Pierwsza generacja zadebiutowała w 1983 roku, a jej produkcja trwała aż 11 lat – do 1993. Druga generacja, która zadebiutowała na genewskich targach w 1993 diametralnie różniła się od poprzednika oferując zaokrąglone kształty. Auto nawet dziś wygląda sympatycznie i może być ciekawą propozycją dla młodego kierowcy, który potrzebuje prostego i taniego auta do sprawnego przemieszczania się. Trzecia generacja pojawiła się już w 1999 roku, czwarta zaś w 2006. Do kolejnej, piątej generacji musieliśmy poczekać aż do 2014 roku.
Corsa cieszy się dużym zainteresowaniem również poza Europą. W 2020 r. międzynarodowa sprzedaż tego modelu wzrosła prawie trzykrotnie, a trend wzrostowy utrzymuje się również na początku 2021 r.. Sprzedaż modelu Corsa w regionach eksportowych Bliskiego Wschodu i Afryki, Ameryki Łacińskiej oraz Azji i Pacyfiku już w pierwszych dwóch miesiącach 2021 r. wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z całym pierwszym kwartałem 2020 r. Corsa odgrywa również główną rolę w dalszych planach rozwoju – m.in. ma zwiastować powrót marki do Japonii. To czyni z tego modelu ważny filar ofensywy eksportowej marki Opel.
Corsa ma też kluczowe znaczenie dla ofensywy kompleksowej elektryfikacji marki Opel. Zaledwie w ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku sprzedano ponad 4 000 egzemplarzy w pełni elektrycznej Corsy-e. Klienci prywatni i flotowi są równie entuzjastycznie nastawieni do przydatności tego modelu w codziennym użytkowaniu.
Najtańszą Corsę kupimy za 54 190 złotych i będzie to wersja standardowa („Corsa” – dostępna tylko z bazowym silnikiem) i jednostką 1.2 75 KM z 5-biegowym manualem.
Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?