Opel Astra

Wawrzyniec Rozenberg
Swój rynkowy debiut Astra miała we wrześniu 1991 roku zastępując Kadeta, jednego z najpopularniejszych samochodów Opla.

W marcu 1998 roku nastąpiła zmiana modelu, ale aż do czerwca ubiegłego roku w sprzedaży znajdowały się obie wersje. Mimo ogromniej konkurencji w swojej klasie Astra wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem na polskim rynku, zarówno nowych, jak i używanych aut.

Na giełdzie w Pruszczu Gdańskim jest duży wybór różnych wersji i roczników Astry, najwięcej z silnikiem o poj 1,4 i 1,6 l. Astry zaliczane są do solidnych konstrukcji. Łatwiej je sprzedać niż podobne samochody francuskie i włoskie. Rzadko jednak trafiają się na giełdzie Astry pochodzące z krajowych salonów Opla, większość sprowadzono z Niemiec. Po roku eksploatacji Astra traci na wartości niespełna 10 proc., co najlepiej świadczy o solidności auta i dobrej opinii wśród potencjalnych nabywców. Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały przyzwoitej jakości, niestety wielu użytkowników po kilku latach eksploatacji uskarża się na skrzypienie w okolicach deski rozdzielczej. W środku jest przestronnie, fotele zapewniają komfort jazdy nawet na bardzo długich trasach. Według niemieckich, fachowych czasopism dotyczących pojazdów używanych, w pierwszych latach produkcji zdarzały się drobne, ale denerwujące właścicieli usterki, ale w późniejszych latach było już znacznie lepiej.

Zdaniem mechanika
Edmund Kiedrowski, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu Gdańskim
- Ople Astry to są dobre samochody, warte pieniędzy, za które można je kupić. Bardzo dobrze spisują się w nich skrzynie biegów i silniki. Naprawy nie są ani trudne, ani zbyt kosztowne, bo na rynku są niezłe i tanie części produkowane przez naszych rzemieślników. Regulacje silników nie wymagają drogiego, specjalistycznego oprzyrządowania. Niestety po siedmiu, a czasem nawet pięciu latach, w zakolach karoserii może pojawić się rdza. Wada dotyczy wielu Astr, więc warto zwrócić uwagę na błotniki przed decyzją zakupu auta. Na rynku używanych samochodów można trafić na mocno wyeksploatowane egzemplarze, z dużym przebiegiem.

Ceny części

Zderzak przedni771,47 zł
Reflektor285,72 zł
Łożysko piasty koła165,68 zł
Pasek rozrządu91,63 zł
Klocki ham. przód191,10 zł
Komplet tarcze ham.258,79 zł
Filtr oleju9,09 zł
Filtr powietrza38,30 zł
Amortyzator przód271,93 zł

Zalety i wady

  • Duża ilość wersji
  • Tani i dostępny serwis
  • Dobre warunki jezdne
  • Solidne wykonanie
  • Niskie koszty utrzymania
  • Duży poziom bezpieczeństwa pasywnego
  • Biegi o zbyt dużym przełożeniu
  • Głośny silnik na wysokich obrotach

    Dane techniczne Opel Astra 1,4 60 KM, 95 r.

Wymiary (mm)3729 X 1608 X 1420
Rozstaw osi (mm)2517
Rozstaw kół (mm)1387 przód, 1429 tył
Masa własna (kg)1010
Dopuszczalna masa całkowita (kg)1500
Objętość bagażnika (dm sześc.)500, po złożeniu siedzeń 1200Silnikrzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 2 zawory na cylinderPojemność (cm sześc.)1388Moc (KM)60Stopień sprężenia9,4Skrzynie biegówpięciobiegoweHamulcetarczowe przód i bębnowe tył, ABS w opcjiRozpędzanie 0-100 km/godz.(sek.)16,5Prędkość maksymalna (km/godz.)160Zużycie paliwa przy 100 km/godz. (l)6,7

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty