Opel Corsa 1.2 75 KM vs Toyota Yaris 1.0 72 KM. Porównanie niedrogich wersji aut z segmentu B

Kamil Rogala
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.Fot. Archiwum
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.Fot. Archiwum
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.

Opel Corsa vs Toyota Yaris. Krótki przegląd oferty

Zanim przejdziemy do porównania konkretnych silników i wersji wyposażenia, spójrzmy na oferty obu bohaterów zaczynając od Corsy. Przy okazji warto wspomnieć, że oba auta mają również ciekawe odmiany „spoza oferty”. W przypadku Yarisa jest to już niedostępna w sprzedaży wersja GR Yaris, która charakteryzuje się niezwykle ciekawym i emocjonującym układem napędowym. Corsa z kolei może być wyposażona w napęd elektryczny.

Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.
Fot. Opel

Warto przypomnieć, że Opel Corsa to pierwszy, stworzony od podstaw model niemieckiego producenta po połączeniu z PSA. Oczywiście dowody tej współpracy widać na pierwszy rzut oka, bowiem w ofercie są jednostki napędowe znane m.in. z Peugeota 208. Ba! Nawet elementy wnętrza są tożsame, nie wspominając m.in. o wspólnej płycie podłogowej CMA. Auto jest produkowane w hiszpańskiej fabryce Opla w Saragossie, a w testach Euro NCAP zdobyło 4 gwiazdki. Wracając do oferty, najtańszą Corsę kupimy już za 54 190 złotych i będzie to bazowa odmiana o nazwie Corsa z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM z manualną 5-biegową przekładnią. Za sensowną wersję Edition z silnikiem 100-konnym i 6-biegowym manualem trzeba zapłacić już 66 490 złotych. Najdroższa 130-konna benzyna ze skrzynią automatyczną i wyposażeniem GS Line kosztuje 85 990 złotych.

Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.
Fot. Toyota

Najnowsza generacja Toyoty Yaris nie zwalnia tempa i kontynuuje sukcesy poprzedniczek. Auto zdobyło między innymi tytuł Car of the Year 2021 i zapowiada się na kolejny hit sprzedażowy. Najtańszą „Yariskę” kupimy już za 61 900 złotych. Będzie to odmiana Active z silnikiem benzynowym 1.2 VVT-I o mocy 72 KM i z 5-biegowym manualem. Najmocniejsza benzyna – 1.5 Dynamic Force o mocy 125 KM – z bezstopniową skrzynią CVT w topowej odmianie Premiere Edition to koszt 83 900 złotych. Za 92 900 złotych (bez rabatów) dostaniemy tą samą odmianę, ale z układem hybrydowym o mocy 116 KM.

Opel Corsa vs Toyota Yaris. Stylistyka nadwozia i wnętrze

Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.
Fot. Opel

Przejdźmy zatem do stylistyki zaczynając od Corsy. Z przodu mamy ostro narysowane klosze lamp, agresywny zderzak w odmianie GS Line, na boku sporo śmiałych załamań, tył również zwraca na siebie uwagę. Cała sylwetka jest ładna i dynamiczna. To ciekawa alternatywa dla tych, dla których nowa 208-mka jest nieco zbyt wyrazista. Wybrana do zestawienia odmiana Edition z pewnością nie jest tak emocjonująca wizualnie jak GS Line, ale to nadal bardzo ładne auto, które cieszy oko.
Również we wnętrzu mamy prawdziwego Opla z nutką stylistycznego szaleństwa. Nie jest tego wiele, raptem szczypta tu i ówdzie, ale właśnie tej odrobiny stylistycznej samowolki brakowało w ofercie niemieckiego producenta. Mokka i właśnie Corsa jest takim świeżym powiewem w portfolio i zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz oferuje kilka interesujących rozwiązań. Konsola środkowa skierowana jest w stronę kierowcy, ekran zgrabnie wkomponowano w panel środkowy. Pojemność bagażnika w standardowym układzie to 309 litrów, zaś po złożeniu oparć kanapy 1015 litrów.

Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.
Fot. Toyota

Toyota Yaris z zewnątrz prezentuje się o wiele ciekawiej. Na szczęście bez względu na wybraną odmianę wyposażenia czy też opcjonalne dodatki stylistyczne, jedno się nie zmieni – zadziorna linia nadwozia. Do słupka B auto ma bardzo dynamiczną linię, strzeliste klosze lamp przednich, tradycyjny dla Toyoty duży grill przedni, który wraz z wlotem powietrza w zderzaku tworzy agresywną „paszczę”. Niezwykle ciekawy jest jednak tył auta, który z każdej strony prezentuje coś ciekawego. Po pierwsze: wyraźne przetłoczenie i uwydatnienie tylnych nadkoli. To sprawia, że auto wydaje się szerokie, ma sportowy, niemal rajdowy styl, sprawia wrażenie stabilnie osadzonego na drodze. Poza tym zwis tylny jest minimalny – tylne koła są niemal osadzone na krańcach nadwozia.

We wnętrzu również jest ciekawie, choć oczywiście niższe wersje wyposażenia nie zapewniają aż tylu atrakcji jak np. cyfrowe zegary osadzone w tubach. Projektanci nie poskąpili przetłoczeń, załamań i ciekawych akcentów stylistycznych. Deska rozdzielcza jest ładnie narysowana, ma łagodne linie i praktyczne rozwiązania. Nad deską rozdzielczą unosi się ekran systemu info-rozrywki, który odrobinę zasłania widok kierowcy. Pojemność bagażnika to przyzwoite 286 litrów, czyli nieco mniej w porównaniu do niemieckiego konkurenta.

Opel Corsa vs Toyota Yaris. Dane techniczne, osiągi i spalanie

W naszym zestawieniu pojawiły się modele z najsłabszymi silnikami benzynowymi o mocy odpowiednio 75 i 72 KM. W przypadku Opla Corsy, jest to wolnossący silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności 1199 ccm, który dysponuje mocą 75 KM oraz momentem obrotowym rzędu 118 Nm. To dość ciekawa propozycja dla oszczędnych, którzy nie zamierzają wybierać się zbyt często w trasę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 13,2 sekundy a prędkość maksymalna to 174 km/h. Spalanie wg. normy WLTP to około 5,3 l/100km.

Toyota również nie jest demonem prędkości i miejskim łobuzem. Silnik trzycylindrowy o pojemności 998 ccm generuje 72 KM oraz 93 Nm momentu obrotowego. To przekłada się na bardzo spokojne usposobienie jeśli chodzi o dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w tym wariancie 14,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h. Również spalanie jest nieco gorsze – 5,6 l/100km według normy WLTP. Co prawda w niedrogich autach do miasta nikt nie zwraca uwagi na sportowe osiągi, ale w tym pojedynku obronną ręką wychodzi zdecydowanie Opel Corsa.

Opel Corsa vs Toyota Yaris. Ceny i wyposażenie

Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.
Fot. Opel

A jak to wygląda, jeśli chodzi o ceny i wyposażenie? W takich kwotach, czyli nieco ponad 60 000 złotych liczy się niemal każdy element oraz dodatek. Opel Corsa z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM z manualną 5-biegową skrzynią i wyposażeniem Edition to koszt 61 690 złotych. Jest to drugi od dołu wariant, który oferuje już motoryzacyjne „minimum socjalne”. Tutaj dostajemy już między innymi manualną klimatyzację, system multimedialny z bluetooth, ekranem 7-calowym i 6 głośnikami, nawiewy na tylne siedzenia oraz 16-calowe felgi. Za 800 złotych dokupimy elektrycznie sterowane szyby z tyłu i/lub reflektory przeciwmgielne LED, lakier metaliczny za 2000 złotych lub pakiet zimowy za 1900 złotych.

Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu
Kupując samochód z segmentu C, zazwyczaj dajemy się skusić na ciekawe dodatki poprawiające komfort i przyjemność płynącą z jazdy. Nic dziwnego, w końcu nierzadko auta kompaktowe stają się pełnoprawnymi samochodami rodzinnymi. W przypadku aut z segmentu B oszczędności są nie tylko wskazane, ale i zupełnie zrozumiałe. Do najnowszego zestawienia wybraliśmy niemal bazowe odmiany Opla Corsy i Toyoty Yaris.
Fot. Toyota

Toyota Yaris w odmianie Comfort z silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM z 5-biegową przekładnią manualną to koszt 62 900 złotych. Taniej jest tylko bazowa odmiana Active, która jest tylko 1000 złotych tańsza, więc nie warto o niej wspominać. Tym bardziej, że Comfort posiada dodatkowo m.in. kamerę cofania, światła przeciwmgielne i automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, skórzaną kierownicę i system audio z 4 głośnikami. Jest także klimatyzacja manualna czy też 15-calowe felgi stalowe. Czy coś można dokupić? Tak, a nawet wypada i jest to pakiet Style za 3000 złotych, w skład którego wchodzi m.in. światła przeciwmgielne w technologii LED, światła główne w technologii LED, tylne klosze lamp z listwami LED, 16-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby tylne. Jest także pakiet Tech za 2000 złotych, który obejmuje m.in. podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, cyfrowe zegary, 6 głośników i system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym czy też elektrycznie regulowane szyby tylne. Jeśli miałbym wybierać, wolałbym pakiet Tech, który znacząco poprawia komfort codziennej eksploatacji, a kosztuje niewiele.

Podsumowanie

Obie propozycje wydają się bardzo ciekawe, jeśli ktoś szuka niedrogiego auta do miasta, które w miarę możliwości pomieści cztery osoby i trochę bagażu, ale w większości przypadków główną rolą będzie dojazd do pracy i codzienne zakupy. Opel Corsa oferuje więcej przestrzeni i lepszą dynamikę, ale w przypadku Toyoty Yaris wystarczy zaznaczyć jedną z kilku opcji w konfiguratorze, aby zdecydowanie poprawić komfort codziennego użytkowania za niewygórowaną cenę.

Opel Corsa vs Toyota Yaris podstawowe dane techniczne 

 

Opel Corsa (Edition) 1.2 75 KM (MT5)

Toyota Yaris (Comfort) 1.0 VVT-i 72 KM (MT5)

Rozstaw kół przód (mm)

1489

1485

Rozstaw kół tył (mm)

1488

1470

Wysokość (mm)

1435

1500

Rozstaw osi (mm)

2538

2560

Długość/szerokość (mm)

4060/1765

3940/1745

Pojemność bagażnika (l)

309/1015

286/b.d.

Cena (zł, brutto)

61 690

62 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1055

960

Pojemność zbiornika paliwa (l)

41

42

Układ napędowy

spalinowy

spalinowy

Rodzaj paliwa

benzyna bezołowiowa

benzyna bezołowiowa

Pojemność (cm3)

1199

998

Liczba cylindrów

3

3

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna, 5-biegowa

manualna, 5-biegowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

75/5750 obr./min

72/6000 obr./min

Moment obrotowy (Nm)

118/od 2750 obr./min

93/od 4400 obr./min

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

13,2

14,6

Prędkość maksymalna (km/h)

174

160

Średnie spalanie (l/100 km) - dane fabryczne

5,3

5,6

Emisja CO2 (g/km)

120

128

Wyposażenie seryjne wybranych wersji

 

Opel Corsa (Edition) 1.2 75 KM (MT5)

Toyota Yaris (Comfort) 1.0 VVT-i 72 KM (MT5)

Poduszki powietrzne

6

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/O

S/*

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

S/-

S/-

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S  wyposażenie standardowe

O wyposażenie za dopłatą

-   wyposażenie niedostępne

*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych

Nasza ocena              

 

Opel Corsa (Edition) 1.2 75 KM (MT5)

Toyota Yaris (Comfort) 1.0 VVT-i 72 KM (MT5)

Przestronność wnętrza

+

+

Silnik

+

 

Osiągi

+

 

Podwozie

+

+

Poziom hałasu (odczuwalny)

 

+

Zużycie paliwa

+

+

Wyposażenie

 

+

Cena

 

+

Wynik końcowy

+++++ (5)

+++++++ (6)

Zobacz także: Nowa Toyota Mirai. Auto na wodór oczyści powietrze podczas jazdy!

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie