W marcu 1998 roku nastąpiła zmiana modelu, ale aż do czerwca ubiegłego roku w sprzedaży znajdowały się obie wersje. Mimo ogromniej konkurencji w swojej klasie Astra wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem na polskim rynku, zarówno nowych, jak i używanych aut.
Na giełdzie w Pruszczu Gdańskim jest duży wybór różnych wersji i roczników Astry, najwięcej z silnikiem o poj 1,4 i 1,6 l. Astry zaliczane są do solidnych konstrukcji. Łatwiej je sprzedać niż podobne samochody francuskie i włoskie. Rzadko jednak trafiają się na giełdzie Astry pochodzące z krajowych salonów Opla, większość sprowadzono z Niemiec. Po roku eksploatacji Astra traci na wartości niespełna 10 proc., co najlepiej świadczy o solidności auta i dobrej opinii wśród potencjalnych nabywców. Do wykończenia wnętrza wykorzystano materiały przyzwoitej jakości, niestety wielu użytkowników po kilku latach eksploatacji uskarża się na skrzypienie w okolicach deski rozdzielczej. W środku jest przestronnie, fotele zapewniają komfort jazdy nawet na bardzo długich trasach. Według niemieckich, fachowych czasopism dotyczących pojazdów używanych, w pierwszych latach produkcji zdarzały się drobne, ale denerwujące właścicieli usterki, ale w późniejszych latach było już znacznie lepiej.
Zdaniem mechanika
Edmund Kiedrowski, właściciel warsztatu samochodowego w Pruszczu Gdańskim
- Ople Astry to są dobre samochody, warte pieniędzy, za które można je kupić. Bardzo dobrze spisują się w nich skrzynie biegów i silniki. Naprawy nie są ani trudne, ani zbyt kosztowne, bo na rynku są niezłe i tanie części produkowane przez naszych rzemieślników. Regulacje silników nie wymagają drogiego, specjalistycznego oprzyrządowania. Niestety po siedmiu, a czasem nawet pięciu latach, w zakolach karoserii może pojawić się rdza. Wada dotyczy wielu Astr, więc warto zwrócić uwagę na błotniki przed decyzją zakupu auta. Na rynku używanych samochodów można trafić na mocno wyeksploatowane egzemplarze, z dużym przebiegiem.
Ceny części
Zderzak przedni | 771,47 zł |
Reflektor | 285,72 zł |
Łożysko piasty koła | 165,68 zł |
Pasek rozrządu | 91,63 zł |
Klocki ham. przód | 191,10 zł |
Komplet tarcze ham. | 258,79 zł |
Filtr oleju | 9,09 zł |
Filtr powietrza | 38,30 zł |
Amortyzator przód | 271,93 zł |
Zalety i wady
- Duża ilość wersji
- Tani i dostępny serwis
- Dobre warunki jezdne
- Solidne wykonanie
- Niskie koszty utrzymania
- Duży poziom bezpieczeństwa pasywnego
- Biegi o zbyt dużym przełożeniu
Głośny silnik na wysokich obrotach
Dane techniczne Opel Astra 1,4 60 KM, 95 r.
Wymiary (mm) | 3729 X 1608 X 1420 | ||||||||||||||||||
Rozstaw osi (mm) | 2517 | ||||||||||||||||||
Rozstaw kół (mm) | 1387 przód, 1429 tył | ||||||||||||||||||
Masa własna (kg) | 1010 | ||||||||||||||||||
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1500 | ||||||||||||||||||
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 500, po złożeniu siedzeń 1200 | Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder | Pojemność (cm sześc.) | 1388 | Moc (KM) | 60 | Stopień sprężenia | 9,4 | Skrzynie biegów | pięciobiegowe | Hamulce | tarczowe przód i bębnowe tył, ABS w opcji | Rozpędzanie 0-100 km/godz.(sek.) | 16,5 | Prędkość maksymalna (km/godz.) | 160 | Zużycie paliwa przy 100 km/godz. (l) | 6,7 |