|
|
|
|
Jazda próbna - Opel Astra II 1.8 16VAstra w wersji sedan jest przeznaczona raczej dla klientów ceniących klasyczne rozwiązania. Z pewnością jednak nie znajduje tylu amatorów, co pięciodrzwiowy hatchback. Na szczęście nie ma wady typowej dla limuzyn i w razie potrzeby można złożyć oparcie tylnego siedzenia i powiększyć bagażnik. A to w naszym kraju, gdzie najczęściej jest tylko jedno auto w rodzinie, bardzo pożądana cecha.
Czterodrzwiowa odmiana Opla Astry jest ostatnią, jaka pojawiła się na rynku - po trzy- i pięciodrzwiowym hatchbacku i kombi. Na naszym rynku auto to jest dostępne w trzech wersjach silnikowych - o mocy 90, 100 i 115 KM.
Natomiast pięciodrzwiowa odmiana Opla Astry jest chyba najchętniej kupowaną w naszym kraju odmianą tego auta. Łączy zalety czterodrzwiowego sedana z uniwersalnością samochodów kombi, a jest nieco tańsza. Na polskim rynku auto dostępne jest w pięciu wersjach silnikowych - benzynowych o mocy 90, 100, 115 i 136 KM oraz z 75-konnym dieslem.
Silnik Dzięki temu osiągi Astry są na niezłym poziomie - prędkość maksymalna to 195 km/h, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,5 sekundy. Niestety, korzystanie z dużej mocy silnika pociąga za sobą zwiększenie zużycia paliwa. Średnio podczas testu Astra zużyła nieco ponad 9 litrów benzyny na 100 km.
NadwozieAż do tylnych drzwi nadwozie Astry II sedan nie różni się niczym od modelu hatchback. Ten ostatni po prostu "kończy się" nieco szybciej niż sedan. Sedan mieści 480 litrów, podczas gdy hatchback 370. Ale to wynik, który i tak pozwala zaliczyć Astrę do najlepszych w klasie.
WyposażenieDeska rozdzielcza Astry jest często krytykowana za zbyt spokojną stylistykę. Radioodtwarzacz należy do wyposażenia seryjnego modelu z silnikiem 1.8. Dzięki temu, że wyświetlacz jest umieszczony w zupełnie innym miejscu niż sam odtwarzacz radio staje się zupełnie nieatrakcyjne dla złodziei. Na wszelki wypadek wychodząc z auta można zabrać niedużą część przedniego panela. Poza radiem do wyposażenia seryjnego należą m.in. wspomaganie układu kierowniczego, ABS, system kontroli trakcji, poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach przednich, aluminiowe felgi, halogeny i immobiliser.
JazdaOsiągi Astry z silnikiem 1.8 są na dobrym poziomie, jednak zawieszenie jest zbyt miękkie do szybkiej jazdy. Samochód jest więc raczej przeznaczony dla zwolenników komfortu niż sportowego stylu jazdy. Tym bardziej, że układ kierowniczy niezbyt szybko reaguje na ruchy kierownicą. Na szczęście skrzynia biegów pracuje precyzyjnie i nie ma problemów ze znalezieniem właściwego przełożenia.
Porównanie Opla Astry 1.8 z konkurentami
Model | Opel Astra | Ford Focus | VW Bora | Renault Megane |
Prędkość maksymalna (km/h) | 195 | 201 | 195 | 198 |
Pojemność skokowa (cm sześc.) | 1796 | 1989 | 1984 | 1590 |
Moc maks.(KM) | 115 | 130 | 115 | 110 |
Średnica zawracania (m) | 10,65 | 10,9 | 10,9 | 11,4 |
Objętość bagażnika (litry) | 480 | 490 | 455 | 510 |
Rozstaw osi (mm) | 2614 | 2615 | 2515 | 2580 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) | 10,5 | 9,3 | 11 | 9,9 |
Zużycie paliwa (l/100 km) średnio | 8 | 8,9 | 8,6 | 7 |
Cena (zł) | 62 300 | 58 550 | 59 540 | 52 220 |
WyposażenieS - standard, O - opcja
Opel Astra | Ford Focus | VW Bora | Renault Megane | |
ABS | S | O | S | S |
Airbag kierowca/pasażer | S/S | S/O | S/S | S/S |
Poduszki boczne | O | O | O | S |
Wspomaganie kierownicy | S | S | S | S |
Elektryczne szyby przód/tył | S/O | S/O | O/0 | S/O |
Centralne ryglowanie zamków | S | S | S | S |
Radio | S | S | O | O |
Klimatyzacja | O | O | O | O |
Aluminiowe felgi | S | O | O | O |
Wlew paliwa
Deska rozdzielcza
Z tyłu
Reflektor przedni
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?