Opel Corsa. Nowa generacja z silnikami o mocy od 75 do 130 KM

Mariusz Michalak
Opel Corsa Sprzedaż pięciodrzwiowego samochodu o długości 4,06 m niemieckiego producenta rozpocznie się od wersji z silnikami benzynowymi i silnikami wysokoprężnymi o mocy od 75 KM do 130 KM).Fot. Opel
Opel Corsa Sprzedaż pięciodrzwiowego samochodu o długości 4,06 m niemieckiego producenta rozpocznie się od wersji z silnikami benzynowymi i silnikami wysokoprężnymi o mocy od 75 KM do 130 KM).Fot. Opel
Po debiucie odmiany elektrycznej, Opel Corsa szóstej generacji debiutuje również z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym.

Sprzedaż pięciodrzwiowego samochodu o długości 4,06 m niemieckiego producenta rozpocznie się od wersji z silnikami benzynowymi i silnikami wysokoprężnymi o mocy od 75 KM do 130 KM).

W porównaniu z obecnymi jednostkami napędowymi, nowe silniki cechuje znacznie zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin przy zachowaniu podobnej mocy.

Dostępne jednostki spalinowe:

  • benzynowe 1.2 PureTech o mocy 75 KM skrzynia manualna
  • benzynowe 1.2 PureTech o mocy 100 KM manualna lub automatyczna skrzynia
  • benzynowe 1.2 PureTech o mocy 130 KM manualna lub automatyczna skrzynia
  • wysokoprężne 1.5 o mocy 100 KM, rmanualna skrzynia

Poprawa sprawności w całym zakresie obrotów znajduje swoje odzwierciedlenie w osiągach. Podczas gdy nowa Corsa z silnikiem o mocy 96 kW (130 KM) rozwija prędkość maksymalną 208 km/h, jej poprzednik potrzebował 15 procent więcej mocy (110 kW / 150 KM), aby osiągnąć 207 km/h. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 8,7 s nowy model jest o 0,2 sekundy szybszy niż jego poprzednik. Równie dobre wrażenie sprawia wersja z silnikiem 1.2 turbo o mocy 74 kW (100 KM). Prędkość maksymalna 188 km/h jest o 3 km/h wyższa niż w przypadku poprzednika o podobnej mocy. W zależności od skrzyni biegów przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 10 sekund – czyli o jedną sekundę mniej niż u poprzednika 

Najlżejsza wersja kolejnej generacji modeli nie przekracza granicy 1000 kg. Pięciodrzwiowy samochód bez kierowcy waży zaledwie 980 kilogramów. To o 108 kg mniej od poprzedniego modelu. Mimo podobnej długości (4,06 m) masa pojazdu jest niższa o około 10 procent. Sama karoseria jest lżejsza o około 40 kilogramów, a kompaktowe trzycylindrowe silniki ważą o około 15 kilogramów mniej niż czterocylindrowe jednostki poprzedniej generacji. Aluminiowa maska silnika jest o 2,4 kg lżejsza w porównaniu ze stalową maską w poprzedniej Corsie. Kuracji odchudzającej poddano również siedzenia. Zoptymalizowanie ich konstrukcji zmniejszyło masę samochodu o kolejne 10 kg.

Opel Corsa. Systemy wspomagające

W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i do warunków otoczenia.

Najnowocześniejsze systemy wspomagające, takie jak system rozpoznawania znaków drogowych lub radarowy tempomat adaptacyjny oraz sterowana czujnikami ochrona boczna, oferują zauważalne wzmocnienie bezpieczeństwa. Ten ostatni system ostrzega o zagrożeniu zetknięcia boków samochodu z przeszkodami (np. słupkami, ścianami) podczas manewrów wykonywanych z prędkością poniżej 10 km/h. W ofercie znajdują się również systemy monitorowania martwego pola z boku oraz różne systemy wspomagające parkowanie — od pilota parkowania aż po panoramiczną kamerę cofania 180°. W Corsie debiutuje też asystent pasa ruchu. Jeżeli system wykryje niezamierzoną zmianę pasa ruchu, ostrzega on kierowcę migającą kontrolką i wibracjami kierownicy zachęcającymi do korekty toru jazdy.

Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje m.in. systemy Multimedia i Multimedia Navi z 7–calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna będzie także nowa usługa telematyczna „OpelConnect”. Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnymi cenami paliwa oraz bezpośrednie połączenie z pomocą drogową w razie awarii i połączeniami alarmowymi.

Opel Corsa. Wersje wyposażenia

Nowa Corsa oferowana będzie w czterech wersjach wyposażenia. Nawet wersja podstawowa ma wiele rozwiązań technicznych i dodatków zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Systemy wspomagające obejmują na przykład system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający, inteligentny tempomat, asystenta pasa ruchu i rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości. Wersje powyżej podstawowej, trzy linie wyposażenia skierowane są do różnych grup klientów o odmiennych oczekiwaniach. W wersji Corsa Edition dodano najpopularniejsze opcje wyposażenia dodatkowego, wyposażenie w Corsie Elegance ma zapewnić jak największy komfort, a Corsa GS Line oferuje dodatkowe opcje sportowe.

W Corsie Elegance, fotel pasażera z przodu regulowany sześciu kierunkach, podłokietnik ze schowkiem oraz reflektory LED o wyglądzie charakterystycznym dla Opla i światła przeciwmgielne LED sprawiają, że podróż staje się jeszcze bardziej relaksująca. Chromowane wykończenia, atrakcyjnie wyglądające przeszycia i inne szczegóły sprawiają, że wersja Elegance staje się szczególnie atrakcyjna.

Sportowe fotele dla kierowcy i pasażera z przodu oraz aluminiowe sportowe pedały, czarna podsufitka i czerwone elementy ozdobne na desce rozdzielczej to cechy charakterystyczne odmiany GS Line. GS Line jest natychmiast rozpoznawalna dzięki chromowanej rurze wydechowej i sportowo wyglądającym zderzakom z przodu i z tyłu. W trybie Sport układ kierowniczy i przepustnica reagują jeszcze dynamiczniej. Inne najważniejsze cechy stylistyki obejmują słupek B w błyszczącym czarnym kolorze oraz różne opcje personalizacji, w tym szeroki wybór kół, całkowicie cyfrowy kokpit, skórzane fotele lub nadwozie z kontrastującym dachem w kolorze czarnym lub białym.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty