Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Zdzisław Podbielski
Corsa po ostatnim restylingu znacznie odmłodniała.
Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Ostatnią modernizację Corsy przeprowadzono w końcu ubiegłego roku i w jej wyniku powstała III generacja. Corsa po restylingu znacznie odmłodniała. Jej wnętrze jest "pogodniejsze", np. ze wzorzystą tapicerką.
Samochód ten występuje w wielu odmianach. Jest też wersja, nazwijmy ją miejską, ze skrzynią Easytronic.**Wyposażenie**
Samochód występuje w dwóch odmianach nadwoziowych; 3- i 5-drzwiowej oraz w czterech wersjach wyposażenia. W podstawowym otrzymujemy poduszkę powietrzną kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa, filtr przeciwpyłkowy, instalację radiową, immobiliser i składane siedzenie tylne w proporcji 60:40. Najmocniejsze silniki 90 i 125 KM montowane są w wersji "Sport".

Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Dobry silnik
Jednostka 4-cylindrowa 1.2-litra jest blisko spokrewniona z 3-cylindrową 1.0-litrową, np. ma jednakową średnicę cylindrów i jednakowe materiały użyte do wykonania bloku cylindrów i głowicy.
Silnik ten pracuje bardzo cicho, np. na biegu luzem po prostu nie słychać go. Spełnia wymagania z zakresu ograniczenia zanieczyszczeń, które będą obowiązywały od 2005 r., jednocześnie nadaje pojazdowi dobrą dynamikę.
Easytronic
Tylko z silnikiem 1.2 16V zestawiana jest skrzynia nazwana Easytronic. Ma budowę skrzyni mechanicznej, z dołączonymi trzema elektrycznymi silniczkami, wykonującymi zadania, które zazwyczaj wykonywane są przez kierowcę, operowanie sprzęgłem, wybieranie biegu i jego włączanie. Jest to więc skrzynia o działaniu automatycznym, ale z możliwością przejścia na ręczną zmianę biegów.

Opel Corsa III 1.2 Easytronik

Prowadzenie
Skrzynia Easytronic jest bardzo pomocna zwłaszcza w jeździe miejskiej. Dźwignię zmiany biegów ustawiamy w położenie oznaczone literą N i przesuwamy w lewo, do pozycji A (automat). Wtedy nie zajmujemy się już biegami (chyba, że chcemy włączyć bieg wsteczny R). Urządzenie zmienia je za nas.
Jeśli nam nie odpowiada automatyczny tryb pracy, korzystamy z położenia M (manual) i lekko dźwignię popychając do przodu lub do tyłu - sekwencyjnie zmieniamy biegi. Nawet w trybie ręcznej zmiany biegów elektronika "myśli" za nas. Przy zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika następuje automatyczna redukcja biegów i w ten sposób silnik nie zostanie zdławiony, nie zgaśnie. Informacje o tym, na jakim biegu jedziemy podawane są na wyświetlaczu wbudowanym w deskę rozdzielczą.
Wygoda prowadzenia Corsy nie ogranicza się do skrzyni Easytronic. Pomagają nam w tym jeszcze m.in.: elektryczne wspomaganie kierownicy oraz dobra widoczność z miejsca kierowcy.
Zawieszenie samochodu jest nieco twarde, odczuwa się to podczas jazdy na nierównej nawierzchni. Kierowca natomiast może być zadowolony z dobrej stateczności pojazdu.
Dane techniczne

Pojemność silnika (cm3
)
1199
Moc maks. (KM-obr./min)75-5600
Moment obr. (Nm-obr./min)110-4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)13,0
Prędkość maks. (km/h)170
Zużycie paliwa średnie (l/100 km)6,5
Pojemność bagażnika (l)260/1060
Cena (zł)45 950-49 900*

*) zależnie od nadwozia 3- i 5-drzwiowy oraz wyposażenie Comfort i Elegance

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie