Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Astra - najpopularniejszy używany samochód osobowy za 10-20 tys. zł w Polsce

Moto.Gratka.pl
Fot. Opel Astra H / źródło: Opel
Fot. Opel Astra H / źródło: Opel
To auto kompaktowe, czyli inaczej mówiąc - segmentu C. Jego rozmiary zagwarantują komfortowe użytkowanie zarówno w mieście jak i na trasie, a pojemny bagażnik sprawia, że Astra staje się również praktyczna.

Model ten jest produkowany przez koncern Opla od 1991 roku, do dzisiaj powstało pięć generacji Astry:

  • I Generacja - Opel Astra  F (1991 – 2002)
  • II Generacja - Opel Astra  G (1998 – 2009)
  • III Generacja - Opel Astra  H (2004-2014)
  • IV Generacja - Opel Astra  J (od 2009 – teraz)
  • V Generacja - Opel Astra  K (od 2015 – teraz)

Na rynku wtórnym w przedziale cenowym 10-20 tys. możemy nabyć przede wszystkim III generację, czyli Opla Astrę H dostępną w nadwoziach: hatchback, sedan, kombi i cabrio z twardym dachem. Dzięki szerokiej gamie silników każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Astra H jest autem ekonomicznym i nie pali dużo, co więcej nie powinna sprawiać problemów w eksploatacji.

Opel Astra – zobacz ogłoszenia

Opel Astra H – wady i zalety

Najczęstsze usterki zauważane w tej generacji to: szybko zużywające się sprzęgło, awarie półosi napędowych i problemy z zawieszeniem. Zauważa się też nadmierne zużycie oleju silnikowego w niektórych wersjach silnikowych. Duży wpływ na stan pojazdu ma oczywiście sposób użytkowania przez właściciela. Dobra wiadomość jest taka, że dzięki prostej konstrukcji modelu praktycznie każdy mechanik będzie w stanie naprawić ewentualne usterki. Natomiast części zamienne kupimy bez problemu w sklepach motoryzacyjnych po korzystnych cenach.

Najpopularniejsza wersja Opla Astry to hatchback, wyposażony w pojemny bagażnik 375 litrów, który po rozłożeniu foteli pomieści nawet aż 1295 litrów. Z innych udogodnień można wymienić regulację odcinka lędźwiowego fotela kierowcy i możliwość regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach. We wnętrzu zastosowano materiały dobrej jakości, dlatego nie ulegają tak łatwo zużyciu.

Pasażerowie w Astrze H podróżują wygodnie, bo z tyłu przewidziano dla nich całkiem sporo miejsca. Z minusów w użytkowaniu mówi się o nieporęcznej gałce zmiany biegów, małej liczbie schowków i lusterku wstecznym, które jest duże i może przeszkadzać. Niestety Opel Astra H z upływem lat traci na walorach estetycznych, ponieważ atakuje go korozja, a jasne kolory karoserii mogą wypłowieć. Rdza pojawia się przede wszystkim w podwoziu, na tylnej klapie i przy lusterkach bocznych.

Opel Astra H – rekomendacja

Opel Astra to model na który popyt nie maleje od wielu lat, dlatego nie powinniśmy mieć trudności z ewentualną odsprzedażą, nabywcy na pewno się znajdą. Obiektywnie porównując stosunek ceny, jakości wykonania i eksploatacji Opel Astra H wypada bardzo korzystnie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty