Opel Astra II

pim
Drugim modelem wytwarzanym w fabryce Opla w Gliwicach będzie astra II. Produkcja ma się rozpocząć jesienią. Na razie rozpoczęły się szkolenia pracowników.
Opel Astra II

Gliwicki zakład przejmie część maszyn z zakładów w Europie zachodniej, w których ruszać będzie wówczas produkcja trzeciej już generacji astry. Nowy samochód ma zostać zaprezentowany podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
W tym roku z taśm fabryki w Gliwicach ma zjechać około tysiąca astr II. Docelowo roczna produkcja tego modelu ma wynosić ok. 40 tys. sztuk. Co druga astra ma trafić na eksport. Dostawcza wersja van będzie sprzedawana w Europie zachodniej, pozostałe - czterodrzwiowa, pięciodrzwiowa i kombi - będą trafiać na rynki Europy środkowej.
Pierwszy tysiąc astr ma opuścić fabrykę jeszcze w tym roku. Będą wytwarzane w zachodnioeuropejskich specyfikacjach. W nowym roku modelowym, kiedy na rynek wejdzie astra III, zmienią się specyfikacje "dwójki" i zostanie wyznaczona nowa cena. Zapewne, podobnie jak wcześniej w przypadku astry classic zostanie umiejscowiona między corsą a astrą III. Możliwe też, że także będzie się odróżniać od nowej generacji przydomkiem classic.
Podobnie, jak w przypadku poprzedniego modelu astry Gliwice będą tłoczyć blachy nadwozia (także na rynek części zamiennych) i prowadzić końcowy montaż aut. Na razie samochody będą produkowane z części importowanych. General Motors Poland będzie jednak szukać krajowych partnerów. - Jeszcze za wcześnie, żeby mówić o stopniu polonizacji tego samochodu. Dopiero rozpoczynamy poszukiwania krajowych dostawców. Z naszego punktu widzenia im większa część dostawców będzie zlokalizowana w Polsce, tym lepiej - mówi Przemysław Byszewski, szef PR General Motors Poland.
Część pracowników wyjeżdża na szkolenia do fabryk produkujących astrę II na zachodzie Europy. W Gliwicach trwają już treningi załogi - pracownicy rozbierają i składają te samochody, żeby poznać ich budowę.
Uruchomienie nowej produkcji pozwoli zwiększyć zatrudnienie w fabryce o 200 osób. W części będą to zapewne pracownicy zwolnieni wcześniej po zakończeniu produkcji astry classic i zmniejszeniu produkcji agili.
W zeszłym roku z Gliwic wyjechało 85 tys. agili. Prawie wszystkie (95 proc.) tryfiły na eksport. Po wprowadzeniu drugiego modelu w fabryce będzie wytwarzane rocznie 110-120 tys. aut. Pozostaną więc jeszcze niewykorzystane moce produkcyjne na ok. 25 tys. samochodów.
Potwierdzenie wcześniejszych informacji o produkcji astry II wywołało powrót kąśliwych komentarzy, że znowu, zamiast nowego modelu dostajemy auto, którego nie chce już Europa zachodnia. Wprowadzenie astry classic było komentowane podobnie, ale powodzenie samochodu na rynku potwierdziło słuszność wyboru. Zapewne podobnie będzie tym razem. Ale o tym będzie można spekulować dopiero po ujawnieniu cen i specyfikacji polskiej astry II.
Historia
Fabryka Opla w Gliwicach ruszyła oficjalnie 1 września 1998 roku. Produkowała wówczas astrę I, nazwaną classikiem, bo na rynku była już wówczas astry II. W roku 2000 do produkcji wszedł drugi model agila, produkowany tylko w Gliwicach i eksportowany stąd na cały świat. Roczna produkcja aut w Gliwicach sięgała wówczas 100 tys. W ubiegłym roku zaprzestano produkcji astry classic.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty