Astra II jest produkowana nadal w fabryce Opla w Gliwicach, jednak licznie występuje na rynku aut używanych.

Nadwozia
Astra ma pięć rodzaje nadwozia: 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, kombi, coupe oraz kabriolet. Na polskim rynku nie oferowano kabrioletu, który był popularny w innych krajach. Nadwozie ma gwarancję antykorozyjną na 12 lat, bowiem w technologii produkcji zastosowano pokrycie galwaniczne karoserii oraz metodę wysokociśnieniowego uszczelniania elementów.
Można mnożyć superlatywy na temat tego samochodu mającego obszerne, dobrze wykończone wnętrze, mogące z łatwością pomieścić cztery osoby. W sedanie chwalony jest praktyczny bagażnik o płaskiej podłodze, w którym można upakować wakacyjny bagaż o objętości 460 l. Składana, dzielona asymetrycznie tylna kanapa umożliwia przewóz nietypowych przedmiotów. Dobrze dopracowane jest przewietrzanie kabiny, w którym potrójny filtr powietrza gwarantuje odpowiednią jego świeżość i czystość, uniemożliwiając przedostanie się cząstek pyłów, kurzu i sadzy. Deska rozdzielcza, tablica przyrządów i położenie dźwigni sterujących są

charakterystyczne dla Opla: funkcjonalne, proste i niezawodne. Taki układ krytykowany jest przez niektórych za konserwatyzm, lecz na tych rozwiązaniach mogą uczyć się zwolennicy grupowania obsługi sześciu funkcji w jednej dźwigni.
Chociaż na fotelu kierowcy siedzi się raczej wysoko, to każdy może zająć tam wygodną pozycję. Takie umieszczenie fotela gwarantuje dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. W standardzie wyposażenia, na konsoli środkowej, umieszczono bardzo funkcjonalny wyświetlacz, na którym obok daty i czasu można odczytać wskazania termometru, informującego migającym światłem o przymrozku i możliwym oblodzeniu jezdni. Astra nie jest samochodem idealnym i ma również drobne

mankamenty, jak np.: szyby w drzwiach tylnych, które nie opuszczają się do poziomu uszczelek.
Silniki
Do napędu Astry II zastosowano rodzinę wielozaworowych silników ECOTEC. Najmniejszym silnikiem jest jednostka o pojemności 1,2 l i mocy 75 KM, w niektórych krajach, w tym w Polsce, stosowano silnik 1,4 16V o mocy 90 KM, zaś użytkownicy bardzo cenią tradycyjny silnik 1,6 l o mocy 85 KM. Silniki o pojemności 1,8 i 2,0 l podnosiły cenę zakupu

auta i są rzadziej spotykane. Silniki 1,8 l o mocy 125 KM, 2,2 l o mocy 147 KM oraz 2,0 turbo o mocy 190 KM napędzały wersje Coupe oraz Cabrio. Oszczędne są diesle Opla o pojemności 1,7 l/75 KM czy 2,0 l/100 KM.
Zawieszenie
W pojeździe rozdzielono nadwozie od układu zawieszenia i układu napędowego dzięki czemu wibracje i drgania nie przenoszą się do wnętrza pojazdu. Dość sztywny układ

zawieszenia pozwala prawidłowo pokonywać ostre zakręty, a tłumienie nierówności odbywa się w harmonijny sposób. Trwałe zawieszenie jest mocną stroną pojazdu.
Jazda
Astra II prowadzi się pewnie. Silniki o najmniejszych mocach zapewniają słabą dynamikę i o tym trzeba pamiętać podczas wyprzedzania. Zmiana biegów następuje płynnie. Działanie układu kierowniczego, utrzymywanie kierunku jazdy oraz zachowanie na zakrętach są bez zarzutu. Układ jezdny nie odbiega poziomem od konkurentów i

nie przysparza właścicielowi powodów do częstych wizyt w serwisie.
Eksploatacja
Astra II jest dość solidnie wykonana i należy ją zaliczyć do samochodów trwałych. Oczywistym jest, że pojazd ten nie jest idealny. Słynne były akcje serwisowe Opla obejmujące wymianę rolki napinającej pasek rozrządu w 16-zaworowych silnikach o pojemności 1,4 i 1,6 litra. Do najczęściej psujących się zespołów należą : pompy wodne, paski rozrządu i rozrząd, uszczelki pod głowicą, sterowanie szybami i centralnym zamkiem.
Części zamienne
Ceny oryginalnych części zamiennych i akcesoriów utrzymują się na średnim poziomie dla tej klasy aut. Dzięki sprawdzonym działaniom logistycznym, części są dostępne w sieci dilerskiej i naprawy wykonuje się bez zbędnych opóźnień. W okresie eksploatacji pogwarancyjnej można używać dużej ilości zamienników oryginalnych części zamiennych, które są dobrej jakości i wykazują właściwą niezawodność. Należy podkreślić, że niezawodność auta zależy w znacznym stopniu od sprawności działania serwisów, które delikatnie określając reprezentują zróżnicowany stopień zaangażowania w proces przeglądów i napraw.
Astra jest pewnym optimum łączącym sprzeczne wymagania polskich klientów, którzy oczekują pojemnego auta z dużym bagażnikiem o dobrych walorach trakcyjnych, które zużywa mało paliwa i co najważniejsze jest tanie.
Zalety:
- duża ilość wersji nadwozia,