Opel Astra III i Volkswagen Golf V

(o)
W pierwszej połowie września Opel i Volkswagen zaprezentują swoje najpopularniejsze auta w nowych odmianach!

W pierwszej połowie września Opel i Volkswagen zaprezentują swoje najpopularniejsze auta w nowych odmianach - podczas salonu we Frankfurcie nad Menem premierę będą miały Opel Astra III - na górnym zdjęciu i Volkswagen Golf V, który w sprzedaży pojawi się jeszcze w tym roku.. 


Opel Astra III i Volkswagen Golf V


Opel Astra III i Volkswagen Golf V

Sprzedaż Golfa V (dolne zdjęcie) rozpocznie się jeszcze
w tym roku, natomiast Astra III pojawi się na rynku
dopiero wiosną 2004 roku.
Fot. VW i Opel

Opel początkowo wprowadzi na rynek pięciodrzwiową, choć wyróżniającą się sportowymi elementami, wersję Astry. W późniejszym czasie gamę poszerzą także inne wersje nadwozia - kombi i model trzydrzwiowy. W porównaniu z poprzednią wersją, Astra III jest dłuższa o około 14 centymetrów, szersza o dwa centymetry i wyższa o cztery.
Pojazd odznacza się nie tylko ciekawą linią, ale także zmianami w konstrukcji zawieszenia, którego założeniem jest lepsze prowadzenie i wyższy komfort resorowania. Opel wprowadził bowiem adaptacyjny system zawieszenia IDSPlus, który wraz z systemem stałej kontroli amortyzowania (Continuous Damping Control - CDC) - czuwa nad właściwym prowadzeniem się auta w czasie jazdy.
Astra będzie napędzana szeroką gamą silników - o mocach od 80 do 200 KM. W zależności od wersji silnikowej napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem manualnej, pięciostopniowej przekładni, skrzyni automatycznej lub ulepszonej przekładni Easytronic.
 
Volkswagen Golf piątej generacji jest bardzo podobny do swego poprzednika. Widocznie szefowie VW uznali, że nie ma co zmieniać auta, które na rynku niemieckim od lat jest niekwestionowanym liderem sprzedaży. Nieco inne są przednie reflektory, ale kształtem nawiązują do tych stosowanych w Golfie IV. Także w rzucie bocznym aktualna i przyszła generacja Golfa są bardzo podobne. Z tyłu zmieniono światła, nowe są znacznie większe, zachodzą na klapę bagażnika.
 
Mimo podobieństw, Golf V to zupełnie nowe auto. Większe gabaryty powodują, że jest więcej przestrzeni dla pasażerów, większy niż w Golfie IV jest także bagażnik. O własności jezdne dba wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi - to nowość. Pod maską na razie niezbyt duży wybór - od silnika 1.4 o mocy 75 KM, przez 115-konny silnik 1.6 FSI, po dwa diesle 1.9 TDI 105 KM i 2.0 TDI 140 KM. Później mają dołączyć także diesel SDI 70 KM, 1.6 FSI 86 KM, 2.0 FSI 150 KM, a także zarezerwowane do usportowionych odmian - TDI o mocy ponad 160 KM i dwa silniki benzynowe 2.0 FSI Turbo 200 KM i R32 250 KM.
 
Początkowo Golf V będzie produkowany jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, później dołączą do niego także Golf Plus (kombi), Cabrio i uterenowiony Golf Crossover.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty