksploatacja
- Wysoki poziom bezpieczeństwa
- Dobre przyspieszenie
- Niskie zużycie paliwa
- Przestronne wnętrze, biorąc pod uwagę niewielkie wymiary pojazdu
Wady
- Głośna praca silnika na wysokich obrotach
- Kłopoty przy włączaniu biegów
- Drgania przy gwałtownym hamowaniu
- Niedomagania instalacji elektrycznej
Ceny części w zł
Zderzak przedni | 900 |
Reflektor | 357 |
Tarcza sprzęgła | 370 |
Klocki hamulcowe (przód) | 126 |
Łożysko piasty | 176 |
Filtr powietrza | od 89 do 140 |
Filtr oleju | 9,50 |
Amortyzator | 245 |
Średnie ceny Opli Corsa na giełdzie w Pruszczu w zł
86 | 7200 |
88 | 9000 |
89 | 10 200 |
90 | 10 500 |
93 | 19 500 |
94 | 20 700 |
97 | 24 400 |
98 | 29 000 |
99 | 31 000 |
Czytaj też: Opel Corsa - zmodernizowany
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?