Opel Astra III

Marek Wicher
Udostępnij:
Pierwszy pokaz astry trzeciej generacji Opel zaplanował na wrzesień tego roku. Pierwsze auta znajdą się w salonach jednak dopiero na wiosnę przyszłego roku.

Na początek przewidziano jedynie pięciodrzwiową odmianę z pięcioma silnikami. Po raz pierwszy w autach tej klasy znajdą się aktywne zawieszenie oraz 18-calowe koła.

Opel Astra III

Nowa astra zadebiutuje w trakcie Salonu Samochodowego we Frankfurcie (13-21.09.2003), kontynuując nowe trendy w stylistyce Opla, zapoczątkowane między innymi w merivie czy signum. Wysoko poprowadzona linia okien, trójwymiarowe reflektory czy tylne lampy ze specjalną technologią rozpraszania światła to tylko niektóre z elementów podkreślających wyraziste linie, wyważone proporcje oraz dopracowanie szczegółów trzeciej generacji niemieckiego kompaktu.
Dzięki zwiększeniu wymiarów astra III jest dłuższa o 14, szersza o 2 oraz wyższa o 4 centymetry, oferując pasażerom więcej miejsca w kabinie. Komfortowi jazdy sprzyja również rozstaw kół, wynoszący 2,61 metrów.
Nowatorski, jak na tę klasę samochodów, jest system IDSPlus. W połączeniu z układem ciągłej kontroli amortyzowania (CDC) kierowca ma możliwość zmiany charakterystyki zawieszenia, od sportowej do komfortowej. Zmiana nastawów amortyzatorów powoduje również zmianę reakcji pedału przyspieszenia oraz wspomagania układu kierowniczego. Przy zastosowaniu automatycznej skrzyni biegów system IDSPlus zmienia również zakres obrotów, przy których następuje włączanie poszczególnych biegów.

Opel Astra III

Pięciodrzwiowe astry dostępne od wiosny 2004 roku napędzać będzie pięć silników, wszystkie spełniające normy Euro 4. Zakres mocy jednostek benzynowych dochodzi do 200 koni mechanicznych (po raz pierwszy w astrze pojawi się turbodoładowana dwulitrówka o mocy 170 KM). Silniki o zapłonie samoczynnym dysponować będą mocami do 150 KM (1.9 CDTi). Do wyboru będą również sześcio- i pięciobiegowe skrzynie biegów ręczne oraz dwie automatyczne: klasyczna i easytronic. W późniejszym czasie oferta wzbogacona zostanie o nadwozie typu kombi oraz trzydrzwiowe coupe.
W procesie przygotowawczym do wejścia astry III swój udział mają również Polacy. Dzięki ulokowaniu w Gliwicach produkcji astry II, w zakładach w Russelsheim zrobiło się miejsce na maszyny dla nowej generacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie