
Peugeot 206, wprowadzony do sprzedaży w 1998 r., był prekursorem zmian w segmencie aut małych. Nowoczesny i charakterystyczny dla tej marki design nadwozia szedł w parze z większym niż w konkurencyjnych autach rozstawem osi. Opel Corsa obecnej generacji jest o 2 lata młodszy od

Peugeota. Oba pojazdy oferowane są z 3-lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback.
Cechy szczególne
Wygląd Peugeota nie wzbudza już takiego zachwytu jak kiedyś, jednak jest nadal atrakcyjny. Cechą szczególną tego pojazdu jest oryginalnie rozwiązane zawieszenie tylne. Analizując Opla Corsę, można dojść do wniosku, że cechą

charakterystyczną tego auta jest brak cech charakterystycznych. Zaleta niemieckiego pojazdu to bardziej przestronne wnętrze, szczególnie na tylnej kanapie, co wynika z większego o 5 cm rozstawu osi. Bagażnik Corsy ma pojemność 260 l, a Peugeota - 245 l.
Silniki
Do obu aut oferuje się dość bogatą gamę silników. Ponieważ cena oleju napędowego jest niewiele niższa od ceny benzyny,

zdecydowaliśmy się na silniki z zapłonem iskrowym. Corsę napędza zmodernizowany, 16-zaworowy silnik o pojemności 1,2 l i mocy 80 KM. Modernizacja polega głównie na zastosowaniu kanału dolotowego o zmiennej długości, co Opel nazywa technologią Twinport. Moc wzrosła o 5 KM i polepszyła się elastyczność jednostki napędowej. Peugeot napędzany jest tradycyjnym, 8-zaworowym silnikiem o pojemności 1,4 l i

mocy 75 KM. Wbrew pozorom to całkiem przyzwoita jednostka napędowa, której największym mankamentem jest większe zużycie paliwa. Można zresztą wybrać nowocześniejszy i oszczędniejszy, 16-zaworowy silnik 1,4 l/88 KM, ale cena Peugeota przekracza wtedy 50 tys. zł.

Wrażenia z jazdy
Nieco szybszym i bardziej oszczędnym autem okazał się Opel, dzięki nowocześniejszemu silnikowi. W Peugeocie za krótkie są siedziska foteli przednich, co może przeszkadzać osobom wysokim podczas długiej jazdy. Pojazd francuski ma bardziej miękkie zawieszenie niż Corsa i dlatego oferuje wyższy komfort jazdy podczas pokonywania dziur w jezdniach. Jednak na zakrętach pojazd nie zawsze jest stabilny.

Zawieszenie tylne Peugeota to wahacze wzdłużne połączone drążkami skrętnymi z pochylonymi amortyzatorami. Z przodu w obu autach zastosowano kolumny McPhersona. W zawieszeniu tylnym Corsy wykorzystano tradycyjną belkę skrętną w wahaczami wzdłużnymi. Własności jezdne auta niemieckiego są poprawne. Peugeot ma skuteczniejszy niż Corsa układ hamulcowy. Pojazd francuski zatrzymuje się z prędkości 100

km/h na drodze 39,4 m. Poziom hałasu przy prędkości 100 km/h w obu autach jest do przyjęcia i wynosi 70 dB.
Podsumowanie
Chociaż obaj konkurenci najlepsze lata mają już za sobą, ich walory nie uległy zmianie. Zarówno Opla jak i Peugeota można traktować jako pojazdy uniwersalne - do miasta i na dalsze trasy. Niższa cena Corsy, w granicach 43 tys. zł., wynika z bardzo skromnego wyposażenia seryjnego, obejmującego poduszkę powietrzną kierowcy i wspomaganie układu kierowniczego. Peugeot jest zdecydowanie bardziej bogato wyposażony.
Nasza ocena
(+ oznacza przewagę nad konkurentem)
| Opel Corsa | Peugeot 206 |
Przestronność wnętrza | + | |
Silnik | + | |
Poziom hałasu | Remis | |
Hamulce | | + |
Dynamika | + | |
Zużycie paliwa | + | |
Nowoczesność konstrukcji | Remis | |
Wyposażenie | | + |
Wybrane dane techniczne:
| Opel Corsa | Peugeot 206 |
Liczba cylindrów/zaworów | 4/16 | 4/8 |
Pojemność skokowa (cm3): | 1229 | 1361 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 80/5600 | 75/5500 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 110/4000 | 120/2800 |
Przyspieszenie 0-100 km/h(s): | 12,5 | 12,8 |
Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s): | 11,7 | 12,6 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 175 | 170 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 70 | 70 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 41,5 | 39,4 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 260 | 245 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 45 | 50 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 4,6/7,8 | 5,3/8,4 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 384 x 165 x 144 | 384 x 165 x 143 |
Rozstaw osi (cm): | 249 | 244 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/12 |
Cena wersji 3/5-drzwiowej (zł): | 42 500/43 750 | 46 890/48 190 |
* - pomiar wg ADAC
Wyposażenie seryjne:
| Opel Corsa Essentia | Peugeot 206 X-Line |
poduszki powietrzne | 1 | 2 |
układ ABS | O | S |
Układ wspomagania nagłe hamowanie | - | S |
elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych | O | S/O |
centralny zamek | O | S |
wspomaganie układu kierowniczego | S | S |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?