Opel Astra. Ile paliwa zużywa hybryda? Będziesz zaskoczony

Kamil Rogala
W ofercie Opla Astry jest kilka napędów do wyboru. Jest to 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz 1.5 Diesel o mocy 130 KM. Niestety nie ma nic mocniejszego, a jeśli ktoś potrzebuje lepszej dynamiki, musi sięgnąć już po wersję hybrydową plug-in.
W ofercie Opla Astry jest kilka napędów do wyboru. Jest to 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz 1.5 Diesel o mocy 130 KM. Niestety nie ma nic mocniejszego, a jeśli ktoś potrzebuje lepszej dynamiki, musi sięgnąć już po wersję hybrydową plug-in. Kamil Rogala
Astra przez lata zdążyła zyskać rzesze wiernych klientów i miłośników. Nigdy nie była prymusem w żadnej dziedzinie i nie wyróżniała się stylistyką, ale przekonywała do siebie solidnością i prostotą. Nowa generacja wydaje się zrywać z dotychczasową opinią

Auto bazuje na platformie EMP2, która pojawiła się już Peugeocie 308 oraz DS 4. Szerokość auta to 1860 mm (+51 mm w stosunku do poprzednika), długość to 4374 mm (+4 mm), rozstaw osi to obecnie 2675 mm (+13 mm) a przedni zwis to zaledwie 906 mm (-54 mm). Wysokość auta zmniejszyła się o 15 mm i wynosi teraz 1470 mm, natomiast fotel powędrował w dół o 12 mm. Zwiększył się również bagażnik, poprawiła się także jego funkcjonalność. Teraz do dyspozycji dostaniemy konfigurowalną podłogę ze schowkami wewnątrz (w odmianie hybrydowej jest to mocno ograniczone przez baterię), szerokość przestrzeni ładunkowej to 1020 mm, a pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji to 352 litry (422 litry w wersji spalinowej). Po złożeniu oparć kanapy przestrzeń bagażnika powiększa się do 1268 litrów. Nie jest to wynik, którym można się chwalić, ale w porównaniu do konkurentów w segmencie z napędami hybrydowymi, Astra oferuje dość dużo.

W ofercie Opla Astry jest kilka napędów do wyboru. Jest to 1.2 Turbo o mocy 110 lub 130 KM oraz 1.5 Diesel o mocy 130 KM. Niestety nie ma nic mocniejszego, a jeśli ktoś potrzebuje lepszej dynamiki, musi sięgnąć już po wersję hybrydową plug-in. Jest to napęd hybrydowy z wtyczką o mocy systemowej 180 KM (150 KM z silnika spalinowego 1.6 oraz 110 KM i 320 Nm z silnika elektrycznego). W połączeniu z 8-biegowym automatem daje świetną dynamikę, choć w trybie domyślnym (hybrydowym), po zdecydowanym naciśnięciu pedału gazu skrzynia i cały system (gdy np. jedziemy na napędzie elektrycznym) potrzebuje dłuższej chwili na reakcję. Sprint do setki zajmuje w tym wariancie 7,6 sekundy a prędkość maksymalna to 225 km/h. To dość przyjemny w odbiorze napęd, ale skrzynia nie zawsze jest wystarczająco płynna, niekiedy niechętnie dobiera odpowiednie biegi i często zdarza jej się szarpnąć bez powodu, zazwyczaj podczas jazdy w korku. Spalanie?

Oczywiście dane producenta można włożyć między bajki, bowiem przewidują one jazdę z pełną baterią i w optymalnych warunkach. Jak jest w rzeczywistości? Otóż podczas normalnej jazdy po mieście zasięg na napędzie elektrycznym (pojemność akumulatora to 13,2 kWh) to około 45-50 kilometrów. Zdaniem producenta jest to nawet 72 kilometry, ale trudno zbliżyć się do tych wyników w niesprzyjających warunkach tj. korki, niska temperatura itp. Po rozładowaniu akumulatora średnie spalanie prezentuje się następująco:

  • zużycie paliwa w mieście (50 km/h) – 6,5 l/100km;
  • zużycie paliwa w trasie (70-100 km/h) – 5-6 l/100km;
  • zużycie paliwa na drodze ekspresowej i autostradzie (120-140 km/h) – 6-7 l/100km.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty